KPN aansluiting afgewezen?

Pagina: 1
Acties:
  • 189 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• kazz1980
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:44

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
Probleem...

Ik heb een nieuwbouw woning en wil mijn abo van tiscali (internet en bellen) over laten gaan naar dit nieuwe adres. KPN moet dan een nieuwe aansluiting maken zodat Tiscali over die lijn kan leveren...

De aansluiting is echter door KPN afgewezen ("ja - dat is wel vaker bij nieuwbouw - er gaat soms iets mis"). Volgens Tiscali is dit niet meer dan een misbruik van de monopolie-positie... Ze weigeren een paar keer in de hoop dat ik als klant boos wordt op tiscali en overstap naar KPN...

Tja.. wie spreekt nu de waarheid? En wat kan ik hier als consument aan doen??
Iemand ideen? ervaringen?

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Ik had hetzelfde. KPN wil geen aansluiting maken als je geen KPN abonnement neemt.
De oplossing is simpel, neem een KPN bel budget abonnement. Dit kost ongeveer €10 euro.
En vervolgens gebruik je het alleen voor je Tiscali.
Als je namelijk Tiscali neemt zonder KPN abonnement, dan betaal je alsnog €10 euro per maand voor 'het in stand houden van de bedrading' aan KPN (via Tiscali).
Dan werkt je lijn opeens binnen een paar dagen en kun je je internet verhuizen.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Devil schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 11:15:
Het kan zijn dat ik ook volgend jaar in zo'n situatie terecht kom. Hoe kan je dat het beste regelen als je nu al je nummers naar Tiscali hebt geporteerd? Een heel nieuw nummer gewoon aanvragen bij KPN en je 2e nummer (die iedereen kent) als primaire Tiscali nummer houden lijkt me?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Bart
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:51
Gewoon een nieuwe analoge lijn aanvragen bij de KPN, dus met een nieuw telefoonnummer.

KPN heeft namelijk leverplicht. Als jij een nieuwe analoge lijn met nummer aanvraagt zijn ze verplicht deze te leveren. Vervolgens je Tiscali lijn laten verhuizen naar het nieuwe nummer. Zoals al eerder aangegeven moet je de koperkosten toch betalen. Of je die nu aan KPN rechtstreeks betaald door het telefonie abbo of via Tiscali bij de prijs van je DSL abbo..

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
En je hebt nog een backup mocht er een probleempje zijn bij Tiscali ;)

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
Ik had hetzelfde. KPN wil geen aansluiting maken als je geen KPN abonnement neemt.
De oplossing is simpel, neem een KPN bel budget abonnement. Dit kost ongeveer €10 euro.
Als je namelijk Tiscali neemt zonder KPN abonnement, dan betaal je alsnog €10 euro per maand voor 'het in stand houden van de bedrading' aan KPN (via Tiscali).
owww...dat van dat tientje had ik niet aan gedacht!
(zag enkel dat ik 10 euro extra aan KPN moest betalen, niet dat dan daarmee het 0tje via tiscali komt te vervallen!)
thx

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11 01:12

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

ChaserBoZ_ schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 11:24:
En je hebt nog een backup mocht er een probleempje zijn bij Tiscali ;)
Een backup om wat te kunnen doen? Analoog inbellen?

Ik heb overigens nog niet eerder gehoord dat KPN niet wil aansluiten. Wel dat monteurs het adres niet kunnen vinden (terwijl het soms niet te missen is)

I'm not as think as you stoned I am

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Wat heeft dat voor voordeel? je sponsort KPN alleen op deze manier... :?

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

WooK schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 11:26:
Nee. Om uberhaupt te kunnen bellen als Tiscali (internet) bellen eruit ligt door een storing.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
ToolkiT schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 11:29:
[...]

Wat heeft dat voor voordeel? je sponsort KPN alleen op deze manier... :?
dat doe je toch... of je nu 10 euri aan KPN betaald of 10 euro aan tiscali die dat vervolgens aan KPN afdraagt... Verschil is dat het in het ene geld is en in het andere geval kan het zo een maand duren.eval met een weekje gereg

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-11 17:20

Foamy

Fulltime prutser

WooK schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 11:26:
[...]

uhm... misschien om analoog te bellen als VoIP eruit ligt?

spuit11, traag enzow... insert more coffee ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Foamy op 11-07-2007 11:50 ]

blub

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

kazz1980 schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 11:39:
[...]

dat doe je toch... of je nu 10 euri aan KPN betaald of 10 euro aan tiscali die dat vervolgens aan KPN afdraagt... Verschil is dat het in het ene geld is en in het andere geval kan het zo een maand duren.eval met een weekje gereg
Precies!
En je hebt nog een extra KPN nummer ook.
Er zijn kastjes in omloop die kunnen schakelen tussen je lijnen, waardoor je altijd op allebei gebeld kunt worden en standaard alleen zelf belt via je internet lijn.
Maarja op zich heb je daar niets aan ;) :P

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-11 19:02

SmartDoDo

Woeptiedoe

offtopic:
Gevalletje IH :)

• Johny_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-09 19:53
Dat KPN 'weigert' je aansluiting te realiseren lijkt me sterk. Het gebeurt soms dat de postcode database niet up to date is waardoor het in de systemen van KPN niet mogelijk is je aansluiting naar je nieuwe adres te verhuizen, maar dat is een zaak tussen KPN en de gemeente in kwestie. Als je alles bij Tiscali onder hebt gebracht moet Tiscali overigens zorg dragen voor een succesvolle verhuizing.

• Sleejuhr
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Johny_B schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 19:06:
Dat KPN 'weigert' je aansluiting te realiseren lijkt me sterk. Het gebeurt soms dat de postcode database niet up to date is waardoor het in de systemen van KPN niet mogelijk is je aansluiting naar je nieuwe adres te verhuizen, maar dat is een zaak tussen KPN en de gemeente in kwestie. Als je alles bij Tiscali onder hebt gebracht moet Tiscali overigens zorg dragen voor een succesvolle verhuizing.
In dit geval gaat het om een New Line Service voor ADSL, KPN zal deze niet aansluiten als daar zogenaamd "groot laswerk" voor nodig is. Aangezien dit nieuwbouw betreft zou dit best wel het geval kunnen zijn. KPN mag dit weigeren, omdat TS geen directe dienst van ze gaat afnemen.

Enige oplossing is om voor 75 euro (dacht ik) en 9,40 euro per maand een abonnement bij KPN te nemen met een eigen nummer. Ze zijn namelijk wel verplicht telefoon te leveren.

• Sjoerd001
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:51
Eenamlig 47,50 en 9,67 per maand ;)

• RammY
  • Laatst online: 26-11 12:46

RammY

Dát!

Of je moet een ander provider kiezen die je zowiezo raw copper kan opleveren....

Deze advertentieplaats is te huur!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
RammY schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 00:20:
Of je moet een ander provider kiezen die je zowiezo raw copper kan opleveren....
Tiscali kan gewoon NLS (raw copper) leveren. Maar bij nieuwbouw wil het wel eens zijn dat die aderparen/lijnen nog niet bij KPN in de administratie staan of nog niet op het juiste adres staan.

Dan is dat niet mogelijk (nog) en krijg je deze situatie juist. Dus eerst even een KPN BelBudget lijntje aanvragen en daar je ADSL overheen laten aanleggen/verhuizen gewoon inderdaad.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1