Enermax Liberty 400W opstart probleem

Pagina: 1
Acties:

• lancelot46
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-01 15:11
Sinds dit weekeind heb ik een nieuw systeem, en heb een raar euvel met m'n PSU (Enermax Liberty 400)

Allereerst het systeem:

Asus P5K, P35
Intel E6600@stock speed
corsair 2x 1024MB XMS PC2 5400 4-4-4-12
Asus EN8600GT silent
Creative Audigy 2
SATA 1x 250GB Samsung
SATA 2x 160GB Maxtor 10
Nec 3500AG
Plextor PX116
Revoltec Card reader
PSU: Enermax Liberty 400W

Het volgende probleem ontstaat bij het opstarten van de PC.

Bij een druk op de Power button start de PC heel even op (± 1 sec.) vervolgens schakelt hij weer uit, waarna hij na 2 - 3 sec alsnog gewoon opstart. Dit gebeurt ieder keer!
Als ik in windows ben en via Asus Probe II alle fans en voltages uitlees, kom ik tot de conclusie dat alle waardes zeer stabiel zijn (ongeacht de load). Verder loopt de PC als een zonnetje :*)

Nu heb ik op Google.... en ongeveer alle review site, niets over dit probleem kunnen vinden. Enerzijds dacht ik dat het misschien een calibratie of zo iets is om alle volt lijnen van de juiste vermogens te voorzien tijdens het opstarten? En dat dit normaal is bij de Liberty serie van Enermax. Anderzijds is dit misschien een defect en moet de voeding RMA voordat er iets misgaat met ander componenten.

Iemand een idee, of ervaringen met de Enermax Liberty.

Even voor de duidelijkheid. Ik heb natuurlijk ook dit forum (als allereerst) geraadpleegt met de zoek functie. Maar ik vind geen gegevens betreft de strekking van dit euvel.

Verwijderd

Dit is een standaard "feature" van asus moederborden, al lijkt het bij sommige moederborden door een bios update te worden verholpen, mijn asus bordje doet dit ook bij een restart, en is mischien niet zo fijn voor mijn harddisks welke dan downspinnen en weer upspinnen.

• lancelot46
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-01 15:11
Dus het ligt niet aan de voeding, maar aan het Mobo. Dat verklaart natuurlijk dat ik niets kon vinden via Google 8)7 .
Is dit een nieuwe feature van de nieuwe Asus P35 Borden, of komt dit ook bij andere chipsets voor?
Weet iemand hier de functie van of is dit een bug van Asus.
zoiets vind ik altijd interessant om te weten. Je bent niet voor niets Tweakert!

Zal zelf ook nog eens op Google zoeken of ik iets kan vinden.

• SymenGT
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-02 13:56
Hier heb ik precies hetzelfde.

Mijn P5b en Liberty 500 gaat na het indrukken van de powerbutton even aan dan uit en dan start het gevaarte helemaal door. Geen probleem dus.

Maar nu niet meer omdat mijn liberty zomaar kapot schijnt te zijn na 1 jaar trouwe dienst. Na het indrukken van de powerbutten gebeurt er helemaal niets. Ook het asus ledje op het moederbord gaat niet branden. :( Ik heb er een oude voeding in gezetg en toen deed hij het wel gewoon weer. RMA voor de liberty hier dus