[XP] lokatie van formulieren in afdrukserver

Pagina: 1
Acties:
  • 335 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ejorne
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-08-2024

Ejorne

Twisted Pairs

Topicstarter
Ik ben op zoek naar de lokatie waar Windows de gegevens van de formulieren bewaard die zijn ingesteld in de afdrukserver van printers&faxapparaten.

Wij moeten namelijk een vrij groot aantal pc's voorzien van een groot aantal formulieren. Nu lijkt het mij zeer mooi wanneer ik dit met een simpele copy-paste actie kan doen voor elke pc.

In plaats van op elke computer naar de eigenschappen voor de afdrukserver te gaan en daar hansmatig al die formulieren te gaan aanmaken.

Maar ik heb google afgestruind maar kan zo snel niets vinden. (ik weet ook niet hoe de engelse benamig is van de termen "eigenschappen voor afdrukserver" en de daarin aan te maken "formulieren". Mijn zoektocht heeft zich dan ook voornamelijk in de Nederlandse taal afgespeeld en daar kom ik niet veel verder mee....

Wie kan me helpen?

/edit:
Oja, ik heb ook al lokaal gezocht op bestanden die veranderd zij na aanmaken van een formulier. Of een formulier aanmaken met een unieke/herkenbare naam en dan zoekopdrachten over de computer te doen op die naam (al dan niet zoekopdrachten op bestandsnaam of op tekst binnen bestanden) Maar ook dergelijke zoekacties hebben mij niet verder gebracht.

[ Voor 18% gewijzigd door Ejorne op 11-07-2007 10:14 ]

Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Topicstarter
Bedankt voor deze info.

Echter ziet dit er voor mij helaas een beetje te ingewikkeld uit. Ik ben geen complete noob met computers, maar om vbs scripts te gaan aanmaken via dll bestanden en tools uit de extra tools van een windows-server-omgeving gaat mij wel wat boven de pet...

Ik had gehoopt een aantal bestanden te kunnen copy-pasten. (het zijn vrijwel allemaal dezelfde computers qua hardware en software) Maar in ieder gaval bedankt voor je hulp :)

[ Voor 11% gewijzigd door Ejorne op 11-07-2007 10:28 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ben je dan niet beter af door het eenmalig in een image te verwerken en alle pc's op basis daarvan uit te rollen? Als je een beetje vaardig wil worden in Windows servers zal je toch in ieder geval vriendschap moeten sluiten met vbs en de resource kit. Er zit overigens een heel duidelijk document bij prnadmin.dll in de rk. Het is niet lastig, en als je het eenmaal door hebt dan levert het je alleen maar voordelen voor de toekomst :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Topicstarter
sanfranjake schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 10:41:
Als je een beetje vaardig wil worden in Windows servers zal je toch in ieder geval vriendschap moeten sluiten met vbs en de resource kit. Er zit overigens een heel duidelijk document bij prnadmin.dll in de rk. Het is niet lastig, en als je het eenmaal door hebt dan levert het je alleen maar voordelen voor de toekomst :)
Het kan inderdaad geen kwaad om me er eens in te verdiepen. Echter moet ik dan nog wel even een resource kit weten te bemachtigen, maar dat moet wel te doen zijn. Werken met server omgevingen is niet echt mijn (dagelijkse) bezigheid. Maar het is natuurlijk niet nadelig om dit eens te gaan ontdekken. Ik ben wel enigszins thuis in het werken met scripts. Dus ik vermoed dat ik me hier ook wel een beetje thuis in kan maken.

Ik heb echter nog iets in het register gevonden, waarin de namen van de aanwezige formulieren staan: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Print\Forms. Ik heb nog niet getest wat er gebeurd wanneer ik daar een export/import van maak. Ik vermoed dat het enkel verwijzingen zijn en dat alleen die register-key op een andere computer geen werkend iets gaat worden. Maar ik ga toch wel ff kijken wat er gebeurd. :P

Deze register keys zullen waarschijnlijk wel alleen makkelijk zijn om niet verwijderbare formulieren toch niet meer in de lijst zichtbaar te maken.

[ Voor 3% gewijzigd door Ejorne op 11-07-2007 20:15 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
De resource kit kan je gewoon van het Microsoft Download Center downloaden :) Op bladzijde 21 van prnadmin.doc een voorbeeldscript wat grotendeels kan wat jij wil :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1