Wlan met vista

Pagina: 1
Acties:

• Johantjuuh
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-03-2023
Ik heb een nieuwe laptop en zou dus graag op het internet willen! Wij hebben hier een draadloos netwerk dus dat zou allemaal geen probleem moeten zijn!

Maar dat is het wel, ik heb op mijn laptop namelijk vista, en we hebben een speedtouch 580 router.
(Met WPA personal beveiliging). Maar wanneer ik met mijn laptop wil verbinden, zegt hij dat het verbinden is mislukt!

Hoe kan dit? Alles klopt gewoon, het wachtwoord enz enz.
Als we ons netwerk NIET beveiligen kom ik er wel gewoon op. Wat nu? Ik wil gewoon bij het netwerk komen, met de WPA beveiliging!!

Crypto.com !! 😀 bij interesse PB me

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Ik heb wel eens meegemaakt dat sommige adapters op sommige routers niet werken. Heb je trouwens de goede(nieuwste) drivers van je adapter geinstalleerd?

☻/
/▌
/ \

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verbinden mislukt zou een veel duidelijkere melding moeten geven. Wat heb je zoal geprobeerd om dit op te lossen, niet geheel onbelangijk ;)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Probeer het is met WEP? En zorg dat je de goeie sleutel invoerd!!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 10:28:
Probeer het is met WEP? En zorg dat je de goeie sleutel invoerd!!
Je kunt net zo goed de beveiliging weglaten als je WEP gebruikt. Werkt voor de gemiddelde buren, maar elke persoon die een beetje verstand heeft van computers heeft dit zo gekraakt als hij wilt.

@hieronder: ok, daarom dacht ik ook in 1e instantie aan drivers.

[ Voor 8% gewijzigd door Kixtart op 11-07-2007 11:05 ]

☻/
/▌
/ \

Verwijderd

Kixtart schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 10:46:
[...]

Je kunt net zo goed de beveiliging weglaten als je WEP gebruikt. Werkt voor de gemiddelde buren, maar elke persoon die een beetje verstand heeft van computers heeft dit zo gekraakt als hij wilt.
Ik weet et. Alleen om te kijken of zn adapter op de één of andere manier geen WPA ondersteund o.i.d.

• Johantjuuh
nou...

Klopt, WEP en geen beveiliging heb ik ook geprobeerd en daarmee kan ik wel verbinding maken!
Maar WEP is idd een beveiliging van niks, vandaar dat mijn vader gewoon WPA wil.

Maar wat bedoelen jullie met adapter??

Want we hebben hier ook 3 andere PC's, en deze hebben allemaal XP maar die kunnen wel gewoon verbinden met WPA.

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Johantjuuh schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 15:24:
nou...

Klopt, WEP en geen beveiliging heb ik ook geprobeerd en daarmee kan ik wel verbinding maken!
Maar WEP is idd een beveiliging van niks, vandaar dat mijn vader gewoon WPA wil.

Maar wat bedoelen jullie met adapter??

Want we hebben hier ook 3 andere PC's, en deze hebben allemaal XP maar die kunnen wel gewoon verbinden met WPA.
Netwerk adapter=netwerkkaart.
Dus nog steeds, heb je de nieuwste drivers al eens geprobeerd?

☻/
/▌
/ \

• Johantjuuh
Ja, ik heb de nieuwste drivers geinstalleerd. Iets van versie 1.11.11 .. (van april 2007)

Het gaat om de 3945ABG kaart. Maar het werkt dus wel met WEP. en geen WPA!

Terwijl onze andere PC's met XP, wel gewoon met WPA werken! Waar kan het aan liggen? Wat kan/moet ik doen?

Het gaat om de router: Speedtouch 580

[ Voor 23% gewijzigd door Johantjuuh op 11-07-2007 17:49 ]

Verwijderd

Is er de mogelijkheid om WPA2 er op te zetten?

• hostje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:20
Hier precies hetzelfde probleem met een Acer laptop 3694 i.c.m. Speedtouch 580 router. Heb je dit inmiddels opgelost? Want ik heb alles geprobeerd, maar zonder resultaat.
Pagina: 1