landelijk internet

Pagina: 1
Acties:

• oddish2211
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-12 14:56
ik ben een paar keer per week onderweg met mijn laptop, nu had ik gelezen dat er speciale pcmcia kaarten zijn waar een simkaart in past en daarmee dus kan internetten. is het dus mogelijk dat als ik bijv een kaart op marktplaats koop (deze bijv)
en dat ik dan een simkaart prepaid koop en dat ik dan op de meeste plaatsen in NL internet heb?
en weet iemand welke providers dat ondersteunen?
het liefst heb ik internet dat een paar cent per minuut rekent , dus geen abonement want ik gebruik hyet internet vaak maar ik wil niet betalen voor de tijd dat ik niet internet

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-12 16:28

DataGhost

iPL dev

Naar mijn weten kan je niet zomaar simkaarten van elke provider in die pcmcia-kaartjes steken, je hebt de kaart (en software) van je provider nodig. Ook moet je een simkaart hebben die GPRS/UMTS ondersteunt, dus niet zomaar elke willekeurige prepaid simkaart (er zijn volgens mij helemaal geen prepaid kaarten met GPRS/UMTS te krijgen). De rest van de informatie kan je wel inwinnen bij een provider.

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-11 14:33

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

KPN/Vodafone hebben iig abbo't met eigen PCMIA kaarten. Wordt meestal zakelijk gebruikt. Wij raden ze klanten wel eens aan voor de verkopers die overal een verbinding op moeten kunnen zetten met het bedrijf.

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

• Mad_Cow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-11 20:20
maar als je een redelijke verbinding wilt ben je al snel geloof ik zon €50 tot €70 per maand kwijt.

• Nozzie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-11 15:19
Wij gebruiken hier op het werk Mobiel Internet van KPN. Dit werkt super. Hij zoekt automatisch het goede netwerk op en je kan zo internetten. Hier kan je meer vinden over deze kaartjes.

De kosten zijn:
10 euro per maand voor het abbo en 50 cent per MB extra.
Dit is wel zonder PCMIA kaartje.

Wil je er een gratis PCMIA kaartje bij dan kom je op 49.95 per maand met een datalimiet van 1 GB. Iedere MB extra bovenop je datalimiet kost je dan 25 cent.

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-11 14:33

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Mad_Cow schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 09:55:
maar als je een redelijke verbinding wilt ben je al snel geloof ik zon €50 tot €70 per maand kwijt.
In vergelijking met GPRS is alles snel. KPN begint vanaf € 7,50 per maand, en ook Vodafone doet het vanaf € 7,50 per maand.

Misschien dat je met een T-Mobile abbo met Web 'n Walk in zo'n speciale kaart, of via een bleutooth/IR verbinding met je laptop ook al vooruit kunt.

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:34
Inderdaad, ik zou het doen zoals hierboven wordt voorgesteld. Neem een abo bij T-Mobile (Web 'n Walk), voor net geen €10 per maand. Je kan dan op je telefoon internetten. Koppel deze via een kabel (of nog veeeel handiger, via bluetooth) aan je laptop, en je kan overal internetten. Ik gebruik het zelf voor internet op m'n telefoon, maar heel af en toe wil ik hem nog wel eens aan m'n laptop koppelen als er geen internetverbinding voor handen is. 't Gaat niet snel (GPRS), maar je hebt je internet! :P

Waarom t-mobile? Omdat die als enige echt onbeperkt internet heeft, zoals het hoort. :) Onbeperkt en alles mag. :)

[ Voor 10% gewijzigd door ChrisM op 11-07-2007 10:10 ]

• oddish2211
dan probeer ik het wel via mijn telefoon, heb ik dus geen abonnement maar prepaid

Verwijderd

Ik geloof dat je de opmerking van Dataghost (1e reply!) duidelijk gemist hebt.

• oddish2211
Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 10:40:
Ik geloof dat je de opmerking van Dataghost (1e reply!) duidelijk gemist hebt.
ik bedoel via bluetooth

• Nozzie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-11 15:19
Tasslehoff bedoelt dat er in die 1ste replay staat dat er waarschijnlijk geen prepaid simmetjes met GPRS/UMTS zijn. Optie je dan nog heb is inbellen wat je waarschijnlijk een hoop geld meer gaat kosten...

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

ChrisM schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 10:09:
Waarom t-mobile? Omdat die als enige echt onbeperkt internet heeft, zoals het hoort. :) Onbeperkt en alles mag. :)
Hi heeft nu ook onbeperkt online voor 9.95 per maand, en dit is met UMTS!
Werk nu dus ook af en toe via mn laptop op UMTS, dat is nog redelijk werkbaar. (alleen is de UMTS ontvangst nog niet overal even goed)

Verwijderd

DataGhost schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 09:46:
Naar mijn weten kan je niet zomaar simkaarten van elke provider in die pcmcia-kaartjes steken, je hebt de kaart (en software) van je provider nodig. Ook moet je een simkaart hebben die GPRS/UMTS ondersteunt, dus niet zomaar elke willekeurige prepaid simkaart (er zijn volgens mij helemaal geen prepaid kaarten met GPRS/UMTS te krijgen). De rest van de informatie kan je wel inwinnen bij een provider.
De simkaarten van T-Mobile, zowel prepaid als abonnement, zijn gewoon geschikt voor UMTS/HSDPA hoor. Volgens mij is dit bij de andere providers ook het geval.

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-12 16:28

DataGhost

iPL dev

Nou, dan is dat iets van de laatste tijd :) hoewel ik het trouwens wel heb gezien bij Hi, als ik het me goed herinner. Dan blijft nog het feit dat ik '2 euro per megabyte' onbeschoft veel vind en het dus niet als fatsoenlijk alternatief beschouw :) dat was namelijk de reden dat ik er verder niet meer naar gekeken heb. Dat was ook zo recent dat ik sterk het vermoeden heb dat dit nog steeds niet veranderd is en bij de meeste providers wel rond dit bedrag zit. De 5MB bundel (5 euro) die ik eerst bij mn abo had was er binnen een week alweer doorheen, nu heb ik lekker flatfree voor 10 euro per maand in plaats van 10 euro per 5 MB.

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-11 11:58
RonnieB82 schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 11:45:
[...]

Hi heeft nu ook onbeperkt online voor 9.95 per maand, en dit is met UMTS!
Werk nu dus ook af en toe via mn laptop op UMTS, dat is nog redelijk werkbaar. (alleen is de UMTS ontvangst nog niet overal even goed)
Volgens de fup mag je dit abonnement eigenlijk niet op een laptop gebruiken maar goed, als het niet wordt gecontroleerd 8) . Max download is 128 kbit/s.
Pagina: 1