Toon posts:

koelpasta verwijderen?

Pagina: 1
Acties:
  • 65 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ok dit is de eerste keer dat ik zelf een topic aanmaak, en heb ook bar weinig gepost (maar wel veel gelezen!), dus bare with me please.

Ok het volgende is gebeurd, ik heb een week geleden mijn nieuwe computer binnen gekregen. Maar na een paar dagen bezig te zijn geweest ging de geluids-chip kaduuk. Dus moederbord is terug naar salland, en afwachten maar. (Ok, eerst RMA aangevraagd enzo, maar daar komt het op neer)

Maar nu heb ik dus een cpu met half gedroogde koelprut erop, omdat ik de (standaard) koeler met (standaard) koelprut eraf heb moeten halen. Ook heb ik zitten denken aan een nieuwe koeler, zoals de Freezer 7 Pro of de Scythe Infinity (coolers van de bbg - high end game pc- respectievelijk mei en juli)

En nu de vragen:
1. Kan ik dit gewoon weer terug zetten? Of fikt er dan vanalles door? Of moet ik nieuwe koelpasta kopen?

2. Zit er bij een Freezer 7 Pro of Scythe Infinity al standaard iets van koelpasta?

3. Als het eraf moet (wat ik dus verwacht, vandaar die naam van de topic) Hoe doe ik dat? Een cpu maak je niet zomaar even schoon met een schuurspons :P Ik heb ergens gelezen dat iemand terpetine gebruikte, is dat handig hiervoor? En kan elke terpetine dat zonder problemen doen?

En mocht het uitmaken, het gaat om de volgende hardware:
Intel Core 2 Duo E6600 met standaar koeler
en
GigaByte Moederbord GA-P35-DS3R

bij voorbaat dank

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Met een droge doek eraf wrijven gaat al prima. Standaard zit er bij 99,9% van de koelers wat koelpasta. Voor herplaatsing moet altijd de oude pasta eraf.

ARME AOW’er

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
terpetine/wasbenzine werkt ook erg goed

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Yup met een beetje alcohol i.o.d gaat het prima. (geen bier natuurlijk :Y) )

Zelf doe ik het dan met een wattenstaafje. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

Zoals hierboven genoemd is het beste om Alcohol te gebruiken. Het spul dat je o.a. in da apotheek kan krijgen wat 70-90% is (100% gaat niet, je hebt niks aan een leeg flesje :P).

Zelf gebruik ik dan ook een stukje keukenrol om de processor en koeler helemaal schoon te maken en op te laten drogen (alcohol vervliegt dus dat is vrij snel). Je kan ook wel een ander doekje gebruiken als het maar niks achterlaat (stof / vezels / etc.)

p.s. met de search is ook wel het een en ander te vinden (het is dat het rustig is op me werk ;))

http://gathering.tweakers...30&select_forum=#hitstart

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2007 09:43 ]

Verwijderd

Als je toch al van plan bent een nieuwe CPU koeler te halen, daar zit standaard wel koelpasta bij , en dan kan je het er met een droge doek oid van af halen.

• Neoptolemos
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-12-2024
Bij de Scythe Infinity zit iig standaard koelpasta, maar voor 3,50 heb je bij Azerty al Arctic Silver 5 wat toch wat beter is.

Ik heb trouwens 96% schoonmaakalcohol (bij de apotheker verkrijgbaar) gebruikt in combinatie met wattenstaafjes. Werkt perfect.

Intel Core 2 Duo E6600 @ 3.6GHz | GigaByte GA-P35-DQ6 | G.Skill F2-6400CL4D 4096MB | MSI N660 TF 2GD5/OC

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Er zijn honderden Tweakers jou voor geweest: [search=koelpasta verwijderen].
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.