Toon posts:

Torrents verbreken verbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een raar probleem. Ben terug overgestapt op XP na eerst xp en daarna Vista te gebruiken en heb dit probleem nog niet voorgehad. Het zit dus zo: ik ben een fervent torrents downloader en gebruik ook progjes om de trackers te misleiden en zo hoge snelheden te halen.

Nu heb ik dit altijd al gebruikt en nog nooit problemen mee gehad. Op dit moment heb ik een 15-tal torrents open staan. Wanneer ze in gang schieten (dus ongeveer een 150 connecties per torrent) en een download van +/ 750 KB/s totaal valt mijn verbinding gewoon uit. Dan probeer ik deze te herstellen maar dit lukt niet. Het enige dat helpt is pc herstarten en alles is trg in orde.

Ik ben verbonden met een switch aan de Telenet modem. Heb een 20 mbit verbinding van Telenet. Omdat het probleem opgelost is als ik mijn pc herstart heb ik het gedacht dat het echt aan de pc ligt en niet aan de switch. Maar ik zou niet weten hoe dit op te lossen is. Misschien slechte drivers van de netwerkkaart (onboard)? Owjah mn torrents download ik met Azureus. Heb voor de rest 0 problemen met pc en is volledig spyware + virusvrij ;)

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

Misschien een policy van je provider die je verbinding dichtgooit.

Dat van 100% virus en spam vrij zou ik niet te hard roepen, modem/netwerkkaart dat gaat flippen met zoveel verbindingen.

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

Verwijderd

Topicstarter
Aan de provider zelf ligt het al niet, want het is echt nu ik trg op xp zit (format) dat dit probleem zich voordoet bij veel torrents. En ik zou idd ook denken aan netwerkkaart maar deze heeft het altijd al gedaan...

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

De meeste consumentenmodems kunnen gewoon het aantal gelijktijdige connecties niet aan.

En dit moet je dan op een wetenschappelijke manier gaan aanpakken: verlaag het aantal connecties zodat je weer goede stabiele verbindingen hebt, en daarna langzaam maar zeker verhogen totdat de verbinding instabiel wordt. Dan weet je de grenzen.

Enne, niet zo hebberig zijn? Als je torrents download ook uploaden, en tijd geven om je up/down ratio boven de 0.5 te krijgen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
Je gaat wel anders tegen uploaden aankijken als je in België woont ;) Mocht ik in nederland wonen liet ik mn pc constant uploaden hoor :p

Je zegt wel het aantal connecties maar waarom had ik hier eerder geen problemen mee dan?

Edit
Het aantal connecties verminderen blijkt te werken, heb je misschien ook een id hoe hoog het totaal aantal connecties mag zijn?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2007 01:54 ]

• masq
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-04-2025
Wellicht een gevolg van de TCP connection limiting die Microsoft in XP SP2 heeft ingebouwd?

Hier staat daar het een en ander over.

Verwijderd

Topicstarter
ik lees da die connections gewoon gecancelled worden en dit dus geen uitval van het netwerk veroorzaakt of dergelijke

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 01:49:
Je gaat wel anders tegen uploaden aankijken als je in België woont ;) Mocht ik in nederland wonen liet ik mn pc constant uploaden hoor :p
offtopic:
alleen downloaden zonder uploaden is parasiteren op het torrentnetwerk. Dan moet je maar wat minder binnenhalen. Geen greintje medelijden wat mij betreft. Als iedereen zo zou doen dat ligt het netwerk zo op zijn gat en is er niets meer binnen te halen. En mensen die proberen de trackers te misleiden maken het alleen maar erger...
Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 01:49:
Edit
Het aantal connecties verminderen blijkt te werken, heb je misschien ook een id hoe hoog het totaal aantal connecties mag zijn?
Zoals gezegd: gewoon testen. Eerst laag zetten, daarna geleidelijk verhogen tot het weer fout gaat. Dat bedoelen ze met eigen inzet :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
Alles was gedownload toen ik vanmorgend wakker werd dus het lijkt wel in orde ;) bedankt voor jullie reacties.

@gambieter: zeg dat maar tegen een land zoals België waar je 60 euro voor je verbinding betaalt en nog een downloadlimiet van 35 GB hebt.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 01:56:
ik lees da die connections gewoon gecancelled worden en dit dus geen uitval van het netwerk veroorzaakt of dergelijke
Maar dat is dus wel zo. Zoals Gambieter al zegt, kan je modem gaan flippen bij een shitlload aan connecties. Dit kan resulteren in enorme traagheid, uitval e.d. Connecties verlagen is dus het devies, en is het aan jezelf om te zien tot waar het stand houdt.
Pagina: 1