XP Pro - XP Pro filesharing lukt niet, Samba prima :?

Pagina: 1
Acties:

• PhysicsRules
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-12-2025

PhysicsRules

Dux: Linux voor Eenden

Topicstarter
Op mijn netwerkje thuis heb ik:
* Win XP Pro
* SuSE Linux
* Win XP Pro op VMWare op SuSE Linux

Op de linuxbak heb ik een aantal shares gemaakt met samba: deze zijn prima te benaderen door de andere pc's.

Op de virtuele WinXP heb ik ook een share aangemaakt. Deze kan ik vanuit de linuxbak prima mounten, maar vanaf de andere WinXP machine kom ik er met geen mogelijkheid op.

DUS:

XP => Linux: goed
Linux => XP: goed
XP <=> XP, niet goed :?

Omdat de share die ik op de virtuele bak gemaakt heb gewoon te benaderen is vanuit de linuxbak lijkt het een probleem op de andere xpbak te zijn. Maar vanaf die pc kan ik weer shares op linux benaderen (wat voor XP gewoon hetzelfde zou moeten zijn).

Zoals jullie begrijpen weet ik niet meer waar ik moet zoeken. Ik heb alle permissiezaken afgelopen: sharepermissies, locale permissies, gastaccounts, gelijkschakelen van gebruikersnamen, opgeven van alternatieve inlognamen bij windows (wat voor de linuxshares prima werkt), firewalls, enzovoort.

Wie weet waar ik moet zoeken?

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Staan de netwerkinstellingen van je VM wel goed (klik. Gericht op Windows, maar met aardig wat links ;)) ? Bridged moet je hebben, als ik er niet geheel naast zit.

[ Voor 32% gewijzigd door Jungian op 11-07-2007 02:20 ]

0.0

• PhysicsRules

PhysicsRules

Topicstarter
Jungian schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 02:17:
Staan de netwerkinstellingen van je VM wel goed (klik. Gericht op Windows, maar met aardig wat links ;)) ? Bridged moet je hebben, als ik er niet geheel naast zit.
Dan zou het een hele specifieke instelling moeten zijn die ik gemist heb, want er draait al bijna een jaar een webserver op de VM installatie.

Nee, hier zit het probleem niet in, denk ik.

Zoals ik al aangaf is de bak wel vanaf linux te bereiken.

Ik heb het toch nog even gecheckt: hij staat netjes op bridged.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
En je kan over en weer ook pingen? Kan je wel telnetten op poort 445?

En misschien al eens in "control keymgr.dll" alle usernames en passwords weggehaald?

[ Voor 38% gewijzigd door sanfranjake op 11-07-2007 10:32 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• PhysicsRules

PhysicsRules

Topicstarter
sanfranjake schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 10:31:
En je kan over en weer ook pingen? Kan je wel telnetten op poort 445?

En misschien al eens in "control keymgr.dll" alle usernames en passwords weggehaald?
pingen en telnetten ga ik vanavond proberen. control keymgr.dll heb ik al geprobeerd en lost het niet op. Het lijkt erop dat ik wel inlog, maar daarna geen permissies krijg, terwijl als ik vanaf de linuxbak inlog die permissies wel krijg.

edit: ping en telnet op 445 werkt.

[ Voor 3% gewijzigd door PhysicsRules op 11-07-2007 17:29 ]