Hoeveel is mijn systeem waard?

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008

• XlinKk
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-11-2024
Hallo, Ik overweeg over te stappen naar AM2, maar als student moet ik nogal op de prijzen letten haha. Als ik mijn systeem zou verkopen, hoeveel kan ik er maximaal dan voor krijgen?
Hier zijn mijn Specs:

Afbeeldingslocatie: http://www.flat-pc.com/Imagenes/viper2.jpg

Processor : AMD Athlon 64 X2 4200+ 2.2 Ghz (S939) + Zalman Led CNPS7000B-ALCU
Moederbord : Asus A8N-E
Geheugen : 4x512 (2GB) Corshair Valueselect 2,5 cas + Nexus Memory Heatspreaders
Videokaart : ATI Radeon X850XT 256MB Pci-e + Zalman Fatal!ty FC-ZV9
Harde schijf : Maxtor 160 Gig 7200RPM 8MB SATA 2
Optische drives : NEC ND-4570
Geluidskaart : Creative SoundBlaster Audigy 4
Behuizing : XG BOX Viper 2 Gaming kast + wat UV en Rode lichtjes erin.
Voeding : AeroCool Turbine Power 450 Watt, Dual Fan

De 4200+ is helemaal nieuw (vandaag erin gebouwt) en de 2x512 Corshair ValueSelect ook. ( nog geen eens binnen)
Ik heb hier ook nog een AMD Athlon 3500+ liggen.

Videokaart en processor zijn nooit overclockt geweest.

[ Voor 3% gewijzigd door XlinKk op 10-07-2007 23:37 ]

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-01 17:47
Je kunt toch verschillende sites opzoeken, pricewatch et cetera en dan per product kijken wat de gemiddelde prijs is. Dan totaal berekenen.

• XlinKk
Ascathon schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 23:27:
Je kunt toch verschillende sites opzoeken, pricewatch et cetera en dan per product kijken wat de gemiddelde prijs is. Dan totaal berekenen.
Jah dat zou kunnen, maar ik twijfel altijd over de prijs.
Ben gewoon benieuwd wat andere mensen er over denken.

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-01 09:05
XlinKk schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 23:29:
[...]

Jah dat zou kunnen, maar ik twijfel altijd over de prijs.
Ben gewoon benieuwd wat andere mensen er over denken.
Wat denk je dan zelf dat het waard is? Bedenk wel dat het bijna niks uitmaakt dat die CPU en het geheugen gloednieuw is. Jammer maar het is nu eenmaal zo.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Vroeger hadden we hiervoor het taxatietopic, dat bestaat helaas niet meer, maar dit: dion_b in "Hardware Taxaties - Deel 31" kan je toch nog aardig op weg helpen.

• XlinKk
Laagvliegerke schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 23:32:
[...]

Wat denk je dan zelf dat het waard is? Bedenk wel dat het bijna niks uitmaakt dat die CPU en het geheugen gloednieuw is. Jammer maar het is nu eenmaal zo.
Jah dat snap ik, ik weet ook niet zeker of ik hem verkoop hoor.
Ik vroeg me gewoon af hoeveel hij waard zou zijn.

Maar ik denk zelf ( ruwe schatting )

Tussen de 300 en de 400 euro?

• ipazza
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-10-2024
Dit mag dus niet heh, !!!

Zometeen begint iedereen zulke topics te maken!!!

En wil je tweede hands hardware verkopen reken dan niet meer dan 40% van de nieuwprijs.

Gegroet

I don't hate you, I nothing you

• XlinKk
ipazza schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 23:39:

En wil je tweede hands hardware verkopen reken dan niet meer dan 40% van de nieuwprijs.

Gegroet
Ok bedankt voor de tip.
Ze mogen hem op slot doen, wist niet dat dit niet mocht.

Verwijderd

je moet hier eerst de faq lezen voordat je wat post

• precious1
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-03-2024
maar de toon kan wel eens anders... *O* dat eeuwige gezanik van veel mensen over topics die dicht zouden moeten en dingen die niet mogen |:( damn daar zijn mods voor en gelukkig kunnen die zich meestal wel een beetje inleven/humor toepassen (uitzonderingen daargelaten? :P )
wannabe-mod #1
dit mag dus niet heh, !!!
blabla !!!
wannabe-mod #2
je moet hier dit en dat en blablabla
8)7 |:( }:O wie is dan fout bezig?

[ Voor 23% gewijzigd door precious1 op 10-07-2007 23:54 ]

• XlinKk
precious1 schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 23:50:
maar de toon kan wel eens anders... *O* dat eeuwige gezanik van veel mensen over topics die dicht zouden moeten en dingen die niet mogen |:( damn daar zijn mods voor en gelukkig kunnen die zich meestal wel een beetje inleven/humor toepassen (uitzonderingen daargelaten? :P )

[...]

[...]
8)7 |:( }:O wie is dan fout bezig?
Ben ik het met je eens, zon toon zou ik niet pikken in real life, dus eigenlijk ook hier niet.
Maar ik browse zelf wel ff verder naar prijzen.

• D-Three
XlinKk schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 23:35:
[...]

Jah dat snap ik, ik weet ook niet zeker of ik hem verkoop hoor.
Ik vroeg me gewoon af hoeveel hij waard zou zijn.

Maar ik denk zelf ( ruwe schatting )

Tussen de 300 en de 400 euro?
Het zal eerder tegen de € 300 zijn dan de € 400 ;) Maar de PC in zijn geheel zal moeilijk te verkopen zijn. Iemand die enkel een pc'tje wil voor wat simpel officewerk geen interesse zal hebben in een opvallende kast. Zo iemand kan het ook niet schelen welke coolers er in zitten. Voor de veeleisende tweaker/gamer valt de PC dan weer te licht uit. Waarschijnlijk zal de meeste interesse dan komen uit de hoek van degenen die de PC enkel willen kopen omdat ze er onderdelen van kunnen gebruiken (upgrade ofzo). En die willen dus ook niet teveel betalen voor het overige.
Je zal er dus meer voor krijgen indien je de onderdelen apart verkoopt. Of als je gelukt hebt, verkoop je de pc aan een oom/tante (voor een neefje ofzo ;)).
Dat is een beetje kort door de bocht, denk je niet? Als jij morgen een goed werkende 8800 GTX verkoopt voor 40% van de nieuwprijs, dan koop ik hem wel van je! En dan verkoop ik de kaart wel door met dikke winst. De verkoopprijs is voor een groot deel afhankelijk van hoe gegeerd het product is en hoeveel een gek er voor wil geven.

[ Voor 4% gewijzigd door D-Three op 11-07-2007 00:28 ]

• XlinKk
Alles los verkopen? Hmzz dat is een goed idee.
Had ik nog niet eerder aan gedacht.

Thanks.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Gegroet
Dat had wat vriendelijker gekunt.

Leuke schatting overigens. Hoe je erbij komt is me een raadsel. Normaliter is een redelijke gangbare berekening:

Leeftijd in maanden : garantietermijn in maanden x de huidige nieuwprijs (dan wel een redelijke schatting van de huidige nieuwprijs). Een aftrek van 10% van dit bedrag voor het gebruik is redelijk tot normaal.

ARME AOW’er

• D-Three
Je kan wel eens proberen om de PC in zijn geheel te koop aan te bieden natuurlijk. Je kan nooit weten dat de door jou vooropgestelde prijs geboden/gegeven wordt.
Het nadeel van alles los te verkopen, is dat er altijd een kans bestaat dat je met iets blijft zitten. Je moet er ook meer werk in stoppen en wat meer geduld hebben.
Probeer ook altijd om zoveel mogelijk potentiële kopers te vinden. Dus te koop aanbieden op meerdere sites. En altijd het product zo goed mogelijk presenteren. Foto's en wat verkoopspraatjes doen het altijd goed op sites zoals eBay ;)

[ Voor 8% gewijzigd door D-Three op 11-07-2007 00:27 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:02

Thandor

SilverStreak

Guardian Angel schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 00:21:
[...]

Dat had wat vriendelijker gekunt.
Inderdaad :).

Dit soort topics zijn - zoals je inmiddels wel hebt kunnen lezen - dus niet toegestaan ;). Zie dion_b in "Hardware Taxaties - Deel 31" voor details en informatie omtrent het bepalen van de waarde :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.