Toon posts:

Problemen met nieuwe videokaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeerde een nieuwe videokaart te installeren, maar is geloof ik niet helemaal goed gegaan.

Ik had door m'n onboard kaartje nog geen beeld via mijn nieuwe kaart, dus heb ik deze via apparaatbeheer uitgeschakeld.
Maar nu heb ik helemaal geen beeld meer! Help?

• ZalmanLuci
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-02-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 23:20:
Ik probeerde een nieuwe videokaart te installeren, maar is geloof ik niet helemaal goed gegaan.

Ik had door m'n onboard kaartje nog geen beeld via mijn nieuwe kaart, dus heb ik deze via apparaatbeheer uitgeschakeld.
Maar nu heb ik helemaal geen beeld meer! Help?
Beetje meer info. Van wat je hebt gedaan of het te verhelpen. En je specs please.

Wat je kunt doen is in je bios kijken of het daar wel goed staat in gesteld. Dus even kijken of je onboard vga op enabled staat. (dan moet je em dus op disabled zetten :P )

Verwijderd

Topicstarter
ZalmanLuci schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 23:31:
[...]

Beetje meer info. Van wat je hebt gedaan of het te verhelpen. En je specs please.

Wat je kunt doen is in je bios kijken of het daar wel goed staat in gesteld. Dus even kijken of je onboard vga op enabled staat. (dan moet je em dus op disabled zetten :P )
Ik kan nu niet meer in mn bios, want ik heb via mn onboardkaart en via mn nieuwe kaart geen beeld meer. Hoe zou ik dat kunnen veranderen?

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 00:23
Dat is raar. Windows hoort niet in staat te zijn hardware uit te schakelen die nog niet opgestart is.

Kortom, je zou nog steeds beeld moeten hebben op zijn minst tot het moment dat Windows Boot.
Zou als ik jou was je aansluitingen en bekabeling tussen video-kaart, onboard en monitor nog maar eens controleren.

Maar als je er toch niet uit komt.
Reset je BIOS eens (CMOS batterij los halen, 30 seconden wachten, PC starten, PC uit, CMOS batterij weer aan zetten)

[ Voor 19% gewijzigd door kalizec op 10-07-2007 23:55 ]

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06-2025
kalizec schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 23:54:
Dat is raar. Windows hoort niet in staat te zijn hardware uit te schakelen die nog niet opgestart is.

Kortom, je zou nog steeds beeld moeten hebben op zijn minst tot het moment dat Windows Boot.
Zou als ik jou was je aansluitingen en bekabeling tussen video-kaart, onboard en monitor nog maar eens controleren.

Maar als je er toch niet uit komt.
Reset je BIOS eens (CMOS batterij los halen, 30 seconden wachten, PC starten, PC uit, CMOS batterij weer aan zetten)
Cmos reset is veel makkelijker, pc uit, jumpertje overzetten naar de andere pinnetjes, jumpertje weer terug zetten, en pc weer opstarten.

Maar door in windows de onboard kaart uit te zetten, is het ONMOGELIJK dat die ook uitgezet wordt voordat windows boot, dus als het goed is kan je nog gewoon in de bios, of de bios heeft mischien automatisch je onboard uitgezet omdat die de andere kaart had gedecteteerd, maar dan zal die dus eigenlijk wel beeld moeten geven.

http://specs.tweak.to/15535

Verwijderd

Topicstarter
Nee dat klopt inderdaad, ik had bij beide geen beeld meer toen ik de onboard had uitgezet én de pc had uitgeschakeld.

Maar ik heb de CMOS batterij gereset en dat heeft geholpen. Bedankt!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 01:21:
Nee dat klopt inderdaad, ik had bij beide geen beeld meer toen ik de onboard had uitgezet én de pc had uitgeschakeld.

Maar ik heb de CMOS batterij gereset en dat heeft geholpen. Bedankt!
Vreemd, Het klopt dat in het BIOS een keuze beschikbaar is om beeld te geven via onboard of via AGP/PCI-E/PCI. Meestal schakelt dat zichzelf om als het moederbord herkent dat er een kaart in een ander slot zit. Dit keer niet dus :)
Pagina: 1