P5W DH Deluxe + eSATA

Pagina: 1
Acties:

• Miggel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-02 20:26
Al een tijdje heb ik de Asus P5W DH Deluxe en onlangs heb ik de Seagate FreeAgent Pro (externe HD) gekocht.

Hoewel de USB aansluiting gewoon werkt heeft de FreeAgent een eSATA aansluiting waar ik graag gebruik van wilde maken.

Alles aangesloten en niets doet het.

Ik heb geen idee hoe ik dit aan de praat moet krijgen. In de bios heb ik AHCI aangezet, maar dat blijkt ook niet te werken.

Verder heb ik al flink op het internet lopen zoeken, maar ook dat zonder resultaat. Ook binnen de tweakers zijn er weinig mensen die hetzelfde probleem hebben.

Volgens mij is eSATA nog niet echt ingeburgerd.

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

Sys specs: Operating System: Windows Vista™ Home Premium 64bit
System Model: P5W DH Deluxe
BIOS: BIOS Date: 12/08/06 15:42:38 Ver: 08.00.12
Processor: Intel(R) Core(TM)2 CPU 6600 @ 2.40GHz (2 CPUs), ~2.4GHz
Memory: 2046MB RAM

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-02 20:53

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Als ik het me goed herinner van mijn oude P5W DH zat de eSata op een andere controller dan de Intel ICH7R. M.a.w. je dient die controller eerst te activeren in de bios, installeren in windows en vervolgens werkt die eSata poort pas.

Had je ook achter kunnen komen als je het boekje eens aandachtig had gelezen en vervolgens uitgeplozen had welke poort waar aan gekoppeld is.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01:07
Bij mij lag hetzelfde probleem met een andere schijf aan de RAID/SATA driver. Die van de Asus site (heb een P5N-E Sli) was nieuwer dan die van de Jmicron site, maar gaf wel problemen. Heb toen die van de Jmicron site gehaald (De WHQL versie) en die geinstalleerd. Daarna werkte alles weer.

• Miggel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-02 20:26
Ik heb toch echt de handleiding doorgelezen opzoek naar eSATA.

Misschien iets over het hoofd gezien of naar het verkeerde gezocht.

In ieder geval bedankt voor de aanwijzingen. Ga het direct proberen.