Toon posts:

Mogelijke schade bij kortsluiting

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst een onfortuinlijke kortsluiting gehad van mijn moederbord met mijn kast (spacertje teveel :|)...
mobo is kapoet (das niet zo raar), maar nu vraag ik me af wat voor schade ik nog meer kan verwachten.
cpu kan een klapper gehad hebben, maar is het ook mogelijk dat mn videokaart en geheugen de geest hebben gegeven? Of moet het dan wel heel erg bont zijn geworden

Verwijderd

Ik zou zeggen, geheugen en videokaart kun je meestal makkelijk wisselen en dus testen! Doen dus! Weet je het gelijk.

Verwijderd

geheugen kan volgens mij net zo makkeljk een schok krijgen als je cpu hoor ;)

• krakbracket
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-07-2024
hangt van de kwaliteit van je voeding af, kan stuk zijn hoeft niet.
precies hetzelfde aan het handje gehad (spacertje-pannekoek...)
bij mij was alleen het moederbord kapot, cpu vidkaart, schijven en voeding coolermaster I-green 600 watt deden het nog prima. gaan er nog dingen draaien; fans cpu koeler, videokaart?
als het een beetje degelijke spullen zijn kan het meevallen!

PC gameplay geen multiplatform!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-05 13:27
Ook ik heb dit een keer mee gemaakt. Alleen het moederbord was overleden. De twee printsporen die contact maakten waren doorgebrand alsmede twee weerstandjes iets verderop. Kortom, moederbord dood. De rest werkte allemaal nog naar behoren.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-04 14:32

Comgenie

Soms heb je dat

Met redelijk modern spul worden verdere beschadigingen vaak wel uitgesloten. Als het oud (of zeer goedkoop) spul was, kan er van alles kappot gaan, meestal is het geheugen wat pijn krijgt. Dingen zoals videokaarten enzo vaak niet.

No animals were harmed in the making of this comment.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

We verwachten toch echt meer eigen inzet dan dit als je een topic opent. Potentieel kan elk deel van je PC, alle andere op dat moment op het lichtnet aangesloten apparaten, de kat van de buren en de auto van de oom van de neef van de ex van de overgrootvader van de schoonmaakster van het werk van je moeder aangetast zijn...

Hoe kom je erachter?

1) een stel wildvreemden een vraag stellen op een forum zonder enige eigen inzet
2) onderdeel voor onderdeel testen

Welk optie denk je zelf dat zinniger is?

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.