Waar zijn mijn Ati tabbladen??

Pagina: 1
Acties:

• Morrigun99
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-04-2023
Ik heb zojuist Catalyst 7.6 geïnstalleerd (ik heb een Radeon 9600 pro)

Als ik via mijn bureaublad naar de eigenschappen van mijn beeldscherm ging, kwam ik via "instellingen" en dan "geavanceerd" bij een tiental tabbladen waar ook het Ati logo op stond.

Nu zijn die om de één of andere reden weg. En ik baal daar gruwelijk van, aangezien ik op die manier het signaal van mijn pc naar mij tv opstartte.

Nu krijg ik alleen maar deze tabbladen:

Afbeeldingslocatie: http://img65.imageshack.us/img65/8156/02qf3.jpg

Bovendien krijg ik ook nog deze error, start Ati control center niet op én zijn mijn popup menuutjes bijzonder traag.

Afbeeldingslocatie: http://img521.imageshack.us/img521/2496/01hp3.jpg

Kan iemand me alsjeblieft vertellen wat ik moet doen om die tabbladen terug te krijgen en de boel weer op orde te krijgen?!?!? ;(

• the squaler1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-06 15:59
De foutmelding zet dat je je .net framework moet upgraden dit moet je doen via de microsoft website daar is inmiddels versie 3.0 al van uit doe eerst dit en kijk dan of het probleem is verholpen

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:06
Hmm lijkt wel alsof je drivers helemaal verdwenen zijn. Ik zou zorgvuldig alle drivers verwijderen die erop staan van de grafische kaart en het netjes overnieuw installeren. Geloof dat daar wel een programmatje voor is. Kan iemand helpen?

Had je de oude drivers overigens wel goed verwijderd?

Edit: wat bedoel je trouwens met dat je popup menu'tjes traag zijn?

[ Voor 10% gewijzigd door FreddyFish op 10-07-2007 21:51 ]

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
the squaler1 schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 21:49:
De foutmelding zet dat je je .net framework moet upgraden dit moet je doen via de microsoft website daar is inmiddels versie 3.0 al van uit doe eerst dit en kijk dan of het probleem is verholpen
Volgens mij moet hij toch .net 2.0 hebben, want zover ik weet is dat niet backwards compatible.
FreddyFish schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 21:50:
Hmm lijkt wel alsof je drivers helemaal verdwenen zijn. Ik zou zorgvuldig alle drivers verwijderen die erop staan van de grafische kaart en het netjes overnieuw installeren. Geloof dat daar wel een programmatje voor is. Kan iemand helpen?

Eerst via de software lijst in windows, vervolgens met Driversweeper

[ Voor 40% gewijzigd door Avalaxy op 10-07-2007 21:51 ]

• the squaler1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-06 15:59

programma heet drivercleaner en zoals hierboven driversweeper is ook mogelijk.

[ Voor 4% gewijzigd door the squaler1 op 10-07-2007 21:53 ]

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

• Morrigun99
In ieder geval alvast bedankt. Ik ben zelf inmiddels ook wat help functies van Ati aan het gebruiken...
Dat wanneer je met je rechtermuisknop klikt het té lang duurt voor dat menuutje om "op te bouwen". Als de verkeerde videocard driver geïnstalleerd is.

Welnu, .net framework 2.0 heb ik inmiddels geïnstalleerd. Ook mijn drivers doen het weer en Ati Control Center kan ik weer opstarten. Ik heb alleen nog niet mijn tabbladen terug. En ik baal daar behoorlijk van. ;( Ik gebruikte die tabbladen namelijk altijd om het signaal van mijn pc op de juiste manier naar mij tv te sturen, zodat ik met behulp van bv. VLC player of BC Player films kon kijken.

Nu heb ik ook een beetje met de opties in Control Center zitten pielen en ik krijg wel een signaal van mijn pc naar mijn tv. Als ik dan een film opstart is het beeld op mijn pc gewoon goed, maar het monitorgedeelte waar de film op draait, ziet er op mijn tv nog steeds zwart uit.

Heeft dit niet te maken met een of andere "overlay functie"?

Ik zou gewoon heel graag die Ati tabbladen weer terug willen. ;(

• Morrigun99
Weet iemand misschien of die tabbladen een bepaalde omschrijving (zoals Control Panel ofzo) hebben? Dan kan ik gerichter zoeken.

Verwijderd

Morrigun99 schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 10:07:
Weet iemand misschien of die tabbladen een bepaalde omschrijving (zoals Control Panel ofzo) hebben? Dan kan ik gerichter zoeken.
ATI heeft die tabbladen vervangen door het Catalyst Control Center. In de officiele drivers van ATI zullen de tabbladen niet meer terug komen.

Je kan ook drivers van Omega downloaden die nog steeds de "oude" tabbladen heeft.
Helaas zijn deze drivers gebaseerd op een iets oudere versie.

linkje naar omega: http://www.omegadrivers.net/ati/win2k_xp.php

• Blacksnak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-07-2024
Morrigun99 schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 22:43:
Nu heb ik ook een beetje met de opties in Control Center zitten pielen en ik krijg wel een signaal van mijn pc naar mijn tv. Als ik dan een film opstart is het beeld op mijn pc gewoon goed, maar het monitorgedeelte waar de film op draait, ziet er op mijn tv nog steeds zwart uit.
Moet je eens rechts klikken op je tv-icoontje in het Control Center. (waar je ook je tv actief kunt zetten enzo) Dan heb je in het keuzemenu een optie om je tv als primairy te activeren. (juiste benaming ben ik kwijt)

• Morrigun99
Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 10:28:
[...]

ATI heeft die tabbladen vervangen door het Catalyst Control Center. In de officiele drivers van ATI zullen de tabbladen niet meer terug komen.
Daar was ik al bang voor...ik zal control center dan maar onder de knie moeten krijgen... :(
Blacksnak schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 10:40:
[...]

Moet je eens rechts klikken op je tv-icoontje in het Control Center. (waar je ook je tv actief kunt zetten enzo) Dan heb je in het keuzemenu een optie om je tv als primairy te activeren. (juiste benaming ben ik kwijt)
Deze mogelijkheden heb ik als ik op mijn - tot dan - uitgeschakelde tv klik:

Afbeeldingslocatie: http://img514.imageshack.us/img514/5093/03en5.jpg

Welke moet ik daar van hebben? Mij lijkt namelijk "Clone Main with TV" de meest logische optie.

Dan krijg ik vervolgens dit:

Afbeeldingslocatie: http://img179.imageshack.us/img179/571/04kc4.jpg

Die opties daar behelzen geen "primary" optie. Het is wel zo dat alles gewoon goed werkt, want als ik mijn primary monitor disable zie ik mijn filmbestanden wél op m'n tv. Maar aangezien mijn tv niet bij mijn pc staat is dat geen optie (ivm de muis enz.).

Ik kom wel bij de mogelijkheid om een primary beeldscherm te selecteren als ik die "2" enable, maar dan wordt mijn TV de extended van m'n desktop. Daar zie ik dan bv. mijn eigen pictogrammen enz. niet meer op:

Afbeeldingslocatie: http://img514.imageshack.us/img514/1778/05ov3.jpg

* zucht*

Verandering van spijs doet eten zeggen ze dan... :/

• Blacksnak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-07-2024
Aha, screenshots :)

Ik bedoelde die 'Swap Display Mapping'. That will do the trick.

• Morrigun99
Blacksnak schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 12:03:
[...]

Aha, screenshots :)

Ik bedoelde die 'Swap Display Mapping'. That will do the trick.
Als je alle mogelijkheden aan het proberen bent, zie je er per ongeluk wel eens eentje over het hoofd. :D

Hij werkt. Ontzettend bedankt. Iedereen hier. Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~olie/fok/smilies/Smilies/dux-blij_thumb-up.gif

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Je hoeft niet perse 'Swap Display Mapping' te gebruiken. Je kunt volgens mij ook bij de 'Theatre Mode' instelling oid. (ik heb al een tijdje geen ATI kaart/drivers meer) kiezen voor 'same on all displays', zodat overlay op alle displays wordt ingeschakeld.
Pagina: 1