Coolermaster X-Craft via eSATA niet herkend op P5N-E sli

Pagina: 1
Acties:

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01:07
Ik heb vandaag een WD5000KS 500gb sata schijf gekocht die ik in een Coolermaster X-Craft 350 via eSATA aan wil sluiten op mijn pc met een Asus P5N-E sli moederbord. Zodra ik alles heb aangesloten en wil opstarten loopt mijn pc vast. Als ik vervolgens in het bios kijk zie ik de schijf niet bij de SATA apparaten staan, maar als ik bij mijn harddisks kijk zie ik hem staan op 0-SCSI. Dit lijkt mij niet goed aangezien het om een sata schijf gaat :S
Nu las ik over diverse problemen met sata2 schijven op sata1 casings, dus ik heb de jumpers op de Western Digital zo gezet dat hij geforceerd in sata1 modus werkt. Ik krijg de schijf nu aan de praat via de usb aansluiting, iets wat daarvoor ook in een vastloper resulteerde. Ik heb de schijf nu geinitialiseerd en geformatteerd in NTFS via Vista Home Premium 32bit. Ik heb de laatste RAID drivers geinstalleerd van Asus alsmede het nieuwste bios (0608). Als ik de pc nu reboot en de schijf weer via eSATA aansluit blijft bovenstaande situatie zich voordoen (geen sata herkenning, wel bij harddisks herkend als aangesloten op 0-scsi, daarna een vastloper in Windows). Ik heb nu geen idee meer wat te doen en snap vooral niet waarom mijn moederbord denkt dat hij aangesloten is via scsi |:(
Als ik de harddisk direct via sata aansluit wordt hij meteen correct herkend en werkt alles naar behoren overigens. Ik neem dus aan dat het probleem niet bij de harddisk ligt.

Concluderend:
- eSATA schijf op pc
- loopt vast en in bios niet herkend als sata maar als scsi
- werkt met usb wel goed na het zetten van jumper op sata1 stand
- harddisk werkt zonder behuizing intern goed

Wie heeft er een mogelijke oplossing?

[ Voor 6% gewijzigd door mac1987 op 10-07-2007 22:39 ]

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01:07
Ok, hij doet het nu weer :)
Heb de oude ( 8)7 ) SATA controller drivers van Jmicron gedownload in plaats van de nieuwere op de Asus website. Mijn pc lijkt nu iets langzamer op te starten, maar dat kan komen omdat hij updates moet configureren, maar de eSATA schijf doet het nu weer gelukkig :)
Kennelijk zit er toch een foutje in de nieuwe drivers |:(