Toon posts:

oude pc met novell, ik heb geen wachtwoord

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik zit met het volgende probleem.
Ik heb een oude pc van mijn vader's school gehad maar deze is gebruikt in een novell omgeving.
Ik wilde pc opknappen om hem weg te geven aan een iemand die hem veel beter kan gebruiken dan ik, ik heb genoeg oude pc's :P Ik kan niet inloggen en ze weten het wachtwoord ook niet meer.
Ik zou natuurlijk de hd kunnen formateren en opnieuw windows kunnen instaleren maar ik heb geen geldige xp licencie. Op de pc staat erchter een geldige pro licencie dus ik vind het zonde om hem zomaar te formateren want dan is hij weg. De "sufferts" hebben nooit de stickers eropgeplakt en ze zijn verdwenen terwijl ze er wel geweest zijn vertelde mijn vader. (heeft toen de pc's aangekocht met school)
Kan ik op een of andere manier nog in het register komen voor de licentiecode? Misschien door hem in mijn testpc met xp te hangen? Of zal ik het wachtwoord moeten gaan kraken? Ik heb met novell geen enkele ervaring
Alvast bedankt

Verwijderd

Probeer eens in de machine te komen met een ERD bootCD. Dan kun je het wachtwoord ook resetten.

Er zijn tooltjes genoeg om vervolgens de serial uit te lezen.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2007 21:36 ]

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 21:34:
Beste mensen,

Ik zit met het volgende probleem.
Ik heb een oude pc van mijn vader's school gehad maar deze is gebruikt in een novell omgeving.
Ik wilde pc opknappen om hem weg te geven aan een iemand die hem veel beter kan gebruiken dan ik, ik heb genoeg oude pc's :P Ik kan niet inloggen en ze weten het wachtwoord ook niet meer.
Vink 'workstation only' aan en klik op OK? Vaak staat er geen password op lokale useraccounts
Ik zou natuurlijk de hd kunnen formateren en opnieuw windows kunnen instaleren maar ik heb geen geldige xp licencie. Op de pc staat erchter een geldige pro licencie dus ik vind het zonde om hem zomaar te formateren want dan is hij weg.
Geldig is hij niet meer, de licentie is nog steeds van school, niet van jou... een school heeft vaak een volume-licentie i.p.v. een persoonlijke (pc-gebonden) licentie.
De "sufferts" hebben nooit de stickers eropgeplakt en ze zijn verdwenen terwijl ze er wel geweest zijn vertelde mijn vader. (heeft toen de pc's aangekocht met school)
Kan ik op een of andere manier nog in het register komen voor de licentiecode? Misschien door hem in mijn testpc met xp te hangen? Of zal ik het wachtwoord moeten gaan kraken? Ik heb met novell geen enkele ervaring
Alvast bedankt
De Novell Client is niets anders dan een andere aanmeldinterface, gewoon zoeken naar methodes om het Windows XP Administrator-wachtwoord te achterhalen zou je verder helpen. En anders heeft Winternals nog een mooi tooltje genaamd 'Locksmith' :)

^^ wat het botje zegt dus

We are shaping the future

Verwijderd

Topicstarter
Workstation only heeft niet geholpen, dat heb ik geprobeerd.
Wat betreft volumelicencie, dat had ik ook al nagevraagd want ik weet dat het een licencie is die gebonden is aan school maar het is geen pc met volume licencie. Er zijn toen enkel pc's gekocht met een normale licencie en ze hadden de stickers los meegeleverd. Ze hebben besloten om ze er niet op te plakken omdat de leerlingen ze anders mischien gingen gebruiken en natuurlijk hebben ze ze kwijtgespeeld :(
Ik had geprobeerd in veilige modus in te loggen maar daar had ik een admin wachtwoord nodig en die heb ik ook niet. Ik kan wel gaan kraken of iets dergelijks maar ik hoop op een eventuele andere oplossing. Kun je als de hd in een andere pc hangt toch in het register van die hd komen?

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-03 08:31
Boot CD proberen, Locksmith proberen.

Win serial achterhaal je met siw.exe
zoek met google deze zaken op en je probleem is opgelost.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Inderdaad.
Dit is onderhand dusdanig vaak aan de orde geweest dat het met een goede zoekopdracht met gemak terug te vinden is.
Daarnaast mist het OS in de Titel, zie de Windows Clients - Policy.

Wij verwachten wel wat eigen effort van onze mensen, en dat zie ik hier niet terug.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.