Strepen in beeld bij Samsung TFT met analoog signaal

Pagina: 1
Acties:

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Sindskort heb ik de Samsung 215TW en heb ik aangesloten met een analoge kabel op m'n laptop. Als ik hele donkere kleuren gebruik, bijv. met fotobewerking, zie ik in een ruime kijkhoek strepen die golvend over het beeld bewegen. Nu heb ik een vermoeden dat dit komt door het signaal van m'n laptop.

Deze foto laat het euvel goed zien, hoeveel de helderheid van de foto extreem is bewerkt om de strepen goed weer te geven.

Afbeeldingslocatie: http://www.personeel.unimaas.nl/schrijnemeeckers/strepenklein.jpg

Mijn vraag is of dit aan het signaal ligt en dat een DVI-D kabel het probleem kan oplossen. Overigens heb ik een andere laptop, ook analoog, aangesloten (met een lagere resolutie) en die heeft het probleem niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Sheik op 10-07-2007 21:22 ]

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:11

Sebazzz

3dp

Waarom probeer je het niet gewoon?
DVI is zowieso beter, minder storingsgevoelig bijvoorbeeld.

Je probleem kan aan verschillende dingen liggen, zoals een slechte kabel of een brakke VGA poort.

[ Voor 34% gewijzigd door Sebazzz op 10-07-2007 21:22 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Sheik
Ik heb geen DVI aansluiting op m'n nieuwe laptop (IBM T60 Lenovo). De kabels zijn nieuw. Zou het toch een storingsprobleempje kunnen zijn door de analoge verbinding?

[ Voor 42% gewijzigd door Sheik op 10-07-2007 21:23 ]

• .lunatic
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-07 15:03
vriend van mij had dit ook, was gefixed door een de kabel (in dit geval DVI) in een andere poort te doen (van de monitor dacht ik)

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Je hebt toch 2 ingangen op je monitor?
Op het moment dat je de laptop wilt gebruiken selecteer je het ene ingangsignaal, en als je je pc wenst te gebruiken het andere ingangssignaal.

Ik weet het niet zeker maar je kan kijken of een ferietring rond je kabel schuiven helpt.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Sheik
Ik vind het belangrijker om te weten of het een defect aan de monitor is, mijn vermoeden is dat het eerder aan het signaal ligt van de laptop......praat me aub moed in ;)

• Sheik
The Triad schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 21:33:
Je hebt toch 2 ingangen op je monitor?
Op het moment dat je de laptop wilt gebruiken selecteer je het ene ingangsignaal, en als je je pc wenst te gebruiken het andere ingangssignaal.

Ik weet het niet zeker maar je kan kijken of een ferietring rond je kabel schuiven helpt.
Ik heb oa analoog en DVI-D ingang, alleen de DVI-D kan ik niet testen omdat m'n laptop deze ingang niet heeft. De ring zit overigens om de kabel.

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Oeps, ik lees verkeerd. Heb je toevallig een andere monitor ter beschikking, van dit type?
Zo niet, probeer eens iets met de monitor instellingen te doen. (Even laten auto-instellen)

Andere kabel misschien proberen, dit zou best storing kunnen zijn.
Ook de beeldscherminstellingen checked (refreshrate/resolutie/etc...).

• Sheik
Ik heb de auto-instelling gebruikt, gereset, de resolutie aangepast, maar de refreshrate blijft op 60 staan. ;)

Volgens een collega kan het ook liggen aan een niet zo'n goede videokaart in m'n IBM Thinkpad T60. Als het maar niet aan de monitor ligt :)

• IceOnFire
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
kans is zeker aanwezig dat het aan je laptop ligt; ik heb vergelijkbare verschijnselen als ik mn mac mini's analoog aansluit op een van mn TFT's of de LCD-TV, digitaal in alle gevallen geen probleem

• Sheik
Dank voor je geruststelling ;)

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:04
Ik vind het gek dat je liever hoort dat het probleem bij je laptop ligt en niet bij de monitor. Je laptop kan je niet omruilen, je TFT wel mocht het een defect zijn.

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Het kan aan het feit liggen dat de analoge kabel langs teveel stroomkabels loopt, of langs een bureaulamp met transfo in de voet of iets dergelijks. Daardoor degradeert het signaal al wat makkelijker. DVI-D heeft daar veel minder last van, maar aangezien dat geen optie is, probeer je best eerst alle "stoorzenders" een eindje verder te zetten.

Yes, but no.

• Sheik
Probleem is opgelost door het gebruiken van de digitale aansluiting :)

[ Voor 84% gewijzigd door Sheik op 19-10-2007 12:52 ]

Pagina: 1