Toon posts:

M3438 reboot bij games

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een Fujitsu siemens m3438g met windows xp prof.
ik heb met iig 2 spelen (company of hero's / Brother in arms : EiB) last van spontaan reboot.
meestal gebeurd dit na 5 / 10 min spelen.
Het spel blijft een paar tellen hangen en start dan opnieuw op. het geluid gaat op dat moment wel door. ik heb geprobeerd de auto reboot functie uit te zetten die helpt alleen niet (krijg zelfs geen blauw scherm met foutmelding).
ik heb wel op forum gelezen dat de 3438g last heeft van lagging....maar mijn laptop start gewoon opnieuw op...en alleen tijdens spellen spelen.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
   Operating System: Windows XP Home Edition (5.1, Build 2600) Service Pack 2 (2600.xpsp_sp2_gdr.070227-2254)
           Language: Dutch (Regional Setting: Dutch)
System Manufacturer: FUJITSU SIEMENS
       System Model: Amilo M3438 Series
               BIOS: BIOS Date: 08/02/05 18:46:50 Ver: 08.00.11
          Processor: Intel(R) Pentium(R) M processor 1.73GHz
             Memory: 1024MB RAM
          Page File: 348MB used, 2113MB available
        Windows Dir: C:\WINDOWS
    DirectX Version: DirectX 9.0c (4.09.0000.0904)
DX Setup Parameters: Not found
     DxDiag Version: 5.03.2600.2180 32bit Unicode

o ja geforce go 6800 met 84.25 drivers

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:37
Heb je al geprobeerd de temperaturen te checken na een paar minuten gamen? Ik weet niet of je moederbord ondersteunt wordt, maar het is het proberen waard. Gebruik hiervoor SpeedFan oid, of gewoon 't BIOS.

Verwijderd

Topicstarter
Video is +/- 78
cpu +/- 68

geen rare dingen volgens mij?

Verwijderd

Topicstarter
hoe kunnen jullie mij helpen? bepaalde gegevens nodig?

• Solid_Aapie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-01 00:27
Speedfan kan ontrouwe data weergeven. Ik zou spellen downloaden(die dit toestaan) en dan eens spelen met de frame limiter. Zet deze bijvoorbeeld eens uit(valt die dan uit is het overhitting) en zet hem daarna net zolaag zodat die niet meer uitvalt(dan weet je het zeker). Kijk ook of je de laptop onderop veel vrije luchtcirculatie geef!!

Specs

Verwijderd

Topicstarter
heb m'n laptop als wat meer bodem vrijheid gegeven door hem deels op cd's te zetten. jullie denken dat het door oververhitting komt?

Verwijderd

Als ie oververhit dan ze ie zich direct uit. Klik, weg. Dan zou het geluid niet spelen.

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:37
Ik had ooit een Radeon 9800-Pro en die had ook last van overhitting. Dan schakelde ook eerst de kaart uit, en bleef het geluid nog eventjes doorgaan. Daarna herstartte de computer of moest ik dat zelf hardhandig doen. Of was het nou een driverconflict?

Ik weet niet echt of 78 graden een acceptabele temperatuur is voor de grafische kaart. Dacht me te herinneren dat de 6800-serie best warm kon worden? Stel dat deze temperatuur juist is, was dit na het gamen of in gewoon Windows-gebruik?

Als het oververhitting is, heb je denk ik best een probleempje, aangezien dat lastig op te lossen is met een laptop. Je zou, om een softwarematig probleem uit te sluiten, ook nog een verse Windows-installatie kunnen proberen met de nieuwste nVidia drivers. Met zo min mogelijk andere programma's geinstalleerd. Maar dat is misschien een wat rigoureuze stap om gelijk al te ondernemen.

Verwijderd

Als de kaart oververhit in deze notebook gaat ier eruit zonder een peep. Geloof me maar.

78 graden is niet echt een probleem, maar hij mat het net na ie uit een game kwam. Dan valt de temperatuur enorm. Beter rivatuner eens opstarten en laten lopen op de achtergrond.

Als temp ecth het probleem is kom je al een heel end met gewoon eens de radiator uit te blazen.

Verwijderd

Topicstarter
net c&c tijd gespeeld zonder problemen.....vreemd...misschien is dat minder zwaar...ga morgen ff met riva aan de gang.

Verwijderd

Topicstarter
probleem lijkt opgeloste.

wat ik heb gedaan is de nvidia omega drivers geinstalleerd. het spel begin nu na een tijdje wel iets minder soepel te lopen...maar beter als er uitklappen.
ik heb ook 1e drivers opnieuw proberen te installeren....kon alleen nergens 6800 GO drivers vinden....en had dus de gewone 6800 drivers...misschien ligt het daar aan.

Verwijderd

Gewone nVidia drivers doen het niet. Je hebt oftewel een driver nodig van de fabrikant (FSC) of anders drivers met modded inf (laptopvideo2go en andere)
Pagina: 1