[2000server] Remote desktop max 1 user

Pagina: 1
Acties:

• Xsola
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-07-2021
Hoi,
Ik kan nergens vinden hoe ik in Windows server 2000, 1 user (ik, als admin dus) vanuit buitenaf kan inloggen zoals bij bijvoorbeeld xp. Dat ik altijd een open sessie kan bekijken.
Oftewel; Op de server staat speedfan open, log ik dan vanaf een andere pc in, staat die ook nog open.
Ik heb zelf al met de instellingen lopen klooien en heb in de FAQ gekeken hier op twekears.. Ik heb mijn broer, systeembeheerder, gevraagt om hulp maar wist alleen hoe het gaat in 2003 en dat werkt niet.

Hebben jullie een idee?

Verwijderd

SIMPEL.

Zeker als je systeembeheerder bent, zo je moeten weten dat je dmv terminal server remote kunt beheren op een 2000/2003 machine.

Dan moet je het wel even installeren.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 20:44:
SIMPEL.

Zeker als je systeembeheerder bent, zo je moeten weten dat je dmv terminal server remote kunt beheren op een 2000/2003 machine.

Je zou ook RealVNC kunnen gebruiken, of Radmin, maar dat werkt iets trager als standaard via Windows

• v1nzent-
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-02 23:07
SIMPEL.

installeren ?

start => uitvoeren => mstsc

• Xsola
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-07-2021
SIMPEL.

Maar met alleen terminal service kan je dus met meerdere remote connections op 1 account inloggen, en dat wil ik juist voorkomen. Zodat alles open blijft staan, en niet steeds alles word geladen.
Je zou ook RealVNC kunnen gebruiken, of Radmin, maar dat werkt iets trager als standaard via Windows
Dat draaide ik eerst, maar snelheid was toch wel erg groot verschil. Vandaar dit probeersel.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Zo simpel dat je over het hoofd ziet dat Windows 2000 Server in tegenstelling tot 2003 je niet de Console sessie laat overnemen ;).

En aangezien we het over Server OSjes, en geen Client OS hebben een enkele reis naar Windows Servers en Server-software

[ Voor 21% gewijzigd door alt-92 op 10-07-2007 21:21 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1