Toon posts:

Draadloze router aansluiten op een wired modem/router?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.204 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om een draadloze router aan te sluiten op een wired modem/router? Ik ga namelijk binnenkort een laptop kopen, en zou graag de Wi-Fi mogelijken van de laptop gebruiken. Ik ben alleen niet bereid om voor alle PC's in het huis een wireless receiver te kopen want dat word gewoon te duur, en de wired connection die ze nu hebben werkt ook prima.

Dus ik vroeg me af, kan ik gewoon een draadloze router kopen (die geen modem is...), en hem verbinden aan onze bestaande wired modem/router, en zo een draadloze verbinding op te zetten? Ik zou denken dat het wel werkt, want je plugt er gewoon een internet verbinding in en dan gaat hij hem toch gewoon uitzenden?

Maar ik dacht ik vraag het gewoon even, voor de zekerheid.

Trouwens, hebben wireless routers meestal een modem ingebouwd? Want als ik op sites kijk dan staat er meestal alleen "xxx Router" en niet "xxx Router/Modem"? Ik dacht het is belangrijk want we hebben een ISDN connectie en de meeste modems werken alleen met analoog tegenwoordig. Dus als de Router dan probeert nog een keer in te bellen werkt het natuurlijk niet... hij hoeft alleen het signaal te gaan verzenden...

Alvast bedankt :)

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Waarom koop je niet gewoon een access point?

Volgens mij is dat het enige wat je nodig hebt en met een router maak je het alleen onnodig lastig
Trouwens, hebben wireless routers meestal een modem ingebouwd?
Nee. Alleen een ADSL modem heeft zoals de naam al aangeeft een ingebouwd modem.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:06
Neem dan gewoon een wireless routertje met een ingebouwde 4 poorts switch. Dan ben je helemaal gereed met 1 apparaat.

Verder zijn vrijwel alle apparaten zowel Annex A als Annex B te krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
Gunner schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 20:11:
Waarom koop je niet gewoon een access point?

Volgens mij is dat het enige wat je nodig hebt en met een router maak je het alleen onnodig lastig

[...]
Nee. Alleen een ADSL modem heeft zoals de naam al aangeeft een ingebouwd modem.
Ik weet niet precies wat een access point is, heb nog niet eerder een wireless netwerk gebruikt? Ik raad dat een wireless access point een soort van wireless transmitter is waar ik gewoon mijn internet in kan pluggen en dan transmit hij het? Hoe moet je met zoiets het netwerk instellen dan? (Ik naam aan dat je een naam moet kiezen en een passkey moet instellen enzo...?) Moet je die dan eerst aan je PC verbinden om de settings in te stellen en daarna verbinden met de router en voila?

Dat klinkt wel het makkelijkst. Dus dat zou gewoon kunnen, draadje van de router naar de access point en klaar is kees?
djluc schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 20:11:
Neem dan gewoon een wireless routertje met een ingebouwde 4 poorts switch. Dan ben je helemaal gereed met 1 apparaat.

Verder zijn vrijwel alle apparaten zowel Annex A als Annex B te krijgen.
Nou ja ik had een tijdje geleden gekeken en ik kon bijna alleen maar routers van de vekeerde Annex vinden, ik weet niet welke welke is dus... Maar iig, de Annex die niet werkt met ISDN. Had er volgens mij uiteindelijk 1 gevonden maar die was heel duur.

En omdat een wireless router die werkt met ISDN en ook een modem heeft ingebouwd vast duurder is dan gewoon een normale router...

Maar goed, dat access point idee klinkt wel alsof het goed zou werken en lekker goedkoop is?

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 20:21:
[...]

Ik weet niet precies wat een access point is, heb nog niet eerder een wireless netwerk gebruikt? Ik raad dat een wireless access point een soort van wireless transmitter is waar ik gewoon mijn internet in kan pluggen en dan transmit hij het? Hoe moet je met zoiets het netwerk instellen dan? (Ik naam aan dat je een naam moet kiezen en een passkey moet instellen enzo...?) Moet je die dan eerst aan je PC verbinden om de settings in te stellen en daarna verbinden met de router en voila?

Dat klinkt wel het makkelijkst. Dus dat zou gewoon kunnen, draadje van de router naar de access point en klaar is kees?
Precies. Op een Access Point zit één RJ45 connector voor een UTP kabel. Daarna SSID en WPA encryptie instellen en je laptop of ander device configureren en klaar is klara.

Instellen is kwestie van boekje lezen. Dat mag geen probleem zijn voor een Tweaker.

Waarom iedereen moeilijk wil doen met router achter router is beyond me.

Verwijderd

Topicstarter
Gunner schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 20:43:
[...]

Precies. Op een Access Point zit één RJ45 connector voor een UTP kabel. Daarna SSID en WPA encryptie instellen en je laptop of ander device configureren en klaar is klara.

Instellen is kwestie van boekje lezen. Dat mag geen probleem zijn voor een Tweaker.

Ja, ik denk dat dat de beste oplossing is. Erg bedankt Gunner! :)

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:06
Gunner schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 20:43:
[...]
Weet niet wat je met iedereen bedoeld. Ik raad de TS juist aan om alleen 1 apparaat te gebruiken waarin alles functionaliteit zit. Je kan bijvoorbeeld aan een Draytek 2800 VG denken:

http://www.routershop.nl/...er-wifi-32vpn-annex-b.htm

Een ander alternatief is bijvoorbeeld een 3com: http://www.routershop.nl/...dem-firew-router-isdn.htm

[ Voor 16% gewijzigd door djluc op 10-07-2007 21:54 ]

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

djluc schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 21:53:
Weet niet wat je met iedereen bedoeld. Ik raad de TS juist aan om alleen 1 apparaat te gebruiken waarin alles functionaliteit zit. Je kan bijvoorbeeld aan een Draytek 2800 VG denken:

http://www.routershop.nl/...er-wifi-32vpn-annex-b.htm

Een ander alternatief is bijvoorbeeld een 3com: http://www.routershop.nl/...dem-firew-router-isdn.htm
Uiteraard is een alles-in-één oplossing nog beter maar dan moet je wel weer kaas hebben gegeten van specifieke ADSL instellingen. Met 'iedereen' doel ik niet op jou iig. Maar ik zie een hoop topics dat men doodleuk router aan router zit te knopen terwijl er altijd wel betere oplossingen zijn.

Al is zo'n Draytek natuurlijk een beetje overkill gezien z'n prijs.

[ Voor 4% gewijzigd door Gunner op 10-07-2007 21:57 ]

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

vaak heb je bij zo'n wireless router 4 LAN poortjes en 1 WAN poortje. Je zet om te beginnen DHCP uit op je wireless router. Vervolgens maka je een crosskabel tussen een LAN poort op je huidige router naar een LAN poort op je wireless router. Klaar je WIFI is vaak gebridged met het LAN segment. JE wan poort laat je helemaal links liggen en is niet in gebruik.

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-03 17:05

BHQ

Je kan bijv. een Linksys WRT54GL kopen, het IP daarvan in de range van je wired router zetten, de DHCP uit en een van de LAN poortjes gebruiken om het op elkaar aan te sluiten. de WAN laat je leeg en dan heb je nog 3 poortjes vrij voor evt. pc's.

-edit- zelfde verhaal als hierboven. Ah Well :X

[ Voor 9% gewijzigd door BHQ op 10-07-2007 22:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hmm. Maar waarom zou ik een wireless router op mn wired router aansluiten ipv een access point op mijn wired aansluiten? De computer hebben al allemaal internet via de wired router dus extra ports heb ik niet nodig. Dus dan kan ik toch net zo goed een access point kopen?

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-03 17:05

BHQ

Correct, maar het prijsverschil is niet heel groot, je kan 'm evt. later alsnog als router gebruiken en mocht je meer pc's willen aansluiten dan kan dat later alsnog zonder dat je een switchje hoeft aan te schaffen.
Pagina: 1