Linksys WMP54G V4.1 Lagspikes?!!?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.086 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ipazza
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-10-2024
Linksys WMP54G V4.1 ik heb deze sinds kort in me pc gezet, omdat ik van verdieping veranderd ben, maar nou speel ik af en toe wel is een game (Day Of Defeat : Source, CSS en nog wat games online) alleen ondervind ik elke 2 a 3 minuten een giga lag spike, mijn scherm staat even stil (1,5 seconden) en ik word ongeveer 5 meter terug gezet (in-game, soort van FLITS) van waarvan ik eerst liep, resulterende dat mijn tegenstanders heel snel door de map heen zie vliegen en ze niet te raken zijn. Vervolgens (meestal is het na een spike game-over/dood/af) en doet hij het vervolgens weer normal, waarna het feest weer overnieuw begint na een paar minuten.

De Linksys WMP54G V4.1 staat in connectie met een Linksys acces point, de WAP54G, de laatste versie. Ik heb voor de wireless kaart in me pc de laatste drivers gedownload, die Vista certified waren ( versie 2.0.3.0 gedateerd op: 11-12-2006) door Vista zelf automatisch naar drivers te laten zoeken.

Nou is het rare dat DOD:source wel soepel, zonder lagspikes op me laptop ! wireless ! draait (windows XP home), maar niet op mijn pc. Het ligt dus niet aan het acces point/internet connectie, maar in de PC/wireless kaart zelf. Tijdens downloaden van bestanden ondervind ik geen stilstand/terugval van de download snelheid. Ook is tijdens het gamen mijn Ping rond de 30 ms a 40 ms wat volgens mij voldoende is. Tijdens en na de spike zijn ze hetzelfde. Mijn connectie sterkte op mijn kamer is goed/uitstekend, net als bij mijn laptop.

Heeft iemand ervaring met lag spikes icm met deze wireless pci kaart en het gebruik ervan met VISTA als OS? Welke drivers moet ik downloaden om dit te voorkomen? Weet iemand raad met dit irritante probleem? Of zit er niks anders op dan mijn huis kapot te boren en een kabeltje te leggen?

Misschien handig te weten mijn pc specs en ingame settings:

Gigabyte p965-ds3, E6600, 2GB ram, 8800GTS (driver 158.24) en dan natuurlijk de WMP54G. Ik speel de games op 1680x1050 settings High. De FPS is redelijk stabiel, totdat die spike komt.

I don't hate you, I nothing you

• soganta
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:46
Voor zover ik me kan herhinneren heeft de WMP54Gv4 een Ralink RT2500 chipset. Je kan dus de nieuwere drivers van Ralink zelf proberen: http://www.ralinktech.com/ralink/Home/Support/Windows.html
(1 na onderste: PCI/mPCI/CB(RT256x/RT266x) 06/04/2007)

• ipazza
Oke, dan ga ik die oook maar eens proberen

Bedankt !

• ipazza
Raar maar waar, het is minder geworden !

Nog steeds heb ik spikes maar nu zijn ze sneller over...

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-03 11:25
wireless gamen (shooters) is sowieso niet echt snel.. :/
wat je ook zou kunnen doen is je wireless signaal naar 802.11b zetten, kijken of dat scheelt
en als je dan toch bezig bent even wat instellingen van je kaartje aanpassen.

offtopic:
als je echt goed wilt zijn moet je een betere verbinding hebben :)

you had me at EHLO

• soganta
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:46
Hoe maak je eigelijk verbinding; via de wireless utility die bij Vista zit of die meegeleverd wordt bij de drivers? Zou ze allebei proberen, kan best verschil uit maken.

• ipazza
Allebei geprobeerd, die van railink en van vista zelf, maakt niks uit.

Ga nu ff een ander kaarjte proberen uit andere pc. Zit er dus niks anders op dan draadje gaan leggen.....

How lame ! :P

Gegroet

Verwijderd

Ik heb hier zelf ook last van. Het ligt aan de WLAN AutoConfig service. Deze zoekt elke 30-60 seconden naar een Acces Point en dat veroorzaakt op dat moment een lag spike. In XP bestond dit probleem ook met de Windows Zero Configuration service alleen dit kon blijkbaar op de een of andere manier worden opgelost (ik gebruike zelf een tooltje van de fabrikant van mn kaart ipv WZC), maar in Vista schijnbaar niet.

Wat je kan proberen is wat hier staat beschreven maar bij mij werkte het niet.

Als laatste nog even een kleine tip om te checken of de lag weg is, sneller dan steeds weer een spel spelen oid (dit is logisch maargoed :)): ping [router adr] -n 1000000

• ToMaSZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-03 21:50
Zelfde probleem gehad, me het schompes gegoogled en..... een oplossing gevonden die bij mij werkt!

Ralink drivers hielpen niet, wlansvc blijft klooien met het zoeken naar netwerken elke paar minuten. Klein lief tooltje gevonden wat een aantal registrysettings doet. Start mee met windows omdat de wlansvc de registerinstellingen bij starten terugwijzigt.

Linkje: hier!

Voor mij heeft het alle lag/spikes verholpen.
(Vista Home Premium met een Linksys WMP54g v4.1)

What the eyes see, and the ears hear, the mind believes...

• Mesjefskie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-09-2025

Mesjefskie

If it works, it's true!

Ik heb precies hetzelfde probleem met Vista... heb een Cisco Aironet 1232AG access point en een LinkSys WUSB54G kaartje... iedere minuut wordt even de verbinding verbroken. In het log op het AP zie ik dan dit voorbij komen:

Information: Interface Dot11Radio0, Deauthenticating Station xxxx.yyyy.zzzz. Reason: Previous authentication no longer valid.

Heb me al suf gegoogled (?) en een hoop tips geprobeerd (nieuwe IOS versie op AP, andere wireless kaart, etc) maar dat hielp allemaal niet... Ga dit zometeen dus eerst eens uitproberen! (En dan naar de site van de consumentenbond om een klacht in te dienen ;) (niet echt hoor, vind het 'n belachelijk initiatief, alle consumenten moeten maar gewoon op GOT zoeken... _/-\o_ )

• Phorze
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-02 22:35
ToMaSZ schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 18:43:
Zelfde probleem gehad, me het schompes gegoogled en..... een oplossing gevonden die bij mij werkt!

Ralink drivers hielpen niet, wlansvc blijft klooien met het zoeken naar netwerken elke paar minuten. Klein lief tooltje gevonden wat een aantal registrysettings doet. Start mee met windows omdat de wlansvc de registerinstellingen bij starten terugwijzigt.

Linkje: hier!

Voor mij heeft het alle lag/spikes verholpen.
(Vista Home Premium met een Linksys WMP54g v4.1)
Lifesaver!!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Pagina: 1