Toon posts:

Levering geheugen, wie staat er in zijn recht?

Pagina: 1
Acties:
  • 73 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ivm de prijsstijgingen van geheugen modules 2gb 10 dagen terug besteld EN betaald. Op de site stond dat het 3 werkdagen zou duren.
Gedurende de 10 dagen wachten kreeg ik mailtjes dat het nog iets langer zal gaan duren, ik had daar geen problemen mee omdat ik de rest van me pc nog moest gaan bestellen. Nu kreeg ik net dit mailtje:

Geachte klant,

Wij hebben een vervelende mededeling met betrekking tot uw order.
In uw order bevindt zicht het volgende artikel: Kingston DDR2 2GB 667MHZ 2x1024MB ValueRam Retail KVR667D2N5K2/2G.

Vandaag hebben wij te horen gekregen van onze leverancier dat deze geheugen module niet leverbaar is voor de bestelde prijs. De leverancier heeft daarbij aangegeven dat de prijzen op dit moment onderhevig zijn aan sterke stijgingen en dat de dagprijzen gehanteerd worden. Dit houdt in dat het artikel bij de leverancier op niet leverbaar is gezet, er was namelijk geen voorraad meer op. Wel hebben wij, door de fout van de leverancier, een korting gekregen bij een andere leverancier waardoor de geheugenmodule nog steeds een scherpe prijs bevat. Echter is deze wel gebaseerd op de dagprijs. Wij hebben momenteel een aantal van de modules momenteel onder reservering en prijsprotectie staan, om nu deze consumenten wel gegarandeerd en snel van dienst te kunnen zijn.

Wij kunnen u nu deze module aanbieden voor de prijs van de module is € 64.10 exclusief de BTW.

Graag vernemen wij van u of u de modules tegen het nieuwe aanbod wenst te ontvangen.

Daarnaast kan ik u ook alternatieven aanbieden, namelijk:

# 950092 - TwinMos DualChannel Kit 2x1024MB DDR2 PC5300 667MHz Retail Blister DC-001-667-TWI-240-U-16-H-5.0 - € 80.4
# 14197 - Corsair VS2GBKIT667D2 2x1024MB 667MHZ - € 85.76

Ik verneem graag van u, en biedt u nogmaals onze welgemeende excuses aan.

Hopende u goed te hebben ingelicht en op een goede afhandeling.

Met vriendelijke groet,

Ik had 61,95euro betaald voor het geheugen INCLUSIEF BTW, nu bieden ze me het aan voor 64 euro EXCLUSIEF BTW, wat uitkomt op 77 euro ofzo.
Ik sta toch in mijn recht om het produkt te eisen, met de prijs die toen is vastgesteld?

Verwijderd

Ik zou die naam even fingeren :) Staat beetje onbeschoft om de naam van de medewerker hier op het forum te posten. Tevens is het benoemen van de shopnaam ook niet nodig aangezien dit niet relevant is voor het wel/niet in het recht staan (voor negatieve ervaringen zijn er de shopreviews). _/-\o_ goed bezig _/-\o_

Tja er is een overeenkomst en het lijkt mij dat ze zich daar aan moeten houden. Geen idee of er hierover iets in hun algemene voorwaarden staat? En zelfs als je recht hebt, krijgen zul je het niet. Succes in ieder geval, ik houd dit topic in de gaten

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2007 20:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb de namen verwijdert, had daar even niet bij stil gestaan, mijn excuses.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

http://gathering.tweakers...rchtimeout%5D=30#hitstart
kijk eens tussen deze zoekresultaten, dit soort dingen zijn hier vaker langsgeweest, dus zijn daar prima na te lezen.

Verwijderd

Topicstarter
Op wat heb je gezocht, krijg een foutmelding via je link.

Verwijderd

Crazy-boy: ik kreeg net dezelfde mail. Juridisch staan wij voor 100% in ons recht. Ik ga ze dat ook mailen ook want ik kies niet voor niets voor een lage prijs. Dan moeten ze daar voor leveren ook.

Ik ga morgen de juridische basis er even bijzoeken want dat heb ik niet meer 100% paraat maar dat komt wel goed. Ik denk dat het slim is om ervaringen hier eventueel te delen want soms kunnen bedrijven wel eens over klanten heen proberen te walsen (niet dat daar nu al sprake van lijkt te zijn).

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-04 08:52
je hebt al betaald en zij zouden binnen die 3 dagen hun producten moeten leveren. Dat er vervolgens door hun slechte informatie doorvoer later bekend was dat er geen oud geheugen meer is, is hun probleem omdat ze dat op het moment van aankoop bekend hadden moeten maken..

je staat hierbij dus volledig in je recht om te eisen dat zij jou het genoemde of gelijkwaardig geheugen leveren voor de betaalde prijs

Verwijderd

Omdat leverancier A een fout maakt, krijgt detaillist B een korting bij leverancier C? Niet echt geloofwaardig. Ik zou gewoon stellen dat je ze aan de overeenkomst houdt.

• Proximus
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-05 22:50

Proximus

100% OC

offtopic:
Ik heb verder de naam en dergelijke niet gelezen, maar kan het zijn dat het hier gaat om een webshop met een I als begin letter?

Art. 7:35 Burgerlijk Wetboek:

1. Indien de verkoper bij een consumentenkoop krachtens een bij die overeenkomst gemaakt beding de koopprijs na het sluiten van de koop verhoogt, is de koper bevoegd de koop door een schriftelijke verklaring te ontbinden, tenzij bedongen is dat de aflevering langer dan drie maanden na de koop zal plaatsvinden.

2. Voor de toepassing van lid 1 wordt onder verkoopprijs begrepen het bedrag dat bij het sluiten van de overeenkomst onder voorbehoud van prijswijziging voorlopig als verkoopprijs is opgegeven.

Kortom: het komt erop neer of er in je overeenkomst of in de algemene voorwaarden een beding opgenomen staat dat aangeeft dat prijswijzigingen kunnen worden doorberekend of iets dergelijks. Staat dat er, dan kun je de koop ontbinden. Staat dit er niet, dan is de verkoper gebonden aan zijn opgegeven prijs volgens het Pacta sunt servanda beginsel. (zie hierboven)

Verder mag je de overeenkomst al ontbinden op grond van het feit dat ze hem je niet op woensdag kunnen leveren. Heb je hem op donderdag nog steeds niet, kun je de overeenkomst zonder problemen ontbinden.

Ryzen 9900X3D - B650 Gaming - 32GB DDR5 - R9060XT

Verwijderd

Topicstarter
7. Prijzen
7.1. Alle prijzen en tarieven zijn in euro’s en inclusief omzetbelasting, maar exclusief andere heffingen welke van overheidswege worden opgelegd op het moment van orderacceptatie.

7.2. Bijzondere extra inklaringskosten en / of invoerrechten zijn niet bij de prijs inbegrepen en zijn voor rekening van de afnemer, tenzij deze door ...schriftelijk zijn bevestigd.

7.3. De prijzen zijn gebaseerd op de tijdens de aanbieding geldende prijzen, koersen, lonen, belastingen, rechten, lasten, vrachten, enz. Indien na de opdrachtbevestiging in één of meer van de hierboven genoemde kostprijsfactoren een wijziging plaats vindt is ...gerechtigd de overeengekomen prijs dienovereenkomstig aan te passen.

7.4. Prijsverhoging gegrond op één van de voorgaande leden geeft de afnemer het recht de overeenkomst te ontbinden, mits dit geschiedt per aangetekend schrijven, binnen 3 dagen nadat de prijsverhoging is medegedeeld aan de afnemer.

7.5. Indien .. met de afnemer bij het sluiten van de overeenkomst een bepaalde prijs overeenkomt is .. niettemin gerechtigd tot verhoging van de prijs, ook wanneer de prijs oorspronkelijk niet onder voorbehoud is opgegeven. Handelingskosten, annuleringskosten, orderkosten, vracht- of verzendkosten, retourbehandelingskosten en opslagkosten kunnen apart in rekening worden gebracht, zoals beschreven in onze Procedures en Algemene Voorwaarden. Afwijkingen van deze voorwaarden is mogelijk als schriftelijk anders is overeengekomen. Procedures en Algemene Voorwaarden kunnen te allen tijde worden opgevraagd.

7.6. Koerierskosten of kosten voor speciaal vervoer zijn niet bij de prijs inbegrepen en voor rekening van de afnemer.

Begint met een E.

Als ik het dus goed begrijp staan hun in hun recht om een hogere prijs te vragen als de kosten hoger worden. :@

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 20:43:
Als ik het dus goed begrijp staan hun in hun recht om een hogere prijs te vragen als de kosten hoger worden. :@
Nee natuurlijk niet. Algemene voorwaarden staan niet boven de Nederlandse wet. Dus als jij een koop overeenkomst hebt, en die heb je , dan sta je juridisch sterk.

Je wilt niet weten wat voor troep winkels je willen doen geloven in hun AV.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Topicstarter
Maar volgens Drammer zijn post gelden die AV wel.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Helaas, de verkoper heeft dit in zijn AV bedongen en heeft dus dit recht. In de wet is er geen artikel die de prijsverhoging verbiedt.

ARME AOW’er

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Guardian Angel schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 21:01:
Helaas, de verkoper heeft dit in zijn AV bedongen en heeft dus dit recht. In de wet is er geen artikel die de prijsverhoging verbiedt.
Ok ik lees het, maar je hebt iig wel de mogelijkheid om de koop te ontbinden.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Topicstarter
Ontbinden heeft weinig nut, alle prijzen zijn nu zo hoog.

Ik heb het juist op dat moment besteld omdat ik verwachtte dat het flink duurder zou gaan worden.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2007 21:22 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

:)
Nutteloze reactie na een edit van de TS.

[ Voor 60% gewijzigd door Guardian Angel op 10-07-2007 21:34 ]

ARME AOW’er

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:53
Toch blijft die punt 7.4 een beetje vreemd.

De koper besteld een product de verkoper kan het product niet leveren dit terwijl de betaling al geschied is en daarbij er al een schriftelijke akkoord is geweest met daarbij bevestigd met betaling dan kan het toch niet zo zijn dat de koper eerst weer kosten moet maken door een aangetekende brief te moeten sturen.

Stel je koopt een auto voor 10:000,- levertijd is 6 weken echter betaal je alvast. en ga je akkoord met het totale bedrag etc.

Nu geeft de verkoper na 6 weken aan sorry het word wat later.
Na 8 weken hoort de koper de auto is er wel maar de prijs is hoger geworden wilt u even 5000,- extra bijbetalen? hoe reageer je dan als koper?

Meer over AV.

http://www.hetjl.nl/hetjl/

Ik raad je toch aan om morgen eens het juridisch loket te bellen.
Al zou ik zelf gewoon de koop laten ontbinden en verder kijken. De vertrouwensband is denk ik inmiddels toch al geschonden.

• mmxmmx
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:46
Tja daarom bestel ik nooit de produkten die ik wil .
Ik ga altijd persoonlijk het produkt ophalen en betaal dan kontant.

Werkt bijna altijd heel soms dan word je tog nog belazerd dan bel je van te voren en dan hebben ze het op voorraad en dan ben je der uiteindlijk en dan hebben ze het dus niet en hebben ze wel een gelijkwaardig prudukt maar duurder :)

Dat kennen we :)

Uiteindelijk heb ik geleerd dat je beter wat meer kan betalen voor het prudukt maar dan wel bij de winkel om de hoek gaan halen zodat je de garantie om de hoek hebt en ook altijd meteen de spullen krijgt die je al betaald hebt.

De winkel Mycom is om de hoek :) wel altijd wat laat met de prijsdalingen en dus wat duurder maar je kan der wel altijd terecht met een eerlijk en redelijk verhaal en de garantie is uitstekend en de mederwerkers vriendelijk.
En de voorraad is meestal goed gevuld :)

Asus RTX 5090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zoals Terw_Dan al aangaf is dit geen technische vraag en horen juridische zaken voorzover ergens op GoT thuis in Stuffis Generalis. Als je nog geen toegang hebt tot SG rest er weinig behalve dit topic te sluiten. Aangezien GoT een computertechnisch forum is, zijn subfora over SG over non-tech zaken 'extras' waar we bepaalde voorwaarden aan verbinden mbt postgedrag. SG toegang is automatisch als je een bepaalde tijd geregistreerd bent en een bepaald aantal posts gedaan hebt. Maar zover ben je nog niet.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.