Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Kwalitatief gezien de beste fiets...

Pagina: 1
Acties:
  • 7.902 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Ik ben op zoek naar 'n nieuwe fiets...
Beetje stoer, lekker snel, mooie design and so on! Zal gebruikt worden voor woon-werkverkeer, ben van plan om 'n beetje door de duinen te gaan crossen (niet door 't zand maar op 't asfalt) en er soms ook is 'n kilometertje of 50 mee te gaan rijden... Nou ben ik uitgekomen bij Gazelle.nl! Mooie fietsen, lekkere prijzen en ze staan gewoon bekend om hun goede kwaliteit van fietsen... De mogelijkheden:

MTB W3
-De ideale Compact geometrie, gekenmerkt door super sloping frame
-Vering, als jij het nodig hebt, dankzij de RockShox Dart 3 met lock-out
-Extra stijfheid door hydrogevormde onderbuis
-Frame uitgevoerd in Alu 6061 T6
-Shimano Wheelset
799,-

Afbeeldingslocatie: http://www.gazelle.nl/nl/imagebank/fietsen/2007_mtbw3_popup.jpg

XR.3
-Aangepaste geometrie voor on en off road gebruik
-Diepte van de zit aan te passen door verstelbare stuurpen
-63mm comfort verhogende vering, wanneer jij dat wilt, dankzij hydraulische NCX voorvork met lock-out
-Afgemonteerd met Shimano Deore LX derailleur
749,-

Afbeeldingslocatie: http://www.gazelle.nl/nl/imagebank/fietsen/2007_XR3_popup.jpg

XR.4
-Aangepaste geometrie voor on en off road gebruik
-Perfecte rembalans en controle dankzij Magura hydraulische remmen
-63mm comfort verhogende vering, wanneer jij dat wilt, dankzij hydraulische NCX voorvork met lock-out
899,-

Afbeeldingslocatie: http://www.gazelle.nl/nl/imagebank/fietsen/2007_XR4_popup.jpg

Nu mijn vragen:
-Zijn die X-Roads comfortabel en goed genoeg voor mijn eisen?
-Zijn die hydraulische remmen bij de XR.4 de 150,- meer waard tov de V-brakes bij de andere fietsen?
-Zijn er voor de rest nog noemenswaardige verschillen tussen de XR.3 en de XR.4 die ik gemist heb?
-En natuurlijk of iemand ervaring heeft met een van bovenstaande fietsen!?

Ik neig 'n beetje naar de XR.3, toevallig dat die 't goedkoopste is (maakt opzich niet veel uit), omdat de kleur mij erg aanspreekt.. Ook lijkt zo'n X-Road me wel wat in plaats van zo'n logge zware Mountainbike, maar misschien zit ik wel mis... Vraag me alleen af of die V-brakes gewoon goed zijn!?

De fietsenmakers hier in de buurt hadden helaas alleen de MTB W3 staan! De XR.3 komt vandeweek binnen bij de ene fietsenmaker (proefritje) en de XR.4 komt bij z'n concurrent binnen om te testen... Natuurlijk kan ik hierop wachten en dergelijke en 't aan de verkopers vragen, maarja die willen natuurlijk logischerwijs die XR.4 van 899,- aan mij slijten... Dus nog enige opmerkingen!? Graag!

Zal straks even een vergelijk (kan op de Gazelle-site) van de drie modellen plaatsen!

INMIDDELS IS MIJN KEUZE TERUGGEBRACHT NAAR DE GAZELLE XR.3 & de Janssen - ACCES!

[ Voor 6% gewijzigd door CLB op 11-07-2007 10:23 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• struul
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-12-2024
De bovenste is echt een ATB, die voldoet niet aan jouw eisen. de onderste 2 wel. Alleen zou ik als ik jou was even verder kijken dan Gazelle, Gazelle is kwalitatief zeker niet het beste! Jan Janssen heeft bijvoorbeeld ook dit soort fietsen, die zijn ook nog eens helemaal naar jouw wens te leveren. elk onderdeel kan je dus een bepaalde keuze voor maken mbv een formulier. kijk eens naar de Acces en de Impress. deze zijn ook nog eens een stuk mooier. (naar mijn smaak).
Ook Cube zijn zeker goede en mooie fietsen. Kortom, kijk alsjeblieft verder dan Gazelle! :)

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-11 18:08
Ze voldoen aan zijn eisen, dus waarom nog verder kijken? Natuurlijk zijn die Gazelle's niet het best wat er te krijgen is, maar in die prijsklasse zijn het helemaal geen slechte fietsen. Die jongen heeft zijn keus laten vallen op een merk waar ie echt geen spijt van krijgt, zeker niet van een beetje fietsen op het asfalt/licht onverhard

Wat kost zo'n Jansen? Kan het niet vinden op de site.

• GieltjE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-11 14:48

GieltjE

Niks te zien...

Gazelle heeft over het algemeen een iets 'luiere' framebouw, maar of dat voor de mountainbikes e.d. ook geld weet ik niet. (mijn ervaring als fietsenmaker).

Je zou ook zeker naar merida kunnen kijken, bouwen mooie fietsjes voor een leuke prijs.
Hydrolische remmen als magura hebben zeker een meerwaarde boven v-brakes, hogere remkracht zonder dat je meer kracht hoeft te zetten, betrouwbaarder, beter doseerbaar (in het begin wat lastiger) etc.

Wel zou ik voor een goede zaak met service gaan, als er iets aan de hand is scheelt dat vaak wel als er iets mis is of er andere dingen nodig zijn. En natuurlijk een proefrit maken (langer dan een blokje om).

succes met het zoeken naar een fiets ;)

Edit: en vergeet niet dat vering alleen maar energie kost als je over de weg gaat aangezien het veert zonder dat het nodig is, ga dan voor een voorvork met lock-out is comfortabeler op de weg.

[ Voor 12% gewijzigd door GieltjE op 10-07-2007 22:12 ]

Hell / 0

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-11 14:24
Wat struul zegt idd. Gazelle maakt prima stadsfietsen hoor, maar voor sportfietsen zou ik iets verder kijken. Ik zou ook zeker geen ATB kopen als ik jou was, maar meer een sportievere fiets voor op de weg. Je noemt zelf al de Gazelle XR-serie, maar ik zou dan zelfs naar een iets lichter model kijken. Bij Gazelle is dat de SPN-serie.

Specialized heeft ook dergelijke fietsen, de Cirrus-serie. En ik heb zelf onlangs de Focus Corrente aangeschaft:
Afbeeldingslocatie: http://www.focus-bikes.com/produktbilder/images_druck/fo_corrente_RETUSCHE_ret_07.jpg
Prima fiets voor op de weg en vooral erg snel en licht.

Punctuality is the politeness of kings

• struul
stefijn schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 22:11:
Ze voldoen aan zijn eisen, dus waarom nog verder kijken? Natuurlijk zijn die Gazelle's niet het best wat er te krijgen is, maar in die prijsklasse zijn het helemaal geen slechte fietsen. Die jongen heeft zijn keus laten vallen op een merk waar ie echt geen spijt van krijgt, zeker niet van een beetje fietsen op het asfalt/licht onverhard.
Wat is dat voor onzin? Waarom zou hij niet verder kijken als een ander merk waarschijnlijk nog beter aan zijn eisen voldoet, in dezelfde prijsklasse zit en kwalitatief beter is? Slaat echt nergens op.
GieltjE schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 22:11:
Gazelle heeft over het algemeen een iets 'luiere' framebouw, maar of dat voor de mountainbikes e.d. ook geld weet ik niet. (mijn ervaring als fietsenmaker).

Je zou ook zeker naar merida kunnen kijken, bouwen mooie fietsjes voor een leuke prijs.
Hydrolische remmen als magura hebben zeker een meerwaarde boven v-brakes, hogere remkracht zonder dat je meer kracht hoeft te zetten, betrouwbaarder, beter doseerbaar (in het begin wat lastiger) etc.

Wel zou ik voor een goede zaak met service gaan, als er iets aan de hand is scheelt dat vaak wel als er iets mis is of er andere dingen nodig zijn. En natuurlijk een proefrit maken (langer dan een blokje om).

Edit: en vergeet niet dat vering alleen maar energie kost als je over de weg gaat aangezien het veert zonder dat het nodig is, ga dan voor een voorvork met lock-out is comfortabeler op de weg.
die luiere framebouw geldt bij mijn weten niet voor de mountainbikes, en, (in mijn ervaring als fietsenmaker O-) ) ook niet voor de stadsfietsen hoor. Als je het vergelijkt met een Batavus of Sparta.
Hydraulische remmen hebben voor het gebruiksdoel van de TS echt totaal geen zin, geeft alleen maar extra onderhoud. een V-brake is mans zat. ;) Voorderest ben ik het wel met je eens :P

@Dreamscape: Ook op stadsfietsgebied is Gazelle niet je-van-het ;)

• CLB
  • Niet online
@ Struul: Bedankt voor je reactie! Zal ze is uitvoerig gaan bekijken!!
Pff je kunt inderdaad al je onderdelen kiezen voor je fiets... maar daar heb ik geen verstand van 8)7
En de prijzen zijn ook wel 'to the top' hoor voor die 'kale' modellen! Respectievelijk 1460 vs 1060... >:)
Die Merida's vind ik niet zoveel hebben... Kan best 'n goed merk zijn maar denk niet dat dat 'm wordt!

@ stefijn: Naja ik sta altijd open voor andere merken! Die merken die Struul bijvoorbeeld noemt ken ik persoonlijk niet, maar ze kunnen natuurlijk best goede kwaliteit hebben :) Ik heb niet echt 'n bepaald budget maar onder de 1000,- zou toch wel meegenomen zijn (aangezien je dan pas een 'kaal' model hebt en er nog verzekeringskosten bijkomen en dergelijke) Als 't maar geen fiets wordt van 1500,-
dat is gewoon TE voor mijn doeleinden van 'n beetje chillen at the bike :9
GieltjE schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 22:11:
Gaan we bekijken! Thanks
Bedankt voor de uitleg!
Ja uiteraard!
Dankje
Ahaa okee dat is 'n soort van 'lock' ofzo, waarmee je je vering 'uitzet' ?
dreamscape schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 22:12:
Wat struul zegt idd. Gazelle maakt prima stadsfietsen hoor, maar voor sportfietsen zou ik iets verder kijken. Ik zou ook zeker geen ATB kopen als ik jou was, maar meer een sportievere fiets voor op de weg. Je noemt zelf al de Gazelle XR-serie, maar ik zou dan zelfs naar een iets lichter model kijken. Bij Gazelle is dat de SPN-serie.
Wat biedt dat voor extra voordelen dan zo'n XR-serie dan!?
Specialized heeft ook dergelijke fietsen, de Cirrus-serie.
Nog 'n optie, ook weer bekijken! Dankje!
struul schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 22:26:
[...]

Wat is dat voor onzin? Waarom zou hij niet verder kijken als een ander merk waarschijnlijk nog beter aan zijn eisen voldoet, in dezelfde prijsklasse zit en kwalitatief beter is? Slaat echt nergens op.
You have my support, maar hij bedoelde 't goed :)

Nog even een editje:
-Dan ga ik niet voor 'n MTB maar voor zo'n X-Road/ SPN-achtig model
-Ik vind die XR.3 ofzo wel mooi qua uiterlijk met zo'n voorvork, de SPN's hebben dat niet...
-Ik vind die Jan Janssens wel erg erg prijzig voor 'n 'complete' fiets hoor, die Merida's vind ik niks speciaals hebben en die Specializeds zijn mwah ook niet 'my kind of style'... Zodoende neig ik nog meer naar die Gazelle XR.3... Wat zeggen jullie daar nou van!? Is toch gewoon 'n leuke fiets, waarmee ik kan doen wat ik wil, voor 'n leuke strakke prijs en die ook nog is leuke 'features' heeft!?

[ Voor 13% gewijzigd door CLB op 10-07-2007 23:00 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• GieltjE

GieltjE

Niks te zien...

Idd lock-out is een soort van "Lock" op de vering waardoor je een bijna harde voorvoork hebt.

Je moet er dan alleen geen bos mee doorkrossen ofzo want de meeste kunnen daar niet tegen in lock-out en dan ****** je je voorvork.

Verder is het een ideaal systeem voor de weg.

Hell / 0

• struul
CLB schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 22:47:
@ Struul: Bedankt voor je reactie! Zal ze is uitvoerig gaan bekijken!!
Pff je kunt inderdaad al je onderdelen kiezen voor je fiets... maar daar heb ik geen verstand van 8)7
En de prijzen zijn ook wel 'to the top' hoor voor die 'kale' modellen! Respectievelijk 1460 vs 1060... >:)
Dat komt omdat deze fietsen standaard zijn afgemonteerd met shimano Deore LX en XT. als je die allebei downgrade naar Deore kom je op 895 en 1020 oid. Deore is meer dan genoeg voor jouw gebruiksdoel. Ik verwacht hier trouwens een reactie op ala; "ja maar die gazelle heeft ook LX!". Zeker niet, alleen de achterderailleur is LX. hele fijne truc van Gazelle, die derrailleur is altijd het eerste waar mensen naar kijken.
Die Merida's vind ik niet zoveel hebben... Kan best 'n goed merk zijn maar denk niet dat dat 'm wordt!
My thoughts exactly ;)
[...]

Bedankt voor de uitleg!
Nogmaals, (kan het niet laten ;) ), hydraulische remmen hebben voor jou echt geen meerwaarde ;). het word pas interessant als je serieus gaat crossen en lange, steile afdalingen hebt.
[...]

Ahaa okee dat is 'n soort van 'lock' ofzo, waarmee je je vering 'uitzet' ?
Heel juist.
[...]

Wat biedt dat voor extra voordelen dan zo'n XR-serie dan!?
Ze zijn lichter, fietst dus lichter, accelereert sneller, voelt minder lomp aan ;) .

• CLB
  • Niet online
@ Gieltje: Okee bedankt, weer wat geleerd! Lijkt me wel handig dan inderdaad :)
struul schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 23:09:
[...]

Dat komt omdat deze fietsen standaard zijn afgemonteerd met shimano Deore LX en XT. als je die allebei downgrade naar Deore kom je op 895 en 1020 oid. Deore is meer dan genoeg voor jouw gebruiksdoel.
Ahaa je kunt ook downgraden dus ;) Ik had de website even snel bekeken!
Modellen zag er wel stoer uit, maar ze waren dus zo prijzig wat dus mee blijkt te vallen...
Nogmaals, (kan het niet laten ;) ), hydraulische remmen hebben voor jou echt geen meerwaarde ;). het word pas interessant als je serieus gaat crossen en lange, steile afdalingen hebt.
Naja dan hoef ik daar ook niet naar te kijken dus :)
Ze zijn lichter, fietst dus lichter, accelereert sneller, voelt minder lomp aan ;) .
Ahaa dat dacht ik dus al... Ik val zelf wel 5kg af ofzo, hoef ik ook minder mee te nemen :9

Voor de rest lijk je er wel heel veel vanaf te weten!? Mag ik je vandeweek eens DM'en met 'n paar vragen over die Janssens wat betreffende 'specificaties' en wat voor mij goed is en dergelijke!? :)

Net even gekeken op de Jan Janssen site en 'n winkel hier in 't dorp is 'n verkooppunt dus even kijken!

[ Voor 4% gewijzigd door CLB op 10-07-2007 23:55 ]

Verwijderd

CLB schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 22:47:
...
-Ik vind die XR.3 ofzo wel mooi qua uiterlijk met zo'n voorvork, de SPN's hebben dat niet...
-Ik vind die Jan Janssens wel erg erg prijzig voor 'n 'complete' fiets hoor, die Merida's vind ik niks speciaals hebben en die Specializeds zijn mwah ook niet 'my kind of style'... Zodoende neig ik nog meer naar die Gazelle XR.3... Wat zeggen jullie daar nou van!? Is toch gewoon 'n leuke fiets, waarmee ik kan doen wat ik wil, voor 'n leuke strakke prijs en die ook nog is leuke 'features' heeft!?
Je moet je niet teveel focussen op de uiterlijke kenmerken (liever helemaal niet zelfs). De verschillen tussen de XR en SPN zitten hem niet in de kleuren of de 'features', maar in het gewicht en in de banden. Ga maar eens bij een Gazelledealer kijken en je zult het verschil zien. De XR-serie neigt met zijn brede banden, vering en 13 kilo naar een mountainbike, terwijl de SPN-serie met zijn dunne banden, veringloze voorvork en 9,5 kilo neigt naar een wielrenfiets. Het is maar net waar je voor kiest: sneller aankomen op de plaats van bestemming (SPN), of comfortabeler rijden (XR: vering, brede banden, minder lekke banden). Als je niet geïnteresseerd bent in snelheid zou ik hier voor de XR-serie gaan, voornamelijk omdat je polsen en ellebogen ontlast worden door de brede banden en de vering.

Als je die keuze hebt gemaakt, kijk je nog steeds niet naar de kleuren of de features, maar naar de bewegende onderdelen op de fiets (de zogeheten 'groep'). Deze onderdelen hebben een merk en een typenummer en variëren in kwaliteit, van extreem bagger tot exorbitant goed. Hier wordt voor een belangrijk de prijs bepaald van de fiets: hoe beter de groep, hoe duurder de fiets. Je moet hier dus een afweging maken tussen kosten en kwaliteit.

Pas daarna mag je je druk gaan maken over neonverlichting, scheepstoeters en glow-in-the-dark-lak. :+
struul schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 23:09:
[...]

Dat komt omdat deze fietsen standaard zijn afgemonteerd met shimano Deore LX en XT. als je die allebei downgrade naar Deore kom je op 895 en 1020 oid. Deore is meer dan genoeg voor jouw gebruiksdoel. Ik verwacht hier trouwens een reactie op ala; "ja maar die gazelle heeft ook LX!". Zeker niet, alleen de achterderailleur is LX. hele fijne truc van Gazelle, die derrailleur is altijd het eerste waar mensen naar kijken.
:? Het is heel gebruikelijk om voor de achterderailleur een betere afmontering te kiezen. Dat is echt niet 'typisch Gazelle'. De voorderailleur heeft minder te lijden en komt daardoor snel in beeld wanneer de kosten gedrukt moeten worden.

Wat betreft de hydraulische remmen ben ik het met je eens, die heeft de topicstarter niet nodig.

• CLB
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 03:08:
[...]
Je moet je niet teveel focussen op de uiterlijke kenmerken (liever helemaal niet zelfs).
Dat begrijp ik uiteraard, maarja toch ben ik 'n persoontje die wel houdt van 'mooie' dingen!
Hier in 't dorp zijn er 2 Gazelle-dealers (vanmiddag nog is kijken) en ook 'n dealer die Jan Janssens verkoopt! Vroeger heb ik 'n B-One gehad en die vond ik ook wel erg leuk toendertijd, dus daar wil ik ook nog even naar kijken! Hydraulische remmen enzo laat ik achterwege! Als ik besluit om toch zo'n Janssen te nemen kom ik hier zeker nog wel terug om te vragen hoe of wat qua specs en dergelijke! :)

Of kan iemand me nu al helpen!? Die Acces van Jan Janssen ziet er ook wel goed uit en kost 1075,- met componenten 'SHIMANO DEORE' wat goed genoeg voor mij zou zijn toch!? maar de gestripte versie, met alle onderdelen low-end kost 816,- dat vind ik nogal 'n verschil... Wat heb ik nodig qua onderdelen?

Dat scheelt dus meer dan 325,- tussen zo'n standaard Gazelle en zo'n Jan Janssen... is toch erg veel!

Jammer dat je geen plaatje krijgt te zien van de fiets hoe jij 'm configged...
Ik bedoel: Hoe moet ik nou weten hoe 'n ...zadel eruit ziet of een ....bar-end of de lakkleur and so on :|

[ Voor 29% gewijzigd door CLB op 11-07-2007 08:45 ]

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Als je niet van plan bent om van het asfalt af te gaan moet je gewoon sowieso geen echt MTB kopen, dus dan valt die W3 af. Is trouwens een puik fietsje verder, stuk beter dan de MTB's die Gazelle in het verleden op de markt bracht, maar goed.

Ik zou dan idd toch voor zo'n SPN serie, of gewoon echt een racefiets gaan, dunnere bandjes, rijdt lekker licht, en gaan!

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• CLB
  • Niet online
Ik twijfel nog steeds tussen:

XR.3
Afbeeldingslocatie: http://www.gazelle.nl/nl/imagebank/fietsen/2007_XR3_popup.jpg-Aangepaste geometrie voor on en off road gebruik
-Afgemonteerd met Shimano Deore LX derailleur
749,-

Jan Janssen - Acces
Afbeeldingslocatie: http://aycu03.webshots.com/image/19722/2005515935834858573_rs.jpg
Afbeeldingslocatie: http://aycu04.webshots.com/image/18483/2005071579895007213_rs.jpg
1075,-

Vanmiddag is alles uitzoeken van die Janssen, qua keuzes/ opties en dergelijke... :)

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:48
Ik heb een Gazelle fiets in dit model van een paar jaar terug (Gazelle Puerto) en ik ben er nog steeds erg tevreden mee. Maar als ik zo die Janssen zie is dat toch ook wel een hele gave fiets. Misschien iets voor volgend jaar :)

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• CLB
  • Niet online
Op Jan Janssen jacht geweest, maar helaas hier in 't dorp niet in de showroom... :/
Kan 'm uiteraard wel bestellen en dergelijke en heb 'n mooi boekje en dergelijke meegekregen..

Hierin staan alle fietsen, maar ook de kleuren enzo ervan, dus dat is wel leuk/ handig om te zien!

Nu heb ik deze Jan Janssens op 't oog:

Impress - Standaard - 896,-
Componenten: SHIMANO DEORE
Vork: Suntour NCX remote lock-out
Stuurpen: PRO ahead verstelbaar
Stuurbocht: PRO mtb aluminium db met bar ends OS
Wielset: Exal ZX19 zwart
Zadel: Selle Italia XO Sudy Gel
Pedalen: VP aluminum met crMO as
Lakdesign: Design ACC07 dustgold
Remsysteem: Standaardremmen uit componentgroep
Zadelpen: Zadelpen PRO LT zwart

Acces - Standaard - 1075,-
Vork: Carbon Integrated
Stuurpen: Ritchey Comp V2 OS
Stuurbocht: Ritchey Logic met bar ends
Wielset: Shimano T565
Zadel: Ritchey Streem Comp
Pedalen: Shimano PDM324
Zadelpen: Rittchey Comp V2 zwart

Een Impress getweaked naar Acces componenten kost 1150,- :)

Vragen:
Component: DEORE is goed genoeg voor mijn doeleinden heh?

Vork: Wat is het voordeel van die Carbon integrated!? Zit geen vering in en dergelijke?
Wat is dan 't voordeel en opzichte van de:
  • Suntour NCX remote lock-out
Zo'n lock-out systeem leek me namelijk wel wat!?

Stuurpen: Weet 't niet precies, maar die paar euro... tsjaa

Stuurbocht: Ga ik nog even uitzoeken, welke ik 't mooiste vind :+

Wielset: Vind die Shimano T565 er wel erg mooi uitzien

Zadel: Ga ik nog even uitzoeken, welke ik 't mooiste vind :+

Pedalen: Hebben jullie daar nog opmerkingen over!? Gebruik gewoon normale schoenen...

Lakdesign: Deze combinatie vind ik 't mooiste

Remsysteem: Ik kan ook voor 20,- meer deze kiezen:
'Dual-control ipv Rapid-fire' Iemand die weet wat dit precies inhoudt en of 't 't waard is!?

Zadelpen: Weet 't niet precies, maar die paar euro... tsjaa

-'Naamsvermelding' in je fiets is zeker gewoon je postcode die in je frame gegrafeerd staat?

En ik vind die Gazelle XR.3 ook nog steeds erg leuk, vooral door de prijs :)

• struul
Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 03:08:

[...]

:? Het is heel gebruikelijk om voor de achterderailleur een betere afmontering te kiezen. Dat is echt niet 'typisch Gazelle'. De voorderailleur heeft minder te lijden en komt daardoor snel in beeld wanneer de kosten gedrukt moeten worden.
Oh, volgens mij zitten er meer onderdelen binnen een groep dan een voor- en achterderailleur ;) shifters, remgrepen, remklauwen, naven, ketting&tandwielen, crankset :) alleen een goeie achterderrailleur heb je gewoon echt helemaal niets aan als je shifters en casette kut zijn.
Gazelle is ook zeker niet de enige die het zo doet, ik kan er nog wel een lijstje opnoemen. alleen de merken die ik noemde doen dat dus niet, die monteren complete groepen. Dat is gewoon een groot verschil in kwaliteit :)
CLB schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 15:57:
Op Jan Janssen jacht geweest, maar helaas hier in 't dorp niet in de showroom... :/
Kan 'm uiteraard wel bestellen en dergelijke en heb 'n mooi boekje en dergelijke meegekregen..

Hierin staan alle fietsen, maar ook de kleuren enzo ervan, dus dat is wel leuk/ handig om te zien!

Nu heb ik deze Jan Janssens op 't oog:

Impress - Standaard - 896,-
Vork: Suntour NCX remote lock-out
Stuurpen: PRO ahead verstelbaar
Stuurbocht: PRO mtb aluminium db met bar ends OS
Wielset: Exal ZX19 zwart
Zadel: Selle Italia XO Sudy Gel
Pedalen: VP aluminum met crMO as
Zadelpen: Zadelpen PRO LT zwart

Acces - Standaard - 1075,-
Wielset: Shimano T565
Zadel: Ritchey Streem Comp
Pedalen: Shimano PDM324
Remsysteem: Standaardremmen uit componentgroep -->Deore dus, goed spul!
Zadelpen: Rittchey Comp V2 zwart

Een Impress getweaked naar Acces componenten kost 1150,- :)
Ziet er goed uit, alleen zou ik de Shimano wielen achterwege laten. Die heb ik nogal vaak terug zien komen de laatste paar jaar. Ik ben nu ongeveer een maand of 9 geen fietsenmaker meer dus ik weet niet hoe het er nu voor staat, maar mijn ervaringen zijn niet zo. beter kun je dan gaan voor een Deore 32 of 36 spaaks naaf en een mooi velgje erin laten spaken. Doet Jan Janssen ook voor je :) kwalitatief beter, en mocht er iets stuk gaan goedkoper en makkelijker te repareren.
Vragen:
Component: DEORE is goed genoeg voor mijn doeleinden heh?
Jep, hoeveel km fiets je ongeveer per week?
Vork: Wat is het voordeel van die Carbon integrated!? Zit geen vering in en dergelijke?
Wat is dan 't voordeel en opzichte van de:
  • Suntour NCX remote lock-out
Zo'n lock-out systeem leek me namelijk wel wat!?
De carbon integrated is een carbon vork, die is geintegreerd in het frame. dus je ziet geen balhoofdlagers meer zitten. ziet er gewoon heel netjes uit. Carbon is een dempend materiaal, dus niet zo stug als aluminium en staal. als je vooral op de weg fietst zou ik de Carbon vork nemen, wil je ook wel eens door de duinen rammen is vering misschien wel lekker. alhoewel die, relatief gezien, goedkope vorkjes weer niet echt geweldig zijn in het terrein, en bovendien verrekte zwaar zijn. Die Carbon vork scheelt dus een stuk in het totale gewicht, dit merk je 100% bij sturen.
Stuurpen: Weet 't niet precies, maar die paar euro... tsjaa
Zijn vooral de looks, verstelbaar is makkelijk.
Stuurbocht: Ga ik nog even uitzoeken, welke ik 't mooiste vind :+
Neem maar een goedkope ;) een duur stuur ga je niets van merken. Alleen gewichtsfreaks letten daarop.
Wielset: Vind die Shimano T565 er wel erg mooi uitzien
Zoals ik al zei, laat een wiel met 32 spaaks Deore naaf spaken :)
Zadel: Ga ik nog even uitzoeken, welke ik 't mooiste vind :+
Mocht het zadel niet bevallen, kun je bij de meeste fietsenzaken gratis een ander proberen :)
Pedalen: Hebben jullie daar nog opmerkingen over!? Gebruik gewoon normale schoenen...
Gewoon normale pedalen dus, geen SPD.
Lakdesign: Deze combinatie vind ik 't mooiste
Wist je dat je ook lakdesigns van andere fietsen, en zelfs custom lakdesigns kunt aanvragen bij Jan Janssen?
Remsysteem: Ik kan ook voor 20,- meer deze kiezen:
'Dual-control ipv Rapid-fire' Iemand die weet wat dit precies inhoudt en of 't 't waard is!?
Jep, niet doen ;) Weet je hoe een racefiets schakelt? dat is dus een soort van Dual control op de ATB. vind het zelf echt niet lekker schakelen, en ik heb ook nog nooit iemand gehoord die het wél lekker vond schakelen. Bovendien zijn het erg lompe handels, niet bepaald een lust voor het oog.
Afbeeldingslocatie: http://www.bikehouse.com.ar/images/mandeore530.jpg
Zadelpen: Weet 't niet precies, maar die paar euro... tsjaa
Zelfde als het stuur, alleen voor gewichtsfreaks ;)
-'Naamsvermelding' in je fiets is zeker gewoon je postcode die in je frame gegrafeerd staat?
Nee nee, dat is heel mooi je naam in het frame, onder de lak gespoten, in sierletters :). ziet er heel mooi uit, alleen een beetje een punt als je je fiets weer wilt inruilen of verkopen.

hehe, wat een quote's :P Het lijkt bijna wel alsof ik aandelen heb in Jan Janssen O-)

• CLB
  • Niet online
Allebei de configs of heb jij 't alleen over de 'Acces'?
alleen zou ik de Shimano wielen achterwege laten. Die heb ik nogal vaak terug zien komen de laatste paar jaar. Ik ben nu ongeveer een maand of 9 geen fietsenmaker meer dus ik weet niet hoe het er nu voor staat, maar mijn ervaringen zijn niet zo. beter kun je dan gaan voor een Deore 32 of 36 spaaks naaf en een mooi velgje erin laten spaken. Doet Jan Janssen ook voor je :) kwalitatief beter, en mocht er iets stuk gaan goedkoper en makkelijker te repareren.
Hmm okee (ik vind ze er wel heel gaaf uitzien) dan krijg ik dit:
Exal ZX19 velgen --> 973-
Exal SP19 velgen --> 983,-
Rigida Mystral velgen --> 1035,-
(prijzen allemaal met 'n carbon intregrated voorvork)

Ben nog even plaatjes en dergelijke aan 't zoeken, maar das best lastig en niet goed te vinden :X
Jep, hoeveel km fiets je ongeveer per week?[/quote[
Momenteel heb ik vakantie dus dan fiets ik meer (omdat ik anders met 't OV naar school ga),
maar wil door de aanschaf van deze fiets meer gaan fietsen (savonds en dergelijke) dus ja waar zal ik dan op uitkomen... Kilometertje of 150 per week denk ik zo...!? Niet echt heel veel dus maarja :+

De carbon integrated is een carbon vork, die is geintegreerd in het frame. dus je ziet geen balhoofdlagers meer zitten. ziet er gewoon heel netjes uit. Carbon is een dempend materiaal, dus niet zo stug als aluminium en staal. als je vooral op de weg fietst zou ik de Carbon vork nemen, wil je ook wel eens door de duinen rammen is vering misschien wel lekker. alhoewel die, relatief gezien, goedkope vorkjes weer niet echt geweldig zijn in het terrein, en bovendien verrekte zwaar zijn. Die Carbon vork scheelt dus een stuk in het totale gewicht, dit merk je 100% bij sturen.
Hmm thanks voor de uitleg... lastig vraagstuk :/
Zoals ik al zei, laat een wiel met 32 spaaks Deore naaf spaken :)
Yes zal is wat opzoeken, maarja dat is zo standaard O-)
Mocht het zadel niet bevallen, kun je bij de meeste fietsenzaken gratis een ander proberen :)
Yes dat is waar, en dan kan ik 'm daarna voor 40,- kopen :)
Heb jij nog enige opmerkingen over de te kiezen zadels... Toch wel belangrijk natuurlijk!
Gewoon normale pedalen dus, geen SPD
Okee bedankt! Dit zijn de standaard pedalen: shimano-spd-pedaal-pdm324

Afbeeldingslocatie: http://www.lc-sport.nl/images/SPD_shimano_PD_M_324.jpg

Maar daar heb je idd van die 'klikschoentjes' voor nodig!? :)

Dan is de keuze nog tussen:
-VP aluminium met CrMo as
-VP anti-slip met CrMo as
Wist je dat je ook lakdesigns van andere fietsen,
en zelfs custom lakdesigns kunt aanvragen bij Jan Janssen?
Yes heb 't gezien! Maar deze combi sprak me wel 't meeste aan zo volgens de plaatjes!
Een eigen custom lakdesign is natuurlijk helemaal top, maar heb eigenlijk geen inspiratie :9
Jep, niet doen ;)
Thanks!
Nee nee, dat is heel mooi je naam in het frame, onder de lak gespoten, in sierletters :).
ziet er heel mooi uit, alleen een beetje een punt als je je fiets weer wilt inruilen of verkopen.
Hmm klinkt wel erg leuk! Heb je misschien wat pics ofzo!? 'CLB' lijkt me wel wat :+

'Stuurpen' heb ik volgens mij de beste? Ook gewoon simpel verstelbaar?
'Stuurbocht' laat ik ook gewoon standaard :)
'Zadelpen' heb ik geupgrade naar de PRO met vering! :9

Dan krijg ik uiteindelijk dit:
Acces - Tweaked - +/- 975,-
Wielset: Exal SP19
Zadel: Selle Italia FLX Gel Flow
Pedalen: VP aluminium met CrMo as
Zadelpen: Zadelpen PRO met vering

Nog wel vandeweek de Gazelle XR.3 bekijken natuurlijk ;)

Moeten nog wel spatbordjes op en 'n slot, lampjes en 'n bagagedragertje... mja dat koop k wel los :)

Wat ook meespeelt is dat ik de Gazelle RX.3 al voor 650,- in huis kan hebben...
(of zelfs nog goedkoper door 't fietsenplan van m'n moeder werk en dergelijke, vandeweek even uitzoeken)

[ Voor 3% gewijzigd door CLB op 11-07-2007 20:37 ]

Verwijderd

tja 12gotrading.nl wat goedkoper en harstikke goede bikes

• nuclear waste
  • Laatst online: 14-06-2023

nuclear waste

<onzin>

Jep, niet doen ;) Weet je hoe een racefiets schakelt? dat is dus een soort van Dual control op de ATB. vind het zelf echt niet lekker schakelen, en ik heb ook nog nooit iemand gehoord die het wél lekker vond schakelen. Bovendien zijn het erg lompe handels, niet bepaald een lust voor het oog.
[afbeelding]
Dual Control schakelt erg lekker! Ik heb met de XTR disc hendels gereden (op een Cannondale F4000) en het schakelt net zo goed als triggers. Je hebt echter net als alle andere shifters een aanpassingsperiode nodig. Ik heb er 1 week, 246km mee gereden (was testfiets)

Mijn persoonlijke voorkeur gaat echter uit naar gripshift, ik kan met m'n Sram X.9 shifters in 1 beweging van 9 naar 1, en eventueel zelfs terug, dat zie ik je met dual control of triggers niet doen. (duimshifters dan weer wel)

De key tot het vinden van goede onderdelen is testen... Kijken wat jou het best past.

Ik zie dat je op die Jan Janssen een XT crankstel hebt zitten, met buitenboord lagers, das er toch echt wel over! Buitenboordlagers zijn gevoeliger voor stof en vuil, en zand is zowat het ergste wat lagers kan overkomen, XT lagers in combinatie met zand zal dus lekker rijden! maar niet langer dan 500km, dan mag je leuk nieuwe lagers steken. (Je kan ze laten vervangen door ceramische lagers die het langer uithouden, alleen kost je dat wel 110 euro, en een nieuwe XT crank kost in duitsland maar 130 euro)

Ga lekker voor een gewone trapas (vierkant of octalink, meeste ISIS assen zijn af te raden) in combinatie met een Leuk crankstel. (truvativ, Race Face, Shimano, ...) Ik weet niet in welke streek je woont, maar als de heuveltjes daar een beetje beperkt zijn, kan je vooraan gerust zonder versnellingen rijden! Een 11-34 cassette geeft je ook heel wat bereik. (Hou er wel rekening mee dat je op vakantie misschien wel heuveltjes wil doen... dan kan je best toch voor een tripple gaan)

Omdat je zo vaak op de weg wil gaan rijden, en slechts af en toe in het zand gaat, raad ik een carbon voorvork aan. (of titanium als je dat wil betalen) Zand is het slechtste wat een fiets kan overkomen (hoe zou het nou komen dat ze zand gebruiken op schuurpapier..), en ook je vering ziet er hard van af (zeker bij de goedkope suntour's beschadigt de coating snel) Daarnaast is het moeilijker om in los zand te rijden met vering, een stijve vork, en een goeie techniek (lees: je fiets moet sturen, niet jij) is het best in los zand.

</onzin>

• CLB
  • Niet online
Zit geen XT-stuff op hoor, maar 'n DEORE-set, dit ivm de kosten...
Ook heb ik niet gezegd dat ik door 't zand wil rijden, maar op de asfaltpaadjes in de duinen :)

Ik woon bij de kust in de Randstad dus over heuveltjes hebben we 't maar niet :)

Verwijderd

Voor 1000 euro kan iets veel beters kopen, frames van Gazelle worden ook in het midden Oosten geproduceerd dus daar zit weinig verschil in kwaliteit tussen.

• CLB
  • Niet online
Nou geef dan is wat opties...?

• struul
CLB schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 19:52:
[...]

Allebei de configs of heb jij 't alleen over de 'Acces'?
Allebei :) kun je bij de Impress niet kiezen voor de Carbon vork?
Hmm okee (ik vind ze er wel heel gaaf uitzien) dan krijg ik dit:
Exal ZX19 velgen --> 973-
Exal SP19 velgen --> 983,-
Rigida Mystral velgen --> 1035,-
(prijzen allemaal met 'n carbon intregrated voorvork)
Die exal zijn dus exal velgjes met een Deore naaf :)
Heb jij nog enige opmerkingen over de te kiezen zadels... Toch wel belangrijk natuurlijk!
Daar kan ik je weinig advies in geven, is echt te persoonlijk.
[...]

Okee bedankt! Dit zijn de standaard pedalen: shimano-spd-pedaal-pdm324

[afbeelding]

Maar daar heb je idd van die 'klikschoentjes' voor nodig!? :)

Dan is de keuze nog tussen:
-VP aluminium met CrMo as
-VP anti-slip met CrMo as
Die Shimano pedalen is 1 kant spd, andere kant normaal. Ga dan voor de VP alu :)
[...]

Yes heb 't gezien! Maar deze combi sprak me wel 't meeste aan zo volgens de plaatjes!
Een eigen custom lakdesign is natuurlijk helemaal top, maar heb eigenlijk geen inspiratie :9
Het is idd erg mooi.
'Stuurpen' heb ik volgens mij de beste? Ook gewoon simpel verstelbaar?
'Stuurbocht' laat ik ook gewoon standaard :)
'Zadelpen' heb ik geupgrade naar de PRO met vering! :9

Dan krijg ik uiteindelijk dit:
Acces - Tweaked - +/- 975,-
Wielset: Exal SP19
Zadel: Selle Italia FLX Gel Flow
Pedalen: VP aluminium met CrMo as
Zadelpen: Zadelpen PRO met vering
Mooi hoor! :)
Nog wel vandeweek de Gazelle XR.3 bekijken natuurlijk ;)
Tuurlijk, waarom niet.
Dual Control schakelt erg lekker! Ik heb met de XTR disc hendels gereden (op een Cannondale F4000) en het schakelt net zo goed als triggers. Je hebt echter net als alle andere shifters een aanpassingsperiode nodig. Ik heb er 1 week, 246km mee gereden (was testfiets)

Mijn persoonlijke voorkeur gaat echter uit naar gripshift, ik kan met m'n Sram X.9 shifters in 1 beweging van 9 naar 1, en eventueel zelfs terug, dat zie ik je met dual control of triggers niet doen. (duimshifters dan weer wel)
Ieder zijn mening ;) Maar geef mij maar rapidfire. ook het remmen vind ik niet geweldig met zon grote handel.
Ik zie dat je op die Jan Janssen een XT crankstel hebt zitten, met buitenboord lagers, das er toch echt wel over! Buitenboordlagers zijn gevoeliger voor stof en vuil, en zand is zowat het ergste wat lagers kan overkomen, XT lagers in combinatie met zand zal dus lekker rijden! maar niet langer dan 500km, dan mag je leuk nieuwe lagers steken. (Je kan ze laten vervangen door ceramische lagers die het langer uithouden, alleen kost je dat wel 110 euro, en een nieuwe XT crank kost in duitsland maar 130 euro)
Die ervaring heb ik echt niet, maar goed is ook niet van toepassing, de TS heeft in het geval van de Jan Janssen een Deore crankstel + trapas. (octalink)
Ga lekker voor een gewone trapas (vierkant of octalink, meeste ISIS assen zijn af te raden) in combinatie met een Leuk crankstel. (truvativ, Race Face, Shimano, ...) Ik weet niet in welke streek je woont, maar als de heuveltjes daar een beetje beperkt zijn, kan je vooraan gerust zonder versnellingen rijden! Een 11-34 cassette geeft je ook heel wat bereik. (Hou er wel rekening mee dat je op vakantie misschien wel heuveltjes wil doen... dan kan je best toch voor een tripple gaan)
eh? waarom zou hij zon duur crankstel monteren :? het Deore crankstel is een prima crankstel.
een 11-34 casette is ook zwaar bagger op de weg, liever een 12-25 oid. kleinere stapjes tussen de kransjes is veel lekkerder op de weg :)
Omdat je zo vaak op de weg wil gaan rijden, en slechts af en toe in het zand gaat, raad ik een carbon voorvork aan. (of titanium als je dat wil betalen) Zand is het slechtste wat een fiets kan overkomen (hoe zou het nou komen dat ze zand gebruiken op schuurpapier..), en ook je vering ziet er hard van af (zeker bij de goedkope suntour's beschadigt de coating snel) Daarnaast is het moeilijker om in los zand te rijden met vering, een stijve vork, en een goeie techniek (lees: je fiets moet sturen, niet jij) is het best in los zand.
Eensch ;)
vieux
Voor 1000 euro kan iets veel beters kopen, frames van Gazelle worden ook in het midden Oosten geproduceerd dus daar zit weinig verschil in kwaliteit tussen.
Die oneliners van jou hebben wmb weinig zin in dit topic. Geef dan suggesties man. En als je het hebt over fietsen bestellen op internet, erg af te raden. Je moet de fiets zelf nog half in elkaar zetten, dit word 9 van de 10 x ondeskundig gedaan, en service ho maar. kom ook niet met je op internet bestelde fietsie aan bij een fietsenmaker, dan betaal je dus gewoon zonder dat je het weet dubbel tarief. als je je fiets daar had gekocht was het gratis geweest. Ik heb al zovaak mensen met een internetfiets langs zien komen waar weer wat aan mankeerde doordat het gewoon ondeskundig in elkaar is gezet, en die mensen waren dan uiteindelijk meer geld kwijt dan wanneer ze de fiets gewoon in de winkel hadden gekocht.

• CLB
  • Niet online
struul schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 10:53:
Allebei :) kun je bij de Impress niet kiezen voor de Carbon vork?
Jahoor kan ook (voor 'n meerprijs van 53,-)
Acces kost 992,- hoe ik 'm wil hebben en de Impress kost 1019,- hoe ik 'm wil hebben!
Die exal zijn dus exal velgjes met een Deore naaf :)
Uhm ja... goed :9
Daar kan ik je weinig advies in geven, is echt te persoonlijk.
Dat is waar, ik zoek wel wat foto's op de fabrikanten-sites!
Ga dan voor de VP alu :)
Doe ik!
Tuurlijk, waarom niet.
Net gedaan dus, 3 winkels af en de XR.3 was binnen dus vandeweek proefritten!
Zag er erg erg mooi uit zo op 't eerste gezicht, parelmoerframe met rode accenten en de rest was allemaal zwart en dergelijke! Vond de remkabels en dergelijke niet echt mooi, maarja das bij elke fiets en de tandwielen waren nogal bling bling achtig! Ben vergeten om in 't echt naar 't spakenpatroon te kijken bedenk ik me nu ik 't plaatje zie :'( Vandeweek maar tijdens de proefrit doen!

Eerst indrukken qua uiterlijk waren dus vrij goed, vandeweek is proefritten en dan maar eens kijken of dit voor mij al voldoet... Scheelt toch zo'n 250,- met zo'n Janssen en dat is best veel op zo'n bedrag! :)
Die oneliners van jou hebben wmb weinig zin in dit topic. Geef dan suggesties.
Yes inderdaad... ik ben nogal noobisch en er zijn tig merken die ik niet ken en die toch goed zijn!
En als je het hebt over fietsen bestellen op internet, erg af te raden. Je moet de fiets zelf nog half in elkaar zetten, dit word 9 van de 10 x ondeskundig gedaan, en service ho maar. kom ook niet met je op internet bestelde fietsie aan bij een fietsenmaker, dan betaal je dus gewoon zonder dat je het weet dubbel tarief. als je je fiets daar had gekocht was het gratis geweest. Ik heb al zovaak mensen met een internetfiets langs zien komen waar weer wat aan mankeerde doordat het gewoon ondeskundig in elkaar is gezet, en die mensen waren dan uiteindelijk meer geld kwijt dan wanneer ze de fiets gewoon in de winkel hadden gekocht.
Je DM'de 't inderdaad, dus heb besloten om 'm gewoon bij 'n reguliere fietsenzaak te halen :)

• struul
Ik geef je geen ongelijk om ook goed over de gazelle na te denken hoor, 250 euro is toch een mooi bedragje ;) Succes met de proefrit :)

• CLB
  • Niet online
We kijken wel! M'n moeder gaat vandeweek informeren over eventuele prijzen via het fietsplan van der werk... Je krijgt dan korting en blabla op 'n fiets tot 749,- (en de rest betaal je gewoon helemaal zelf zonder korting) Mocht het nou 50,- korting worden dan is de Gazelle nog erg erg leuk :)
Mocht het nou 150,- korting worden dan wordt die Jan Janssen natuurlijk ook steeeeeds geiler :9

Ik hoop morgen te kunnen proefritten ivm werk, ophalen gefixede computer en dergelijke... :)

EDIT: Moeten die velgen / spaken eigenlijk precies 't zelfde zijn als op die Gazelle-foto!?
Ik kan me namelijk niet herinneren dat ze zulke spaken hadden... maar gewoon 32/ 36 bedenk ik me nu!? Vind ik 1 van de elementen die k erg stoer vind qua uiterlijk! Okee okee ik moet niet eigenlijk niet naar 't uiterlijk kijken, maar zulke spaken zijn imho toch wel blits! Kan ik deze eisen of?

[ Voor 28% gewijzigd door CLB op 13-07-2007 00:32 ]

• GieltjE

GieltjE

Niks te zien...

CLB schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 00:20:
We kijken wel! M'n moeder gaat vandeweek informeren over eventuele prijzen via het fietsplan van der werk... Je krijgt dan korting en blabla op 'n fiets tot 749,- (en de rest betaal je gewoon helemaal zelf zonder korting) Mocht het nou 50,- korting worden dan is de Gazelle nog erg erg leuk :)
Mocht het nou 150,- korting worden dan wordt die Jan Janssen natuurlijk ook steeeeeds geiler :9

Ik hoop morgen te kunnen proefritten ivm werk, ophalen gefixede computer en dergelijke... :)

EDIT: Moeten die velgen / spaken eigenlijk precies 't zelfde zijn als op die Gazelle-foto!?
Ik kan me namelijk niet herinneren dat ze zulke spaken hadden... maar gewoon 32/ 36 bedenk ik me nu!? Vind ik 1 van de elementen die k erg stoer vind qua uiterlijk! Okee okee ik moet niet eigenlijk niet naar 't uiterlijk kijken, maar zulke spaken zijn imho toch wel blits! Kan ik deze eisen of?
Hou er rekening mee dat je dan eigenlijk het fietsplan "oplicht", omdat die is voor de persoon die hem van het werk krijgt. En moet daar officieel dan ook vaak een bepaald aantal keer mee op het werk komen per week/maand ofzo (en wat andere regels, maar dat hangt van het bedrijf af).

De fietsenmaker waar je de fiet haalt zal dan dus een aangepaste bon moeten maken om in te leveren bij je moeders werk met een normale fiets erop etc om het door de "keuring" daar heen te krijgen.

Ik weet dat dit niet helemaal netjes is maar het gebeurt wel af en toe O-)

Maar even informeren daarnaar bij de fietsenmaker waar je hem wilt halen zal je waarschijnlijk wat meer informatie opleveren over jou desbetreffende fietsplan.

Hell / 0

• CLB
  • Niet online
Ja weet ik ;) Maar op m'n moeders werk checken ze dat niet hoor, hebben wel andere dingen te doen!

Iemand enig idee over dat spaken-verhaal!? Die op de plaatjes/ foto's vind ik echt tof, dus die wil ik ook...

Een gozer op m'n werk heeft trouwens 'n bijna nieuwe Jan Janssen Impress te koop.. standaard versie!
Is 3x op gefietst en zelfs de banden zijn nog nieuw... Zou vandeweek z'n prijs laten weten :)

• Actual
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-11 15:10
Heb je al eens gekeken bij RIH. Dit zijn echt sublieme fietsen!

Ik heb er nu zelf 2 (deze en een Elite stadsfiets) maar een Gazelle/ Batavus/ Sparta kan hier niet aan tippen!

De Z850 is een tourfiets (dus met spatborden): Zie hier de specs/ pics

En het plaatje
Afbeeldingslocatie: http://www.rih.nl/site/images/modellen/Z-850H.jpg

• CLB
  • Niet online
Noopz nooit van gehoord, zal ik even naar kijken!
Maar naar zo'n stadsfiets ben ik absoluut NIET op zoek, toch bedankt ;)

Die Gazelle heeft trouwens: Dual Control Shifters... lekker of niet!?
Uiteraard zelf testen tijdens de proefrit, maar misschien weet iemand wat qua robuustheid?

Staan allemaal in deze PDF

[ Voor 54% gewijzigd door CLB op 13-07-2007 12:53 ]

• struul
Actual schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 12:45:
Heb je al eens gekeken bij RIH. Dit zijn echt sublieme fietsen!

Ik heb er nu zelf 2 (deze en een Elite stadsfiets) maar een Gazelle/ Batavus/ Sparta kan hier niet aan tippen!

De Z850 is een tourfiets (dus met spatborden): Zie hier de specs/ pics

En het plaatje
[afbeelding]
Wil je mij vertellen waarom een Batavus niet kan tippen aan een Rih? Dat een gazelle er niet aan kan tippen weet ik, dat kan ie ook niet aan een Batavus. Maar ik wil weleens weten wat volgens jou zoveel beter is aan een Rih dan aan een Batavus :? Voor mij zijn ze kwalitatief gelijk, alleen de Batavussen zijn altijd veel trendy'er vormgegeven, gespoten etc.

Btw, als je de startpost had gelezen wist je dat de TS niet naar zon fiets op zoek is ;)

Verwijderd

struul schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 10:53:
[...]

Die oneliners van jou hebben wmb weinig zin in dit topic. Geef dan suggesties man. En als je het hebt over fietsen bestellen op internet, erg af te raden. Je moet de fiets zelf nog half in elkaar zetten, dit word 9 van de 10 x ondeskundig gedaan, en service ho maar. kom ook niet met je op internet bestelde fietsie aan bij een fietsenmaker, dan betaal je dus gewoon zonder dat je het weet dubbel tarief. als je je fiets daar had gekocht was het gratis geweest. Ik heb al zovaak mensen met een internetfiets langs zien komen waar weer wat aan mankeerde doordat het gewoon ondeskundig in elkaar is gezet, en die mensen waren dan uiteindelijk meer geld kwijt dan wanneer ze de fiets gewoon in de winkel hadden gekocht.
Een stuurtje vast zetten lijkt me toch niet moeilijk |:( (no offence maar de techniek van fietsen is nou niet echt monteur waardig..) Ts kan wel bikes op gazelle samenstellen met allerlei losse onderdelen en niet even de aanbiedingen bekijken op die site? Dat zal dan wel niets worden :X

Advies lees je eerst even in voordat je een fiets aanschaft. bijvoorbeeld op mountainbikeforum, daar staan tutorials zat over afmontage etc. :z

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2007 15:29 ]

• GieltjE

GieltjE

Niks te zien...

Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 15:27:
[...]

Een stuurtje vast zetten lijkt me toch niet moeilijk |:( (no offence maar de techniek van fietsen is nou niet echt monteur waardig..) Ts kan wel bikes op gazelle samenstellen met allerlei losse onderdelen en niet even de aanbiedingen bekijken op die site? Dat zal dan wel niets worden :X

Advies lees je eerst even in voordat je een fiets aanschaft. bijvoorbeeld op mountainbikeforum, daar staan tutorials zat over afmontage etc. :z
Als je een fiets echt goed af wilt monteren zodat hij een lange levensduur heeft is wel degelijk monteur waardig.
Ook het onderhoud is belangrijk voor de levensduur. Ik zie veel mensen komen die gewoon een fiets van internet kopen en na een halfjaar langskomen omdat de helft al kapot is/aan het gaan is omdat ze zelf 2 schroefjes hebben aangedraait.
Vooral de dingen zoals spaakspanning, speling op naven etc is zeer belangrijk om goed te doen

Hell / 0

• CLB
  • Niet online
[...]

Ik heb inmiddels toch al gemeld dat ik kies voor 'n fiets uit 'n winkel ;)

Ten eerste stel ik ook helemaal geen Gazelles samen en dat 'niets worden' is }:O
GieltjE schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 15:38:
[...]

Als je een fiets echt goed af wilt monteren zodat hij een lange levensduur heeft is wel degelijk monteur waardig.
Ook het onderhoud is belangrijk voor de levensduur. Ik zie veel mensen komen die gewoon een fiets van internet kopen en na een halfjaar langskomen omdat de helft al kapot is/aan het gaan is omdat ze zelf 2 schroefjes hebben aangedraait.
Vooral de dingen zoals spaakspanning, speling op naven etc is zeer belangrijk om goed te doen
Inderdaad, voor die 100 euro goedkoper via internet ga ik dit niet riskeren :)

Opties:
-Gazelle XR.3 --> 750,-
-Jan Janssen Acces --> 980,-
-Jan Janssen Impress (2e hands) --> ..?

En dat zijn de winkelprijzen, dus nog even kijken naar de 'fietsregeling' prijzen en dergelijke :)

• GieltjE

GieltjE

Niks te zien...

CLB schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 15:41:
Inderdaad, voor die 100 euro goedkoper via internet ga ik dit niet riskeren :)
Naast dat je bij een fatsoenlijke fietsenzaak gewoon binnen kan lopen vanalles laten veranderen aan de afstelling etc zonder kosten. (b.v. zadel omruilen e.d. bij de betere zaken).

Het is jammer dat veel mensen de waarde daar niet van inzien en een fiets zien als iets wat je koopt zoals een brood bij een supermarkt.

Succes met je proefritten

Hell / 0

• struul
[...]

Pardon? Kennelijk heb jij totaal geen idee waar je allemaal op moet letten tijdens het afmonteren van een fiets. er komt wel even meer bij kijken dan 'een stuurtje vast zetten' :X Denk aan spaakspanning, kettingspanning, kabels strak trekken, versnelling stellen, bereik derailleurs afstellen, doe je dat niet zit je met een achterderailleur tussen je spaken, lijkt me niet geweldig. remblokken afstellen, doe je dat niet heb je kans op remblokken tussen je spaken. Balhoofd stellen, die staan vaak te zwaar, waardoor je binnen de kortse keren een stuur met 'cruise control' hebt. zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan. Wat denk je waarom er anders fietsmonteurs en bovendien een fietsenmakersschool is? Het is niet even een tutorial van mtbforum doorlezen en je bent opeens de held die alles kan!

Maargoed, we dwalen af :)

• CLB
  • Niet online
Inmiddels weer terug van Scoutingkamp en ben er 99% zeker van dat ik voor de Gazelle ga...
Heeft 'n lekkere prijs (helemaal met 't fietsenplan van m'n moeder), ziet er goed uit qua uiterlijk en lakkleur en heb 'm in 't echt gezien! De Jan Janssens lijken me ook echt ubermooi, maar net 'n beetje TE

Maar die spaken van de X-Road op 't productplaatje zijn zo:
Afbeeldingslocatie: http://www.gazelle.nl/nl/imagebank/fietsen/2007_XR3_popup.jpg

Moeten die dan geleverd worden of mogen dat ook andere zijn... Vind ze namelijk _/-\o_

Verwijderd

Zo wordt 'ie geleverd.

• CLB
  • Niet online
Yes dankje!
Ben nog even verder wezen zoeken en kwam deze spec-lijst nog tegen:

Afbeeldingslocatie: http://aycu28.webshots.com/image/22267/2002214542652016452_rs.jpg

(en daar staat dus ook 8x4 bij het 'spaakpatroon' idd)

• CLB
  • Niet online
-EDIT-

Excuses moi, verkeerde bericht in 't verkeerde topic :+

[ Voor 91% gewijzigd door CLB op 29-07-2007 22:11 ]

• CLB
  • Niet online
Eindelijk besteld hoor :)

Toch 'n Gazelle XR3 geworden! Vandaag 'n tweede proefritje gemaakt en fantastisch weer :)
Gelijk wat accesoires uitgezocht a la: standaard, bidonhouder, slot, kilometerteller en spatbordjes...
Zodoende kwam ik op 'n totaalprijs van 749,- en accesoires a la +/- 150 + 150,- verzekering = 1050,-

De Jan Janssen Acces kostte me 975,- exclusief accesoires en aangezien de fiets dan duurder zou worden, zou de verzekering ook weer hoger worden en dan zou die uitkomen op zo'n 1350,- dus ja :+

• struul
Veel plezier ervan! ;) Wanneer heb je em?

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 31-10 10:33
Hm, standaard en spatbordjes zorgen dan weer ervoor dat zo'n fiets er toch wat minder stoer uitziet... :P Ik zou daarom ook niet m'n 'sportfiets' ook gebruiken voor woon-werkverkeer...

• CLB
  • Niet online
struul schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 21:33:
Veel plezier ervan! ;) Wanneer heb je em?
Zal zeker gaan lukken! Ik heb 'm de dag nadat ik betaal :)
Vrijdag 2e proefrit gedaan, accesoires uitgezocht, zegt die 'ja best dan staat die morgen klaar'
'Uhm ja dat is leuk natuurlijk, maar ik moet nog wel even 1 tel naar 't geld en dergelijke kijken' O-)
Zal denk donderdag of vrijdag worden :)
Martin Sturm schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 22:15:
Hm, standaard en spatbordjes zorgen dan weer ervoor dat zo'n fiets er toch wat minder stoer uitziet... :P Ik zou daarom ook niet m'n 'sportfiets' ook gebruiken voor woon-werkverkeer...
Klopt zeker weten!!
Daarom heb ik nog wel naar 't design gekeken om 't 'n beetje mooi te houden!
Mooie zwarte standaard (echt 'n superlichte) uitgekozen en bij de spatborden ook even gekeken!
Nu komt er 'n spatbordje onder m'n frame te hangen (waar die nopjes zitten onder de Z en de L)
en m'n achterspatbordje kan ik er binnen 1 seconde aan- en afklikken :) Mooie zwarte bidonhouder erop, leuke CatEye kilometerteller en 'n mooi zwart Abus slot wat 't helemaal afmaakt! Natuurlijk is 't iets minder sportief dan 'm gewon 'kaal' te laten, maar dit wordt m'n enige fiets, dus spatbordjes en 'n slot moeten er gewoon op. Standaard is ook wel erg handig, anders is m'n frame binnen 'n weekje kaal en 'n kilometertellertje en 'n bidonhouder kan er dan ook nog wel op! Zal eventueel wel wat foto's maken!

• CLB
  • Niet online
Besteld, betaald en kan 'm morgen afhalen _/-\o_

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:15
zomg wat een prijzen, voor 299,- heb ik al een kwalitatief goeie MTB met alivio/deore en rockshock voorvering en achtervering, schijfremmen voor en achter en een lekker design ook :)

• CLB
  • Niet online
Haha dit topic heet 'kwalitatief de beste fiets...' denk niet dat je 299,- fietsje daar aan voldoet :)

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03:30

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Martin Sturm schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 22:15:
Ik zou daarom ook niet m'n 'sportfiets' ook gebruiken voor woon-werkverkeer...
Het lijkt me sowieso niet een heel praktische fiets voor woon-werkverkeer als ik het plaatje zo zie. Het is echt zo'n fiets waar je naar de grond ligt te staren, afgaande op het stuur (misschien staat die nog niet goed afgesteld de foto). Leuk voor tijdritjes of iets dergelijks, maar om er elke dag op naar je werk te gaan?

Maar goed, misschien valt het wel mee qua comfort. Ben gewoon erg aan comfort op de fiets gaan hechten sinds ik lekker op een kussentje lig op een geveerde stoel :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Verwijderd

maarud schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 17:39:
zomg wat een prijzen, voor 299,- heb ik al een kwalitatief goeie MTB met alivio/deore en rockshock voorvering en achtervering, schijfremmen voor en achter en een lekker design ook :)
Nieuw? Waar dan? :)

• maarud
niet hier in Nederland iig :P maar als je het echt moet weten moet je maar DMen, ze hebben vrij veel modellen :)

• CLB
  • Niet online
Waarom DM'en... Ik wil 't ook wel weten :)

• maarud
aangezien ik in Noorwegen heb gewoond en daar wel wat winkels ken, heb ik hier een hele goeie MTB gekocht:
Klik. Klik dan op Fritid in het menu, dan op Sykkel (=fiets). Prijzen delen door 8 voor euro's :P
Meestal hebben ze meer modellen, maar het assortiment verandert steeds weer...
als je er toch een koopt krijg je de BTW (=25%) terug als je hem meeneemt naar Nederland, aangezien NO niet bij de EU hoort :) Dus in feite krijg je 25% korting :P

[ Voor 20% gewijzigd door maarud op 09-08-2007 19:07 ]

• struul
maarud schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 19:06:
aangezien ik in Noorwegen heb gewoond en daar wel wat winkels ken, heb ik hier een hele goeie MTB gekocht:
Klik. Klik dan op Fritid in het menu, dan op Sykkel (=fiets). Prijzen delen door 8 voor euro's :P
Meestal hebben ze meer modellen, maar het assortiment verandert steeds weer...
als je er toch een koopt krijg je de BTW (=25%) terug als je hem meeneemt naar Nederland, aangezien NO niet bij de EU hoort :) Dus in feite krijg je 25% korting :P
Ik heb er even naar gekeken, maar man man wat ziet dat er goedkoop uit. pisbakkenijzer. beetje gamma-bouwmarkt achtig ;)

• maarud
sommige modellen zijn idd prut, maar wat ze in het vorige assortiment hadden zag er wel goed uit hoor! nu is het inderdaad nks, maar ben benieuwd wat ze volgende keer hebben...
zoiets als die XR-3 maar dan misschien wel iets mooier, qua kleuren ook

[ Voor 17% gewijzigd door maarud op 10-08-2007 15:22 ]

• Just_I
  • Laatst online: 22:48

Just_I

What did you just say?

Ah, de XR-3, die had ik een halfd jaar terug ook overwogen om te kopen. Helaas zat er voor mij een levertijd van ruim een maand aanvast.
Uiteindelijk heb ik toen voor een Intersens CR510 gegaan aangezien deze redelijk dezelfde onderdelen heeft. Daarnaast was dus aardig wat goedkoper en kon ik zelf de kleur kiezen waarin het frame werd gespoten en of ik er stickers op wilde hebben. Uiteindelijk heb ik dus een mat zwart model zonder stickers gegaan:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/64a02c0bd7c0e29a3826df7d281ed8f6/thumb.jpg
Deze fiets heeft me toen € 580,- (excl. accessoires) waarbij de achter derrailleur werd vervangen door een XT model.

Overigens zag ik dat je de 324 SPD pedaaltjes op je fiets hebt zitten. Deze kan je ook gewoon met normale schoenen gebruiken als je even de pedalen 180 graden draait ;)

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

• CLB
  • Niet online
maarud schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 15:21:
zoiets als die XR-3 maar dan misschien wel iets mooier, qua kleuren ook
Tsjaa das natuurlijk zeer subjectief ;) En net of ik 'n fiets ga importeren om wat goedkoper af te zijn :?
Just_I schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 15:40:
Ah, de XR-3, die had ik een halfd jaar terug ook overwogen om te kopen.
Helaas zat er voor mij een levertijd van ruim een maand aanvast.
Hmm jammer! Hij is nu bijna nergens meer te krijgen las ik op verschillende fora..?
Bij deze winkel hadden ze nog 2 modellen, 'n showmodel en 'n gloednieuwe (dies natuurlijk voor mij)
Uiteindelijk heb ik toen voor een Intersens CR510 gegaan aangezien deze redelijk dezelfde onderdelen heeft. Daarnaast was dus aardig wat goedkoper en kon ik zelf de kleur kiezen waarin het frame werd gespoten en of ik er stickers op wilde hebben. Uiteindelijk heb ik dus een mat zwart model zonder stickers gegaan
Ahaa mooie fiets zeg, lekker strak moet ik zeggen!
[afbeelding]
Deze fiets heeft me toen € 580,- (excl. accessoires) waarbij de achter derrailleur werd vervangen door een XT model.
Deze is dus 749,- exclusief accesoires en dergelijke!
Zal straks wel even 'n lijstje tikken met wat er nou precies opzit en de bijbehorende prijzen!

Ik ga 'm over 'n uurtje ophalen dus :9

• Just_I

Just_I

What did you just say?

Ik ben toen ook ongeveer 100 euro kwijt geweest aan accessoires:
Spatborden ~ €15,- per stuk
Standaard ~ €20,-
Bar ends ~ €20,-
Fietspompje ~ €15,-
Fietsbel ~ €5,-
Fiets tasje ~ €5,- excl. inhoud

Fiets computertje moet ik nog aanschaffen

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

• CLB
  • Niet online
Fiets 749,- / Accesoires: 151,50 en verzekering 147,00 = 1047,50 :)
Maar hij wordt door m'n moeders fietsenplan betaald dus zal zo'n 800,- kwijt zijn gok ik! Foto's volgen!

• CLB
  • Niet online
Aangezien m'n digi-cam overleden is, heb ik maar even m'n telefoontje gebruikt:

Afbeeldingslocatie: http://aycu07.webshots.com/image/23366/2005934970372012985_rs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://aycu27.webshots.com/image/22946/2005951584178500410_rs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://aycu12.webshots.com/image/24131/2005953210563547645_rs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://aycu15.webshots.com/image/23134/2005998779837825134_rs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://aycu21.webshots.com/image/25820/2005940448800942527_rs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://aycu15.webshots.com/image/23134/2005950981383024172_rs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://aycu37.webshots.com/image/22476/2005930611764812982_rs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://aycu14.webshots.com/image/22893/2005978014371911012_rs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://aycu24.webshots.com/image/25503/2005936202576163787_rs.jpg
-allen clickable-

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ok, het stuur hoort dus blijkbaar echt zo laag.. Hoe voelen je polsen dan na een paar uur fietsen vraag ik me af?

Verder lijken mij de spatborden een beetje mager (heel ver van je wiel af, voorspatbord draait niet eens mee) om ermee naar je werk te kunnen rijden met water op de weg. Of fiets je alleen als het helemaal droog is? :P

[ Voor 51% gewijzigd door Gizz op 11-08-2007 14:35 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• CLB
  • Niet online
Gizz schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 14:33:
Ok, het stuur hoort dus blijkbaar echt zo laag..
Uhm tsjaa dat zal wel :) Ik ben niet zo groot dus zadel staat ook niet zo hoog :P
Hoe voelen je polsen dan na een paar uur fietsen vraag ik me af?

Verder lijken mij de spatborden een beetje mager (heel ver van je wiel af, voorspatbord draait niet eens mee) om ermee naar je werk te kunnen rijden met water op de weg. Of fiets je alleen als het helemaal droog is? :P
Zo'n meedraaiend spatbord vond ik lelijk, maar ik wilde wel wat qua spatborden!
't Is m'n enige fiets (naar school/ werk and so on) dus ik wilde ze er wel op :)
Als ik 'm alleen zou gebruiken, als 't droog was zou ik er geen spatborden op hebben laten zetten ;)

Maar ik gebruik 'm alleen om 'n beetje te recreeren! Wil er wel 'n beetje afstanden mee gaan fietsen op zondagen ofzo (60km ofzo, das voor mij al veel :+ ) maar dat komt in de loop der tijd wel denk ik!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

CLB schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 14:38:
[...]

Uhm tsjaa dat zal wel :) Ik ben niet zo groot dus zadel staat ook niet zo hoog :P
Ik bedoel meer de verhouding stuurhoogte <-> zadelhoogte. Je zadel staat net zo hoog als je stuur, dus je zal flink voorover moeten leunen -> veel gewicht op je polsen. Lijkt mij leuk voor wedstrijdjes, maar om nu dagelijks zo krom te zitten?
Maar ik gebruik 'm alleen om 'n beetje te recreeren! Wil er wel 'n beetje afstanden mee gaan fietsen op zondagen ofzo (60km ofzo, das voor mij al veel :+ ) maar dat komt in de loop der tijd wel denk ik!
Niet alleen om te recreëren toch? Het is ook je vervoersmiddel naar school en je werk.

Het viel me gewoon een beetje op dat het uiterlijk van je fiets mij niet helemaal overeen lijkt te komen met je gebruik. Bij een dagelijkse fiets denk ik toch wat meer aan comfort, bagage mogelijkheden (bagagedrager) en een droge broek als het regent, In plaats daarvan zie ik een soort MTB met spatborden alsof er kilo's modder doorheen gejaagd gaan worden (die blijven haken onder een normaal spatbord). Terwijl je alleen op asfalt rijdt volgens jezelf, en je banden ook niet echt geschikt zijn voor moddervreten.

Daarom komt het uiterlijk mij een beetje tegenstrijdig over, maar als jij het zo veel mooier vindt moet je het natuurlijk zo houden :) Heel veel plezier gewenst met je nieuwe fiets. Bij mij was een nieuwe fiets een impuls om opeens 10x zoveel te gaan fietsen, hopelijk is dat bij jou ook het geval :P

• Just_I

Just_I

What did you just say?

Er zijn toch aardig wat mensen die een MTB of een racefiets gebruiken om naar hun werk te rijden. Paar weken terug zag ik nog een man van rond de 35, strak in pak, op een race fiets fietsen met nog een attachè koffertje in zijn hand.
De zit positie is uiteraard minder comfortable dan een stadsfiets omdat deze fietsen dan ook gebouwd zijn voor snelheid.

Zelf heb ik juist wel voor zo'n meesturend spatbord gekozen omdat dit beter werkt dan zo'n modder klepje.

Wat een grappige plek om dat beugel slot te monteren. Krijg je daar geen last van als je vering ingedrukt word?

• CLB
  • Niet online
Gizz schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 14:49:
Lijkt mij leuk voor wedstrijdjes, maar om nu dagelijks zo krom te zitten?
Ach zat ik ook op m'n B-One mountainbike dus..?
Niet alleen om te recreëren toch? Het is ook je vervoersmiddel naar school en je werk.
Vind ik 't zelfde eerlijk gezegd!? Of ik nu naar school fiets over 't asfalt of 'n tochtje ga rijden
Het viel me gewoon een beetje op dat het uiterlijk van je fiets mij niet helemaal overeen lijkt te komen met je gebruik. Bij een dagelijkse fiets denk ik toch wat meer aan comfort, bagage mogelijkheden (bagagedrager) en een droge broek als het regent.
Ik heb wel over 'n bagagedragertje nagedacht, maar ik deed er toch nooit wat onder en gebruikte 'm alleen om er 'n tas op te laten steunen. 'n Echte vaste bagagedrager past niet op zo'n fiets en ik denk er over na om eventueel nog een bagagedragertje te kopen die aan m'n zadelpen vastzit:

Afbeeldingslocatie: http://suomenurheiluaitta.fi/urheiluaitta/components/com_virtuemart/shop_image/product/57ca3a8214bc5c9c2120d9dc98cefa0c.gif

Ik draag toch altijd rugzakken tegenwoordig :) Maar deze bagagedragertjes hadden ze niet op voorraad!
Dus die bestel ik denk via internet en ik moet nog even naar mooie LED-lampjes gaan kijken :)
In plaats daarvan zie ik een soort MTB met spatborden alsof er kilo's modder doorheen gejaagd gaan worden (die blijven haken onder een normaal spatbord). Terwijl je alleen op asfalt rijdt volgens jezelf, en je banden ook niet echt geschikt zijn voor moddervreten.
Uiterlijk heh wat ik mooi vond!
Daarom komt het uiterlijk mij een beetje tegenstrijdig over, maar als jij het zo veel mooier vindt moet je het natuurlijk zo houden :) Heel veel plezier gewenst met je nieuwe fiets. Bij mij was een nieuwe fiets een impuls om opeens 10x zoveel te gaan fietsen, hopelijk is dat bij jou ook het geval :P
I hope so O-) :+
Just_I schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 14:57:
Wat een grappige plek om dat beugel slot te monteren.
Krijg je daar geen last van als je vering ingedrukt word?
Nee daar hebben ze wel op gelet, alleen ik moet telkens op m'n knieen om m'n slot te openen _/-\o_
Dus laat 'm vandeweek even boven m'n bidonhouder monteren, is toch wat handiger :9

[ Voor 11% gewijzigd door CLB op 11-08-2007 15:01 ]

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

CLB schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 15:00:
[...]
Vind ik 't zelfde eerlijk gezegd!? Of ik nu naar school fiets over 't asfalt of 'n tochtje ga rijden
Reëcreren is voor de lol fietstochtjes maken, woon-werkverkeer is forenzen.
Dus die bestel ik denk via internet en ik moet nog even naar mooie LED-lampjes gaan kijken :)
Als ik je een tip mag geven: Reelights Geen batterijen die op kunnen raken, geen dynamo die slipt op je band. Heb ze zelf ook op mijn fiets zitten, ben erg tevreden.
Uiterlijk heh wat ik mooi vond!
Ik snap het. Misschien moet ik gewoon m'n mond houden, omdat ik van een totaal ander soort fiets houd, en smaken verschillen :)
Heb een tijdje geleden voor mezelf besloten dat ik comfort wilde hebben, ook tijdens langere tochten, maar dat ik eveneens erg snel wilde gaan. Het concept "recht op" fiets is toen voor mij afgevallen, al heb ik er nog wel één voor als ik even de stad in moet en m'n fiets buiten laat staan :P

• CLB
  • Niet online
Gizz schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 15:11:
Reëcreren is voor de lol fietstochtjes maken, woon-werkverkeer is forenzen.
De terminologie begrijp ik wel, maar in reallife is 't bij mij toch echt 't zelfde ;)
Ik kan gewoon 'n fietstochtje maken naar m'n werk hoor :9
Als ik je een tip mag geven: Reelights Geen batterijen die op kunnen raken, geen dynamo die slipt op je band. Heb ze zelf ook op mijn fiets zitten, ben erg tevreden.
Hmm never heard of it, maar ziet er leukjes uit zeg! Heb je misschien 'n paar reallife foto's ofzo?
En voor zover ik 't begrijp heb je dus altijd flash flash flash flash licht? Zijn btw niet zo duur :)
En ik weet ook niet of ze in m'n spaken kunnen? Aangezien ik nogal 'n appart spaakpatroon heb!
Ik moet gewoon m'n mond houden
:9 _/-\o_

[ Voor 11% gewijzigd door CLB op 11-08-2007 15:17 ]

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

CLB schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 15:13:
[...]
Hmm never heard of it, maar ziet er leukjes uit zeg! Heb je misschien 'n paar reallife foto's ofzo?
En voor zover ik 't begrijp heb je dus altijd flash flash flash flash licht? Zijn btw niet zo duur :)
En ik weet ook niet of ze in m'n spaken kunnen? Aangezien ik nogal 'n appart spaakpatroon heb!
Foto's heb ik niet, in ieder geval niet dat ze branden. De Nederlandse versie doet geen "flash flash", maar brandt gewoon continu, omdat de Nederlandse wetgeving geen knipperlichtjes toestaat.

Afbeeldingslocatie: http://www.beekhovenbikes.nl/images/verlichting/reelightSL150.jpg

Deze Nederlandse versie heet de SL-150, en staat gek genoeg niet op hun site. Ik heb ze gekocht bij mijn lokale fietsenwinkel, maar die heeft toevallig ook een webshop waar je ze kunt bestellen.

Het lijkt me niet dat ze tussen je spaken kunnen komen, want de hoek van je velg naar de naaf is nog steeds hetzelfde, alleen je patroontje is anders :)

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

mja met dat slot, bevorderd het stuurgedrag niet zo lijkt me...

verder vind ik hem er goed uit zien, leuke specs maar wel vrij zwaar, ik heb een trek 6500 MTB en die begint bij ff 10 kilo met z'n aluminium frame.
en z'n hybride als dit heeft min of meer de zelfde opzet lijkt me

• CLB
  • Niet online
Gizz schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 15:26:
De Nederlandse versie doet geen "flash flash", maar brandt gewoon continu,
omdat de Nederlandse wetgeving geen knipperlichtjes toestaat.
Ja dat dacht ik ook dus daarom vroeg ik 't!
[afbeelding]

Deze Nederlandse versie heet de SL-150, en staat gek genoeg niet op hun site. Ik heb ze gekocht bij mijn lokale fietsenwinkel, maar die heeft toevallig ook een webshop waar je ze kunt bestellen.
Bedankt voor de info, zien er wel erg goed uit eerlijk gezegd, maar op de website staat wel flash flash!
GoldenSample schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 15:28:
mja met dat slot, bevorderd het stuurgedrag niet zo lijkt me...
Daar heb ik eerder last van inderdaad, daarom laat ik 'm ook aan m'n frame bevestigen!
verder vind ik hem er goed uit zien, leuke specs
Dankje :)
maar wel vrij zwaar, ik heb een trek 6500 MTB en die begint bij ff 10 kilo met z'n aluminium frame. en z'n hybride als dit heeft min of meer de zelfde opzet lijkt me
Achja ik heb 'm niet gekocht voor de specs en dergelijke, maar eerder om 't budget/ design! :)

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

CLB schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 15:38:
[...]
Bedankt voor de info, zien er wel erg goed uit eerlijk gezegd, maar op de website staat wel flash flash!
Klopt, erg slordig. De info die daar staat is slaat op de SL-120 lampjes, die hier dus eigenlijk niet gebruikt mogen worden.
- Constant knipperend licht wanneer in beweging
- 3 minuten knipperend licht in stilstand
Dat eerste klopt dus niet, hij brandt constant
Dat tweede klopt ook niet, want de energie die normaal gestoken wordt in het opladen van het batterijtje gaat nu bijna geheel naar het continu laten branden van de lampjes. Als je stilstaat branden ze meteen een stuk minder fel, en na 30 seconden zijn ze helemaal uit.

• CLB
  • Niet online
Okee thanks!
Dat eerste klopt dus niet, hij brandt constant
Dat tweede klopt ook niet, want de energie die normaal gestoken wordt in het opladen van het batterijtje gaat nu bijna geheel naar het continu laten branden van de lampjes. Als je stilstaat branden ze meteen een stuk minder fel, en na 30 seconden zijn ze helemaal uit.
Nogmaals bedankt voor de uitleg!

Ik ga vandeweek even kijken naar kleine LED-lampjes, die ik mooi/ goed vind!
Als ik niets zie ga ik denk wel voor deze lichten, best mooi, maar ze hangen zo laag :9

• CLB
  • Niet online
M'n fiets was dus gejat... Al vier maanden geleden...

Het 2007 XR3 model was niet meer te verkrijgen, dus ik wilde het 2008 XR3 model:

Afbeeldingslocatie: http://www.gazelle.nl/2008/imagebank/fietsen/2008_XR3_popup.jpg
Maar ik ging toen naar Amerika en blabla, toen ik terugkwam was die niet meer leverbaar...

Na 4 maanden wachten waren de 2009 XR modellen eindelijk leverbaar, alleen de specs vielen me tegen:
De 2009 XR3 had dezelfde versnellingen als de 2009 XR2 versie en ook het spakenpatroon viel me tegen.
Natuurlijk wel een betere crankset en dergelijke, maar dat gebruik ik toch niet en de kleurencombi was ugly:

Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/aaku1d.jpg

Dus net besteld met mooie kleurencombinatie en alle accesoires die ik wilde: 2009 XR2 van Gazelle _/-\o_
Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/jzfw9w.jpg

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-11 15:38
zat het topic even door te lezen en toen je in de laatste paar posts aangaf dat je er ook mee naar school en naar je werk zou gaan, dacht ik gelijk: dat ding gaat óf kapot, óf wordt gejat. En helaas...toen kwam ik bij je laatste post.

Hoe het er bij mijn school aan toe ging met fietsen was echt bizar. Maar heb het idee dat dat overal wel zo is. Vond het daarom al een slecht plan dat je met zo'n dure fiets naar school ging. Het stallen van zo'n ding is vragen om problemen, helaas.

Maar wel verzekerd, dus niet al te veel kwijt?

PSN: Sluuz

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:40

Tarin

Just plain weird.

Aan een 'kale' fiets als deze kan dan weer minder kapot (jasbeschermers en spatborden zijn nou eenmaal het eerste wat er af valt..

Ik ben wel benieuwd hoe de afhandeling met de verzekering verliep. Heb je een vergelijkbare fiets uit mogen zoeken, of 'kreeg' je een budget (verzekerde waarde vorige fiets)?

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• CLB
  • Niet online
CLB schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 17:03:
Fiets 749,- / Accesoires: 151,50 en verzekering 147,00 = 1047,50 :)
Fiets was zodoende verzekerd voor 900,- en hiervoor heb ik ook 'n nieuwe fiets mogen uitzoeken :)
Deze fiets was iets cheaper qua frame, maar heb wel iets duurdere accesoires uitgezocht...
(betere kilometerteller bijvoorbeeld, evenals lampjes die ik er vorige keer niet bij had genomen)

Nu kwam ik op 'n bedrag van 865,- uit en die 35,- krijg ik contant terug van de fietsenwinkel...

Verzekering zal weer rond de 150,- bedragen, waar ik dus die 35,- al voor kan gebruiken..
Zodoende kost deze nieuwe fiets me dus zo'n 115,- / 125,- Had niet gehoeven, maar wel leuk natuurlijk!

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-11 14:34
Situatie nu
Ik ben sinds vandaag ook in de markt voor een nieuwe mountainbike omdat me oude (aldi) mountainbike versleten is...
Nu ik een beetje rond lees vind ik het toch moeilijk om een keuze te maken en daarom wil ik eerst even inlezen en rondkijken, vandaar toch maar een nieuwe aldi fiets gehaald voor 150,- (was 220,-), heb ik gelijk weer een reserve fiets zometeen. Het is een model met shimano alivio achter en ook iets van shimano voor (al is misschien alleen de sticker van shimano :+ )

Gebruik:
Stadsgebruik, ik rijd er bijna niet mee ofroad, waarom dan een mountainbike?
- Wil niet na elke drempeltje, kuil, stoeprand etc. een krom wiel, dus sterke velgen zijn een pré, net als vering.
- Ik vind het fijn om goed te kunnen schakelen en niet aan een paar versnellingen gebonden te zijn.
- Vind de actieve houding wel fijn op een mountainbike.
- De schijfremmen werken echt heel fijn, remmen kost minder kracht dan met v-brakes, hoef niet in te zitten over modder of andere glibberige zooi op de velg en ze slijten minder snel (zo ervaar ik het iig.)

Wensen
Wat een nieuwe mountainbike beter moet zijn dan de aldi fiets:
- Geen speling na een jaar in de krukas
- Geen tandwielen die verbuigen(!?)
- Niet alle spaken 3x per jaar spannen omdat na een paar maanden er toch weer slagen in komen
- Versnellingen die na een jaar totaal niet meer doen en helemaal opnieuw afgesteld moeten worden.
- Geen onderdelen die roesten, op de aldi fiets is 80% roestvrij(staal?) en ziet er nog helemaal glimmend uit, en de overige 20% is helemaal rood/bruin geroest omdat het waarschijnelijk gewoon gietijzer is.

Naar mijn idee is de aldi fiets te slap en buigt en rekt alles zo makkelijk dat je aan het sleutelen blijft

Vragen:
Wat ik mij nu afvraag, wat is het verschil tussen de shimano versnellingen en onderdelen?
Zit er echt zoveel verschil in de stijfheid van de velgen?
Ze hebben namelijk allemaal verschillende series, verierend van betaalbaar tot niet te betalen.

Nu snap ik dat de volgende dingen een rol spelen:
- Gewicht (is voor mij niet echt belangrijk)
- Materiaal sterkte; gaat de alivio of de duore dan zo snel kapot?
- Looks, duurdere versies zien er beter uit.
- Ontwerp, schakelt de duurdere versie echt zoveel sneller?, loopt de ketting er echt nooit meer af bij de duurdere?

Zoal gevonden
Ik kwam tijdens mijn zoektocht deze fiets tegen: Link
+-800,- is echt het maximale wat ik aan een fiets uit wil geven aan een fiets, op die site bieden ze meerder fietsen aan voor echt goede prijzen zover ik kan inschatten.
De fiets van de link heeft een compleet SLX 2009 systeem erop zitten, maakt dat een fiets beter dat alles van één serie is?

Nu wil ik graag jullie mening over deze fiets, waarom zou ik voor deze fiets met SLX2009 gaan of waarom niet?
En wat is het verschil met deze fiets: Link
Kwa specificaties kan ik namelijk niet veel verschil ontdekken, behalve dat alles duurder is een andere naampje heeft.

Wie o wie kan het mij uitleggen? :)

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:43

MBV

Misschien handig om niet het topic van de TS te kapen, en een nieuw topic te starten?
Even korte antwoorden:
- Shimano maakt alles van de meest absolute bagger tot topmateriaal. XT was de absolute top met wat concessies op gewicht, SLX heeft nog iets meer concessies maar is veel goedkoper en bijna hetzelfde. Alle
- Ja, er zit achterlijk veel verschil in velgen. De ene kan je op stampen en het gaat niet kapot, de andere is direct krom. Waarschijnlijk had je lidl-fiets geeneens een buis-structuur :X
- gewicht is heel belangrijk. Een fiets van 16 kg komt nauwelijks vooruit, terwijl die van 12kg als de brandweer gaat. Vooral het wielgewicht is belangrijk
- Alles vanaf Deore (of X.5 toch?) is goed genoeg voor normaal gebruik, gaat niet meer kapot dus. Wel werkt alles net iets fijner vanaf SLX.
- die fiets ziet er qua afmontage prima uit, en zal een vrij standaard frame hebben. Je gaat er geen buil aan vallen, maar voor €800 zou ik toch eerst een echte fietsenwinkel binnenlopen. Welke maat heb je nodig (heel belangrijk)? Welke houding wil je, supersportief of meer relaxed?
Verder staan in het mountainbike-topic genoeg tips voor de aanschaf van een fiets.

Ik ben zelf naar zo'n fiets als de TS op zoek, maar gezien mijn budget op marktplaats. Handig dat hier een paar model-tips voorbij komen :)

[ Voor 5% gewijzigd door MBV op 18-11-2008 22:34 ]

• CLB
  • Niet online
En he's in tha house:

Afbeeldingslocatie: http://i38.tinypic.com/2pr7htv.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i34.tinypic.com/1rf8fo.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i38.tinypic.com/e7c8b7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i33.tinypic.com/de77tu.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/213gk8i.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i33.tinypic.com/2646n1j.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/2zdu3ph.jpg

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:43

MBV

Dat ziet er prima uit :) Hoe zet je die fiets eigenlijk vast? Met zo'n beugelslot lijkt het mij erg moeilijk om hem ergens aan vast te maken. O.a. omdat je wielen met quickreleases erg makkelijk zijn los te halen ;)
Pagina: 1