notebook

Pagina: 1
Acties:
  • 454 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Xzero14
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-10-2022
Beste,

Volgend jaar ga ik naar de universiteit, (ga ik op kot enz. enz.) en heb ik dus ook wel een portable nodig (ga ingenieurs studies doen).

Wat raden julie mij aan ?
Alvast geen mac.

Mijn budget licht rond de 1000 €
Ga hem gebruiken voor multimedia (dvd's bekijken enz. en programeren)
Accu is zeer belangrijk.

Liefst Vista

Alvast bedankt,
Pj ;)

PS: liefst concrete modellen voorstellen.
Woon in België

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

In Nederland kun je vaak via de universiteit wel een leuke laptop scoren, weet niet of dat in Belgie ook zo werkt?!

Verder kun je met deze vraag denk ik beter naar de Mycom gaan oid.

[ Voor 13% gewijzigd door Sport_Life op 10-07-2007 18:59 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1

• Schizophrenic
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-05-2025
Xzero14 schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 18:56:
Beste,

Volgend jaar ga ik naar de universiteit, (ga ik op kot enz. enz.) en heb ik dus ook wel een portable nodig (ga ingenieurs studies doen).

Mijn budget licht rond de 1000 €
Ik kan het moeilijk geloven dat iemand die de Nederlandse taal zo slecht beheerst, naar de Universiteit gaat. Ligt met "ch", ik zou me diep schamen...

Steam: maartenverheijden

• Xzero14
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-10-2022
Franstalig onderwijs gezeten.

Het is erg, ik weet het

Back on topic please ;)

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik denk dat je snel wat meer zelf op onderzoek moet uit gaan, en specifiekere vragen gaan stellen voordat een modje hierlangs komt ;) .

Verwijderd

In België zijn zulke systemen zeldzaam (laptop via hogeschool/universiteit).
Mogelijke merken om naar te kijken: IBM/Lenovo, Asus, MSI, Toshiba, Dell. Zeker NOOIT kopen: Acer en merken met dergelijke afwezige kwaliteit...

Oftewel: wat moet het ding doen (als in welke programma's...), wat heb je zelf al gezocht/gevonden, welke hardware eisen heb je enz (vista zou ik persoonlijk niet doen, dit "eet je systeem op" en op een laptop heb je sowieso niet te veel resources...). Om alvast een tip te geven: dual core, minstens 1GB ram, 1280*800 minimum (als het kan een 15.4" model met 1680*1050, kan handig zijn bij programeren (Eclipse vb vreet ram en schermruimte))... kortom, er is keuze zat dat voldoet voor ingenieurs ;)

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Xzero tip: lees dit eerst eens : Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? **lezen**
Pagina: 1