S-Video out op 8800gts

Pagina: 1
Acties:

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-07 14:14
Ik heb een 8800GTS en ik krijg me beeld in geen mogenlijkheid goed op de TV. Je kan totaal niets instellen bij NVIDIA Configuratiescherm en TV-Tool vind de hele kaart geeneens. Ik krijg wel beeld op me TV, maar het is totaal niet scherp, je ziet maar ongeveer 1/4 van het scherm, een handmatige resolutie invoeren die de TV moet gebruiken werkt ook niet, en de standaard resolutie's veranderen er ook niets aan. Heeft iemand hier wat handige tools (wat in de FAQ staat helpt allemaal niet) of weet iemand hoe ik het wel goed krijg? Het maakt me nog geeneens zoveel uit dat me beeld van Windows bagger is, maar ik wil dat ik gewoon fatsoenlijk een DVD kan kijken op me TV via mijn PC.

Mijn S-Video kabel is aan de kant van de videokaart S-Video en aan de kant van de TV Scart.

Forceware versie: 158.22
Kaart: Sparkle 8800GTS 640MB

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-07 14:59

Sebazzz

3dp

Check je kabel. Eerst probeerde ik hetzelfde en toen bleek ik de s-video kabel er op zo'n manier in me kaart geramd te hebben dat er een pinnetje was gebroken (van de kabel).

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-07 14:55

RaJitsu

B.S.U.R.

Wat gebeurt er als je een video afspeelt? Wat voor Windows heb je? De Nvidia-configuratiemogelijkheden voor Vista zijn namelijk ronduit ruk. De enige manier om dan video op je TV te laten afspelen is als je je TV als uitbreidingsscherm instelt, je videospeler naar dat scherm sleept en dan de video in volledig scherm weergeeft. Overige zaken zijn niet aan te passen/in te stellen zoals dat in XP het geval was. Wil je je TV als kloon hebben, dan zul je de resolutie van je hoofdscherm (vermoedelijk je monitor) moeten aanpassen aan de max-resolutie van je TV. Compleet ruk dus.

B.S.U.R.

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-07 14:14
RaJitsu schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 21:32:
Wat gebeurt er als je een video afspeelt? Wat voor Windows heb je? De Nvidia-configuratiemogelijkheden voor Vista zijn namelijk ronduit ruk. De enige manier om dan video op je TV te laten afspelen is als je je TV als uitbreidingsscherm instelt, je videospeler naar dat scherm sleept en dan de video in volledig scherm weergeeft. Overige zaken zijn niet aan te passen/in te stellen zoals dat in XP het geval was. Wil je je TV als kloon hebben, dan zul je de resolutie van je hoofdscherm (vermoedelijk je monitor) moeten aanpassen aan de max-resolutie van je TV. Compleet ruk dus.
Nja, als eerste heb ik gewoon Windows XP Pro met SP2. Als ik video afspeel laat hij gewoon het deel op tv zien wat er net in het vlak zit wat op de tv zichtbaar is. Dit is ongeveer 1/4 van mijn scherm (als ik mijn muis beweeg dan beweegt het beeld op de tv mee). Op mijn oude ATi kon ik het zo instellen dat als ik video afspeelde dat hij alleen dat uitzende en fullscreen, toen pakte hij ook automatisch de goede resolutie mee, dat was gewoon alsof ik een DVD aan het afspelen was via een DVD speler.

Blijkbaar is NVIDIA gewoon slecht dus als je DVD wilt gaan kijken via de PC. Weet iemand een fatsoenlijke TV-Out kaart waarmee het wel goed gaat, of toevallig nog stiekem een oplossing om het te laten werken op deze videokaart?

• BitchCrew
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-01 21:32
trix0r schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 13:12:
[...]
Dit is ongeveer 1/4 van mijn scherm (als ik mijn muis beweeg dan beweegt het beeld op de tv mee). Op mijn oude ATi kon ik het zo instellen dat als ik video afspeelde dat hij alleen dat uitzende en fullscreen, toen pakte hij ook automatisch de goede resolutie mee, dat was gewoon alsof ik een DVD aan het afspelen was via een DVD speler.
je kan dat ook instellen bij nvidia .....
zie uw opties, als je het bij ati weet te vinden, kan je dat bij nvidia ook vinden.

@work, kan het hier niet zien. straks wel

edit :

is al een topic over : waar zit de Theater modus bijNvidia voor op TV

[ Voor 6% gewijzigd door BitchCrew op 11-07-2007 15:36 ]

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-07 13:36

M2M

medicijnman

en je zou je tv kunnen forceren in je nvidia control pannel (wel de oude control pannel gebruiken (klassiek ofzo)). daarnaast zie je maar 1/4 van je scherm omdat je tv-out niet echt hoger dan 1024*768 aan kan. Wat nvidia dan doet is als je naar de randen van het scherm gaat, je beeld op je tv omhoog en omlaag gaat. Voor films kun je in media player classic aanvinken dat bij full-screen de resolutie omgegooid wordt naar een gewenste resolutie.

Daarnaast is TV-out ook behoorlijk buggy, en omdat het nogal een analoog signaal betreft kun je ook niet veel kwaliteit verwachten. (teminste in mijn geval...).

omdat je een 8800gts hebt, kun je ook geen oude drivers proberen met een beter nvidia control pannel. De huidige zijn brak en onoverzichtelijk. Klassieke weergave mis ik een deel, maarja. Succes iig.

-_-

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-07 14:55

RaJitsu

B.S.U.R.

trix0r schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 13:12:
[...]

Nja, als eerste heb ik gewoon Windows XP Pro met SP2. Als ik video afspeel laat hij gewoon het deel op tv zien wat er net in het vlak zit wat op de tv zichtbaar is. Dit is ongeveer 1/4 van mijn scherm (als ik mijn muis beweeg dan beweegt het beeld op de tv mee).
Zoals M2M aangeeft is dit normaal. Je TV kan niet meer dan 1024*768 aan, en laat daarom niet het hele scherm zien. Als je naar de kaders 'muist' zal het beeld als het goed is meeschuiven.
Op mijn oude ATi kon ik het zo instellen dat als ik video afspeelde dat hij alleen dat uitzende en fullscreen, toen pakte hij ook automatisch de goede resolutie mee, dat was gewoon alsof ik een DVD aan het afspelen was via een DVD speler.
Dat kan ook in de controlpanel van Nvidia. Moet je wel de klassieke pakken (maar of die ook voor de nieuwe FW 15x.xx geldt???).
Blijkbaar is NVIDIA gewoon slecht dus als je DVD wilt gaan kijken via de PC.
Mwah, uit ervaring kan ik zeggen dat het altijd zo is geweest dat de TV-out van de Nvidia-kaarten toch beter is dan die van vergelijkbare (in tijd van introductie) Ati-kaarten. Het nieuwe configuratiescherm van Nvidia is gewoon ruk. Kennelijk ook in XP als je voor de nieuwere drivers/configuratiesofteare gaat/moet gaan. Misschien een collectieve klacht neerleggen bij Nvidia?

B.S.U.R.

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-07 15:03
Ja dit is dus exact mijn probleem! Dat had Ati toch prima voor elkaar hoor, nvidia blijkt achteraf nog niet zo.

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Pagina: 1