Toon posts:

[Vista/XP] Dualboot, Vista verwijderen*

Pagina: 1
Acties:
  • 169 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik heb een paar maanden terug op mijn pc de testversie van Windows Vista geïnstalleerd (die nu dus vervallen is), en ik heb hiervoor een dualboot aangemaakt toendertijd met windows xp en windows vista.

Telkens ik mijn PC bootte kreeg ik dus het zwart-witte scherm met de keuze of ik Windows Vista of de oudere versie van Windows wil starten.

Nudat de Windows Vista versie vervallen is wil ik dus deze versie erafgooien, de partitie verwijderen, en de dualboot bij het bootten van m'n PC verwijderen.

Weet iemand hoe dit moet? :$ Ik weet hoe ik de partitie enz moet verwijderen maar dan krijg ik nog steeds de keuze bij het bootten, hoe moet ik dit verhelpen?

Alvast bedankt!

Verwijderd

Opstarten met de XP installatie cd en in de recovery console fixboot en fixmbr uitvoeren. Staat overigens ook in de faq.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik maak er nu een titel van die de lading beter dekt, zou je daar in het vervolg zelf aan willen denken? :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:03

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Hero Of Time schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 13:28:
Ik heb vista prima weten te verwijderen zonder Windows opnieuw te installeren. Ik zal een handleiding schrijven hier, maar in het Ervaringen Topic deel 8 staat het ook al een beetje beschreven.

1: Kijk in je boot.ini of daar nog je normale regels staan, anders moet je in boot.bak kijken met een texteditor (notepad bijvoorbeeld).

2: Verwijder de rood omcirkelde bestanden en mappen van je bootschijf.
Afbeeldingslocatie: http://img230.imageshack.us/img230/4455/vistabootfilesbx0.jpg

3: Verwijder de Vista partitie.

4: Vergeet niet om voor de te verwijderen bestanden de rechten over te nemen zoals op dit plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://img337.imageshack.us/img337/3786/ownershipmb1.jpg

edit:

5: Je kan ook op elke schijf nu de verborgen map $Recycle.Bin verwijderen.

Dat is alles. Je kan een reboot doen om te kijken of het werkt, maar ik heb er volle vertrouwen in dat het geen probleem geeft. Stap 1 en 2 heb ik al eens eerder zonder problemen uitgevoerd, stap 3 was bij mij een format maar dat zou niets uit moeten maken.
Wat je al niet kan vinden dmv de Search.

[ Voor 5% gewijzigd door Hero of Time op 10-07-2007 20:17 ]

Commandline FTW

Verwijderd

Topicstarter
Ok hartelijk bedankt iedereen, sorry dat ik niet aan de titel had gedacht ;)
Vanavond even proberen of het lukt!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

offtopic:
* alt-92 moet nog steeds die documenten verwerken in een FAQ item :X :X
Aan de slag dus.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1