Internet in kioskmode

Pagina: 1
Acties:
  • 165 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DeepFreeze.NL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-07 09:21
Wij beschikken hier over een internetzuil. Deze zuil draait op Windows XP en is met Windows SteadyState beveiligd. Bij het opstarten wordt automatisch een IE7 venster geopend in Kiosk mode.
Er zijn dus geen werkbalken of een adresbalk. Gebruikers mogen namelijk niet zelf een url intypen!

Maar nu het volgende. Op onze startwebsite staan ook wat links naar andere pagina's. Wanneer een gebruiker daarop klikt wordt er automatisch een nieuwe venster van IE7 gestart inclusief alle werkbalken en adresbalk.

Hoe krijg ik het voor elkaar, zonder de website aan te passen (Dat is helaas niet mogelijk) dat alle links in hetzelfde venster in kiosk mode wordt geopend. Een nieuw venster in kiosk mode mag ook.

Een andere optie is dat links die ergens anders naar verwijzen dan de door ons toegestaande websites niet werken. Hoe ik dat voor elkaar moet krijgen weet ik niet. (Misschien iets met de host-file?!)

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-07 14:10
Hmm, dan zul je zelf een IE-schil moeten schrijven die het openen van nieuwe vensters afvangt en links in hetzelfde venster opent..

We are shaping the future

• Sosabowski
  • Laatst online: 09-07 14:04

Sosabowski

nerd

Je kan natuurlijk een firewall gebruiken die alle uitgaande connecties (behalve je website) blokkeerd.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-07 10:49

Gutteguttegut

CEO of TFD

Ik heb ooit een keer een pop-up blocker gebruikt die nieuwe schermen automatisch blokte.....

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-07 20:48

sjaakaq

It might get loud

Ik weet niet hoezeer je de zuil kan aanpassen etc. maar Opera heeft een speciale kiosk mode:
Start-up dialogs are not shown
Full-screen mode is enabled by default
All toolbars are disabled
The application bar is disabled

Panels remain accessible
Opening links in new pages and in the background is disabled
Speed dial is disabled
Users cannot exit full-screen mode by pressing Esc
Direct access to the system and other programs is denied through blocking of application keys and system keys on Windows and Linux:
Ctrl+Esc is disabled
Alt+Tab is disabled
Alt+Escape is disabled
For Mac OS X, direct access to the system and other programs is denied through the use of Apple's kiosk APIs (called SystemUIMode).
"Submit" buttons are disabled to prevent file upload
The help function is disabled
If a user closes the last open page, the home page will be loaded and maximized automatically
Examples

These examples demonstrate the use of URL filtering in kiosk mode.
Blocking local files, news, and images over ftp

The example below will exclude local files and news (because they are not included), and block loading of bmp, jpg and jpeg, gif, and png pictures over the file transfer protocol:
[prefs]
prioritize excludelist=1

[include]
http://*
ftp://*

[exclude]
ftp://*.bmp
ftp://*.gif
ftp://*.jpg
ftp://*.jpeg
ftp://*.png
Allowing one site only

This example demonstrates how to give precedence to the [include] list, and set the kiosk up to allow surfing on one site only:
[prefs]
prioritize excludelist=0

[include]
http://???.opera.com/*

[exclude]
*
Ik zou zeggen: lees het eens door :)

[ Voor 28% gewijzigd door sjaakaq op 11-07-2007 00:58 ]

leoaq.fm // Jeune Loop

• DeepFreeze.NL
leokennis schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 00:56:
Ik weet niet hoezeer je de zuil kan aanpassen etc. maar Opera heeft een speciale kiosk mode:

[...]

[...]

Ik zou zeggen: lees het eens door :)
We hadden al Opera draaien, een wat oudere versie, maar die ondersteunde destijds volgens mij nog geen "Opening links in new pages and in the background is disabled". Ik ga mij weer eens verdiepen in Opera. Dankje!

• Alex)
Opera is tegenwoordig nog freeware ook, dus helemaal ideaal als je het mij vraagt :)

• DeepFreeze.NL
Ik ben weer naar Opera gekeken en op hun website staat het volgende:

'These settings are made automatically when Opera enters kiosk mode:"
# Opening links in new pages and in the background is disabled

Wanneer ik dus onze website open in kiosk mode en ik druk op een link (met target _blank), dan wordt nog steeds de andere websites gestart in een nieuwe venster met adresbalk...

Ik zou dus toch iets moeten hebben van een applicatie die links blokkeert.

• Alex)
Weet je zeker dat je hem in kiosk mode opent en niet gewoon fullscreen?

• DeepFreeze.NL
Alex) schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 10:55:
Weet je zeker dat je hem in kiosk mode opent en niet gewoon fullscreen?
Ja, 100%

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 14:51

mrsar

waar een sar is,is een wodka

opera gewoon opstarten en dan onder view=>toolbars , de adresbalk en tabs uitzetten :)
ik start em op met : "C:\Program Files\Opera\opera.exe" /KioskMode /kioskresetstation zodat na 5min inactief zijn de pc weer terug gaat naar de start pagina.
Staat gewoon beschreven ;)

[ Voor 5% gewijzigd door mrsar op 11-07-2007 11:06 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• WEBsel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-07 18:22
iexplore.exe -k en dan in de internetopties en de policies alle noodzakelijke beperkingen opleggen. Zo heb ik dat laatst ook gedaan voor een roostersite op een middelbare school. Waren die koters opeens teleurgesteld dat je er niet meer vrolijk op kon surfen...

Asrock Z77Pro4-M, i7 3770K ; Corsair PC3-12800K CMV8GX3M1A1600C11 x2 ; Zotac GeForce GTX1050 Ti 4GB ; Crucial MX500 500GB; Toshiba DT01ACA300 ; HP M375mw ; Synology DS218j + WD60PURZ ; TP-Asus RT-AC68U asuswrt-merlin 386.10 ; Sony Xperia XZ2 P ; Mazda 323

• DeepFreeze.NL
WEBsel schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 11:20:
iexplore.exe -k en dan in de internetopties en de policies alle noodzakelijke beperkingen opleggen. Zo heb ik dat laatst ook gedaan voor een roostersite op een middelbare school. Waren die koters opeens teleurgesteld dat je er niet meer vrolijk op kon surfen...
Met welke policy kan ik instellen dat er geen nieuwe links gestart worden? Ik heb namelijk gekeken bij gpedit.msc, maar ik zie dat er nergens tussen staan.
Pagina: 1