Toon posts:

asrock en teveel harde schijven

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraag, want zelf kom ik er niet uit.

Mijn computer ging onlangs helemaal plat.
Ik heb een nieuw Asrock K8NF6G moederbord gekocht, tot zover prima. Maar ik heb teveel harde schijven en 1 cd rom. Nu wil ik dus alles aan dit mobo hangen en ben op zoek gegaan naar info, hoe en wat. Kwam ergens een optie tegen, dat een IDE kabel met 4 of 5 connectoren zou werken. Helaas lukt het me niet. En ik weiger mijn ex te vragen, die dit systeem heeft gebouwd. Dus....
Nu zitten hier allemaal knappe koppen bij elkaar, dus mijn vraag, is er een oplossing of moet ik weer naar een ander mobo op zoek.

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Op zoek naar een PCI-IDE kaartje?

Heeft ook een computer!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:30
dat gaat niet werken :) je kan maar 2 IDE devices op 1 IDE poort aansluiten.

Wat voor jou de oplossing is, is een PCI kaart met IDE aansluitingen. Een pci-kaartje met 2 IDE aansluitingen (kan je alweer 4 HD's kwijt) kost je een keer 20 euro.

http://azerty.nl/producte...59/1573/ultra133-tx2.html

kost je 40 euro, heb je wel gelijk een goede

[ Voor 19% gewijzigd door 418O2 op 10-07-2007 16:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
he bedankt, ga ik doen. Laat het weten als het is gelukt

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:59

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Meedere connectoren op een 40-aderige kabel kwam in een vaag verleden wel voor, maar dan niet met reguliere ATA(PI), maar bij een proprietary CDRom interface, iirc Panasonic/Matsushita. Tenzij je een ISA geluidskaart hebt met deze interface erop, en een 1-4x CDRom drive uit het jaar nul (<1995) die dit support ga je dit dus niet kunnen gebruiken.

Maareh, dit topic gaat duidelijk niet over moederborden maar over Opslagmedia & I/O Controllers.

Move PMG -> OM

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Waarom raden jullie haar PCI aan als haar mobo gewoon een PCI-express slot heeft? Dat laatste lijkt me veel beter. TS hoeveel hardeschijven heb je nu precies?

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:35

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Mischien omdat zij wel een PCI-e videokaart erin heeft zitten? :) (dat bord heeft maar 1x pci-e, 2x pci)

Het is wel handig even te weten hoeveel hardeschijven het dan zijn, mischien tijd voor grote opruiming en met minder te gaan werken. (bv 3 x 20GB en 1x 80GB -> 1x 120GB + 1x 80GB)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-02 09:47

heuveltje

KoelkastFilosoof

Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 16:33:
Waarom raden jullie haar PCI aan als haar mobo gewoon een PCI-express slot heeft? Dat laatste lijkt me veel beter. TS hoeveel hardeschijven heb je nu precies?
veel goedkoper, universeel, en kwa snelheid betrouwbaarheid enz maakt het geeb verschil met pci-e

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Verwijderd

@SinergyX: haar bord heeft 1x PCI-express x16 en 1x PCI-express x1, die laatste kun je dus voor een controllerkaartje gebruiken.

Ik heb een tijd geleden twee PCI-express x1 SATA kaartjes gekocht met 2 poorten voor 14 euro, niet echt duur lijkt me. PATA op PCI-express is misschien wel minder goed verkrijgbaar maar als je die voor een goede prijs kunt vinden lijkt me dat een veel betere keus dan PCI.

PCI gaat eruit (gelukkig) en PCI-express blijft over. Wil je dus een toekomstvast product dan ga je voor PCI-express. Helemaal als haar mobo daar dus een slot voor heeft, vind ik het zonde een PCI kaartje te kopen. Als ze niet in RAID gaat draaien hoeft het qua performance idd niet veel uit te maken, hooguit in CPU utilization.
Pagina: 1