[VGA] Normale of Dubbel Feriet kabel. Verschil?

Pagina: 1
Acties:

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-05 07:32

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
Ik heb een TFT; Acer AL1906 19"

In Windows XP zelf ontdek ik het een en ander:

Nu zag ik gisteravond dat ik naast bijv. zwarte letters op een witte achtergrond, of bij donkere plaatjes op een lichte achtergrond wat schaduw zie.

Het is minimaal en te zien aan de rechterkant van plaatjes of zeer grote letters.

Nu zag ik onder mijn bureau dat de VGA- en stroomkabel elkaar raakten onderweg naar de eindbestemmig. Deze heb ik uit elkaar gelegd en het is al wat beter, maar niet helemaal weg.

Cleartype staat aan, Win XP met SP2. Reso 1280*1024 @ 60hz, aanbevolen volgens Acer.

Is een VGA kabel met dubbel feriet hier de oplossing voor? Die zijn beter afgeschermd.
Dus de standaard kabel die erbij zat vervangen voor een van betere kwaliteit?

Scherm heeft geen DVI ingang, mijn videokaart wel... Dus gaat niet lukken om via DVI aan de sluiten.

[ Voor 7% gewijzigd door freddyathlon op 10-07-2007 16:45 ]

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-07 07:17

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Kabel zal idd verbetering geven, echter zou ik ook even de cleartype setting eens omschakelen. Vroeger zweerde ik bij Cleartype, echter kan ik er op het moment totaal niet meer naar kijken omdat het net lijkt of het scherm uit focus is.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-07 19:50

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Is het scherm wel goed gecalibreerd? Oftewel, worden wel alle pixels precies gedekt?
Een dikkere kabel zou wel kunnen helpen inderdaad, maar een echte oplossing is toch DVI gebruiken, en dat is in jouw geval dus een jammer maar helaas.

Tesla Model Y RWD (2024) ▪︎ Daikin Altherma 3 6kW (300L SWW) ▪︎ 20x AIKO NeoStar 2S+ 465Wp ▪︎ Sigenergy SigenStor EC 10+10 (12kW + Gateway HomePro TP)

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
En een beter afgeschermde vga kabel heb je niet tot je beschikking ? Zeker als het scherm alleen maar een vga aansluiting heeft ga ik er vanuit (ken het scherm niet, dus houd me er niet aan vast) dat deze kwalitatief niet hoogwaardig is en er waarschijnlijk ook een el-cheapo vga kabel bij zit.

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
DukeBox schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 16:58:
En een beter afgeschermde vga kabel heb je niet tot je beschikking ? Zeker als het scherm alleen maar een vga aansluiting heeft ga ik er vanuit (ken het scherm niet, dus houd me er niet aan vast) dat deze kwalitatief niet hoogwaardig is en er waarschijnlijk ook een el-cheapo vga kabel bij zit.
Het scherm, Acer AL1906 kostte me € 150,-. In de winkel € 179,- eigenlijk, maar ivm kennissen daar wat goedkoper meegekregen.

Ja, er zit nu een normale dunne VGA kabel bij. Ik ga dus zo ff een Dubbel Feriet kabel kopen, drivers updaten van de videokaart en hopelijk is het dan opgelost.

Zoals ik al aangaf; VGA en stroomkabel verder van elkaar is al verbetering... Dus nu hopen.

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

• DukeBox
  • Niet online
dubbel feriet is niet eens persé nodig (die ferriet ringetjes kun je overigens voor een paar centen kopen die je op de kabel 'klikt'). Ik zou meer kijken naar een wat beter afgeschermde vga kabel.

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
Heb nu een Bandridge kabel gehaald; CL10102X.

Staat op de verpakking;

- Double Ferit Core; less interference
- Double Shielded cable

Kabels kostte me € 13,95

Lijkt me dus een beter afgeschermde kabel.

Voor de geinterresseerden:

http://tp-bandridge.micro...n&pStartIndex=10&pCount=5

Op die pagina dus de bovenste kabel; CL10102X

[ Voor 38% gewijzigd door freddyathlon op 10-07-2007 17:38 ]

• hugoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-07 14:22
Is daar dan nu enige verbetering in te zien? Want daar ging het om natuurlijk :P

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
hugoy schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 17:40:
Is daar dan nu enige verbetering in te zien? Want daar ging het om natuurlijk :P
Ben nu nog op het werk. Rond 20.00u weet ik meer ;)

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
hugoy schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 17:40:
Nou, ik was iets eerder thuis, meteen kabel verwisseld...

Probleem lijkt nu wel verholpen te zijn... Ik heb de lijnen kwa schaduw die ik gisteren zag niet meer waargenomen...

Maar zal het in de gaten blijven houden.

• DukeBox
  • Niet online
das mooi, alhouwel ik voor 13,95 wel mijn twijfels had ;)
Pagina: 1