packets sturen zodat wow offline lijkt ?

Pagina: 1
Acties:

• Multispeed
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-02-2025

Multispeed

HEY! Dat ben ik!

Topicstarter
Vanmiddag had ik iemand die beweerd dat hij je een packet kan sturen zodat je pc denk dat de world of warcraft server offline is.

Maar is het neit zo dat een modem/router niet zonder meer alles doorlaat van Extern - > Intern maar andersom wel. Kortom is dat dus niet (onmogelijk) ?

PS.
geen idee of hij in dit topic correct staat anders graag verplaatsen
<[BS]Rottennerve> for example Kildaran :> no offence m8 :) but i got 80.223.129.158
<[BS]Rottennerve> now i see You in the game and i know what ports is WoW using...
<[BS]Rottennerve> if u use the same cpu (u are for example not at work)
<[BS]Rottennerve> i can flood those ports
<[BS]Rottennerve> or even prepare a package with suggestion that daggerspine server is down

[ Voor 47% gewijzigd door Multispeed op 10-07-2007 15:59 ]

En toevallig vind ik dus van niet! :-)

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-03 15:49

E-Vix

Nu met sneeuw!

Theoretisch is het mogelijk, maar het is niet legaal.
Je moet ervoor het IP adres spoofen (zoek met google voor meer informatie daar over) van de WOW server, en vervolgens inderdaad een pakketje sturen dat normaalgesproken de WOW server stuurt als hij offline is.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• Multispeed

Multispeed

HEY! Dat ben ik!

Topicstarter
dus inprincipe kan iedereen van alles door je router naar je pc sturen dus.

Extern -> Intern
E-Vix schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 16:02:
Je moet ervoor het IP adres spoofen (zoek met google voor meer informatie daar over) van de WOW server, en vervolgens inderdaad een pakketje sturen dat normaalgesproken de WOW server stuurt als hij offline is.

Verwijderd

Je moet ervoor het IP adres spoofen (zoek met google voor meer informatie daar over) van de WOW server
wat me niet mogelijk lijkt zonder al controle te hebben over de pc van het slachtoffer. Lijkt me nogal onzin allemaal. Kerel kletst uit zijn nek.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2007 16:06 ]

• Multispeed

Multispeed

HEY! Dat ben ik!

Topicstarter
Mjah leek mij dus ook al maar was toch enigzins benieuwd hoe of wat aangezien er veel mogelijk is
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 16:05:
[...]

wat me niet mogelijk lijkt zonder al controle te hebben over de pc van het slachtoffer. Lijkt me nogal onzin allemaal. Kerel kletst uit zijn nek.

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Gouldian schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 16:04:
dus inprincipe kan iedereen van alles door je router naar je pc sturen dus.

Extern -> Intern

[...]
Nope, normaal niet. Maar als je WOW gestart hebt heb je een verbinding naar buiten en via deze verbinding komen ook weer paketten terug. Anders is het als je op je router poorten hebt opengezet.

Het lijkt me een beetje vreemd als deze persoon dit zomaar zou kunnen. Er zijn heus wel meerdere checks ingebouwd dan alleen een check op IP address.

☻/
/▌
/ \

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:55

lier

MikroTik nerd

Theoretisch is het inderdaad geen probleem...

Maar hij zal in ieder geval moeten weten met welke poort je client verbinding legt en wat het interne IP adres van de client is. Uitgaande van een opstelling met router wordt NAT toegepast...
Het externe IP adres is de volgende stap. Lijkt mij erg sterk dat hij al deze gegevens kan achterhalen, laat staan het in een pakketje te stoppen.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03:13

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Een simpeler methode is gewoon jou verbinding te DoS'sen/flooden. Dan heb je helemaal geen internet verbinding meer.

Mocht hij controle over je netwerk hebben dan kan hij DNS poisening toepassen wat er voor zorgt dat de servernaam van je spel naar een andere server wordt geredirect.

Alleen een DoS aanval is relatief simpel uit te voeren. De overige besproken zaken door hem en mij zijn al een stuk moeilijker. Niet te druk om maken dus ;)

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

• Multispeed

Multispeed

HEY! Dat ben ik!

Topicstarter
nee hij zou het zoiezo niet doen daar niet van en maak me er al helemaal niet druk om :)

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

i can flood those ports
Gewoon veel data sturen naar een pc maakt internet trager, echter daar heeft hij meer upload voor nodig dan jij download hebt . En jij kunt hem weer achterhalen en een abuse report naar zijn isp sturen.
or even prepare a package with suggestion that daggerspine server is down
Aangezien de meeste isps egress filtering aan hebben staan, kan dat beicht inderdaad prepareren, maar of het effect heeft(aankomt) is de vraag.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-03 14:23

r0b

en vervolgens inderdaad een pakketje sturen dat normaalgesproken de WOW server stuurt als hij offline is.
Um .. vraagje; wat voor pakketje stuurt een server die offline is :?

Zoals eerder aangegeven; hij kan zorgen dat de client zo druk bezig is met andere zaken afhandelen dat hij niet aan jouw pakketjes toekomt, wat resulteert in een verbroken verbinding met jouw WoW server.
Dat is echter geheel iets anders.

[ Voor 30% gewijzigd door r0b op 10-07-2007 18:17 ]

Verwijderd

Dat zal dan een crafted reset frame moeten zijn. met het source adres van de server en in line met de sessie (dat laatste is wel het moeilijkste).

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-11-2025
Als een server offline is dan ontvang je normaal toch juist geen pakketjes. Lijkt me een beetje onzin dat er nog even een 'offline' pakket wordt verstuurd. 'Jongens, ik crash nu, maar dan weet je tenminste dat ik offline ben'

DoS attack kan idd wel, maar andere is gewoon stoerdoenerij :p

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
j-a-s-p-e-r schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 22:11:
Als een server offline is dan ontvang je normaal toch juist geen pakketjes. Lijkt me een beetje onzin dat er nog even een 'offline' pakket wordt verstuurd. 'Jongens, ik crash nu, maar dan weet je tenminste dat ik offline ben'

DoS attack kan idd wel, maar andere is gewoon stoerdoenerij :p
Nouja, aardig wat apparatuur is in staat om een zogenaamde 'dying gasp' te versturen ;)

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Pagina: 1