Toon posts:

[Vista] 32b home premium OEM installeren met 64b key

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand de antwoord op de volgende vraag?

Is het mogelijk om met de key (legaal) van een 64B Vista home premium, de 32b Home Premium te installeren? Gewoon helemaal schoon vanaf de CD-ROM.

Volgens de helpdesk van MS kan het niet, maar gezien eerdere ervaringen met onwetendheid van de medewerkers zou ik graag weten of iemand hier daar ervaring mee heeft.

Verwijderd

Nee, heb dit zelf geprobeerd maar dit wil niet gaan lukken

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:55
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 15:17:
Nee, heb dit zelf geprobeerd maar dit wil niet gaan lukken
activeren of het invullen van de code? Mijn 32-bit code kan ik namelijk gebruiken in een 64-bit installatie, alleen het activeren heb ik nog niet geprobeerd, aangezien de installatie op een vmware instance draaide.

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om een kale installatie. De persoon in kwestie heeft een niewe pc gekocht met een 64bit Home premium OEM erbij, maar komt eracht dat hij niet alles in 64bit aan de praat krijgt en wil nu 32bit proberen te installeren.

Een format van het systeem is dus geen probleem. Na de installatie is het wel fijn als het geheel geactiveerd kan worden natuurlijk. O-)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2007 17:19 ]

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:55
Even een update:

Zojuist heb ik Vista x64 geinstalleerd met mijn Vista x32 OEM key. Deze key pakte hij, echter is de installatie _niet_ te activeren. Helaas...

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:00
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 17:18:
De persoon in kwestie heeft een niewe pc gekocht met een 64bit Home premium OEM erbij, maar komt eracht dat hij niet alles in 64bit aan de praat krijgt en wil nu 32bit proberen te installeren.
Alles wat niet in 64bits draait, draait dan toch in 32 bits (emulatie?), of ben ik nou gek? 8)7. Keys zijn zowiezo altijd platformgebonden maar niet taalgebonden.
Pagina: 1