Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[css] Wordpress sidebar en post willen niet naast elkaar

Pagina: 1
Acties:
  • 158 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Ik ben bezig met het maken van een theme voor wordpress (lees: bestaande theme aanpassen) maar nu krijg ik de sidebar niet naast de post(s). Ik heb geprobeerd om de ene div een "float: left;" en de andere div een "float: right;" mee te geven, maar dan staan ze niet meer in de "page"container waardoor de footer niet mee naar beneden verplaatst.

De site waar het om gaat: http://blog.jazzle.nl/ en de css

Hoe kan ik deze 2 divs netjes naast elkaar krijgen?

• Cascade
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17:28
Wat suggesties:
- je #sidebar heeft geen float, zet daar eens float: right in.
- je #content heeft geen ruimte voor je sidebar, haal daar width weg en geef deze een goede margin-right.
- als je daarna je #sidebar div voor de content zet, gaat het wel goed.

Maar dat werkt allemaal prima in de default theme van WordPress, waarom heb je dat gesloopt? ;)

• Japius
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-11 15:45
Let er ook op dat je verschillende elementen op meerdere plaatsen definieert. Ik zie bijvoorbeeld meerdere malen je sidebar terugkomen, lijkt me niet het meest helder.

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Japius schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 16:09:
Let er ook op dat je verschillende elementen op meerdere plaatsen definieert. Ik zie bijvoorbeeld meerdere malen je sidebar terugkomen, lijkt me niet het meest helder.
Dat klopt, dat was al zo in de default theme, en moet ik nog opruimen ;)

Overigens, de Sidebar div voor de content div zetten bied de oplossing, bedankt :)

Ik heb nog een vraag, en ik denk dat ik die het best in dit topic kan zetten.
De post die er nu staat bevat een opsomming met <ul> en <li> tags, in opera krijg ik ook netjes ">>" voor elk punt te zien, maar in internet explorer(7) krijg ik gewoon alle zinnen los zonder puntjes of strepen ervoor...?

EDIT: laat maar zitten, ik zie nog veel meer fouten (die er overigens allemaal alleen in Opera zijn), ik begin maar even van het begin af aan, want dit is een zooitje geworden...

[ Voor 10% gewijzigd door Jazzle op 10-07-2007 16:20 ]

• Cascade
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17:28
Uit je CSS:
/* Begin Lists

Special stylized non-IE bullets
Do not work in Internet Explorer, which merely default to normal bullets. */
Het before: pseudo-element werkt niet in IE 6 & 7...

Verwijderd

Exact mijn probleem. Wellicht kan iemand mij ook helpen?

Edit: inmiddels heb ik geen vraag meer.

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2008 11:14 ]

Pagina: 1