Toon posts:

[Vista] Beveiliging van All Users start menu

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben nogal iemand die graag het start menu naar eigen smaak indeelt. Zoals bekend staat 1 deel in C:\Users\username\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\ en een deel in C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\.
Deze laatste is het All Users deel.

Ik ben local admin maar als ik iets wil vernaderen in dit All Users start menu moet ik constant mijn admin wachtwoord opgeven. Als ik een map aanmaak, als ik een map hernoem, als ik iets naar die map wil verplaatsen... Is dit uit te zetten de Local system mappen? Of alleen voor het All Usres start menu?
Ik wil niet de UAC uitzetten omdat ik soms juist bewust sommige toepassingen moet starten onder een ander (domain admin) account.

In XP kon je de melding dat je een System map opende uitzetten...

Ik heb Vista Business NL

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2007 14:59 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Start dan gewoon een Explorer* shell met Administrative Credentials? Runas is dan bijvoorbeeld je vriendje :)

* IE mag ook

[ Voor 7% gewijzigd door alt-92 op 10-07-2007 15:20 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Leuk bedacht maar dat werkt niet.
Ook dan moet ik bij elke actie nog steeds het admin ww invullen.

• pat42
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

pat42

» lurkt

Ik heb hier ook last van en ook nog geen oplossing gevonden. Volgens mij is de enige manier om UAC uit te zetten. Als je een tool hebt om het startmenu aan te passen en je draait die als admin zou het in principe mogelijk moeten zijn, maar met explorer wil dat dus niet lukken.

Verwijderd

Topicstarter
Nou ja wat nu volgens mij een optie is, is de boel kopieren naar je eigen start menu hoef je geen admin ww invoeren) daar aanpassen en dan terug kopieren (= 1x admin ww invoeren).