Geheugen Defect?

Pagina: 1
Acties:
  • 63 views sinds 30-01-2008

• WeZet
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-01-2021
Ik heb net 1 GB DDR2 - 533 MHZ geheugen binnengehad en in dual channel naast mijn andere 1 gb gezet, het zijn identieke modellen van Buffalo en gekocht bij Alternate. Maar zodra ik op start hoor ik een pieptoon van zo'n 1 tot 3 seconden, als ik het nieuwe geheugen er alleen in zet hoor ik het ook! En als ik dan mijn standaardgeheugen erin zet is het weg! In alle van de 4 sloten krijg ik het probleem en ik heb het dus niet met mijn huidige module, de nieuwe is dus volgens mij defect!

Kortom, is mijn geheugen defect en kan ik dus nieuwe eisen?

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Eisen zal niet nodig zijn :) gewoon DOA formuliertje invullen :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Je moet even opzoeken welk moederbord je hebt, welk merk bios hierop zit en aan de hand daarvan uitzoeken wat de piep betekent :) je hebt inderdaad een goeie kans dat het kaduuk is.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2007 14:56 ]

• WeZet
HEt is dacht ik geheugen defect of niet goed ingestoken. Dat weet ik bijna zeker omdat het hierna te horen was en als i kdaarna het standaartgehuegen doe niet meer. Mijn MoBo kan tot 8 of 16 GB aan dus dat is geen probleem! Gebeurd het vaker dat Alternate kaduke dingen stuurt? Mn XFX GeForce 7900 GT Extreme Edition was goed gelkeverd vorig jaar, mn pc pas ook, en dan sturen ze kapot gehuegen, ik ga voortaan bij Salland denk ik, dit is geen service.

DOA=? (zal wel iets met retournering zijn.)

Verwijderd

Hier kan Alternate ook niks aan doen !

Verwijderd

DOA = Dead On Arrival, of te wel stuk als het binnenkomt. Als de verpakking nog dicht was toen je hem kreeg hoe kan Alternate het geheugen dan testen?

• WeZet
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 15:08:
DOA = Dead On Arrival, of te wel stuk als het binnenkomt. Als de verpakking nog dicht was toen je hem kreeg hoe kan Alternate het geheugen dan testen?
Was niet dicht, het zat in een zwart kartonnen doosje... Dus niks gesealed...

Doos was open... Zat in een kartonnen doosje, meer niet! Niks geen buffallo verpakking of enig teken daarvan, alleen een zwart kartonne ndoosje waar een LOSSE module in losslingerde.

[ Voor 21% gewijzigd door WeZet op 10-07-2007 15:18 ]

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-05 20:07

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

WeZet schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 15:00:
HEt is dacht ik geheugen defect of niet goed ingestoken. Dat weet ik bijna zeker omdat het hierna te horen was en als i kdaarna het standaartgehuegen doe niet meer. Mijn MoBo kan tot 8 of 16 GB aan dus dat is geen probleem! Gebeurd het vaker dat Alternate kaduke dingen stuurt? Mn XFX GeForce 7900 GT Extreme Edition was goed gelkeverd vorig jaar, mn pc pas ook, en dan sturen ze kapot gehuegen, ik ga voortaan bij Salland denk ik, dit is geen service.

DOA=? (zal wel iets met retournering zijn.)
ohhhhhh mijn god, ten eerste...

I-N-T-E-R-P-U-N-C-T-I-E (word misschien wat makkelijker lezen voor ons)

Ten tweede, waarom is het opeens een slechte shop als je 1x iets doa krijgt ?
Nou nou nou zeg, dan zouden alle shops malafide zijn in jou ogen dus ?

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
OK een losslingerende module is vrij slordig maar meestal is een DOA gewoon van de fabriek uit, ik ken weinig webwinkels die alle producten testen.

• WeZet
CrankyGamerOG schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 15:33:
[...]

ohhhhhh mijn god, ten eerste...

INTERPUNCTIE (word misschien wat makkelijker lezen voor ons)

ten tweede, waarom is het opeens een slechte shop als je 1x iets doa krijgt ?
nou nou nou zeg, dan zouden alle shops malafide zijn in jou ogen dus ?
Alternate heeft de verpakking ZELF eerst open gemaakt, dat zegt al wat. Natuurlijk is htet geen slechte zaak, maar omdat ik het al opengemaakt kreeg vondt ik het niet super, wie weet had iemand er daar met vette handen aangezeten en de zuurgraad aangetast.

Bij jou mag er ook wel eens een hoofdletter bij.

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-05 20:07

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

WeZet schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 15:38:
[...]

Alternate heeft de verpakking ZELF eerst open gemaakt, dat zegt al wat. Natuurlijk is htet geen slechte zaak, maar omdat ik het al opengemaakt kreeg vondt ik het niet super, wie weet had iemand er daar met vette handen aangezeten en de zuurgraad aangetast.

Bij jou mag er ook wel eens een hoofdletter bij.
Sorrie, maar ik heb modules altijd met me blote handen vast en er is nog NOOIT iets kapot gegaan.(en ik heb al heel wat pc's gebouwd)

Gewoon een kwestie van rma-en dus en niet zo lopen zagen over hoe en wat, je hebt iets gekocht wat niet voldoet, lees kapot.(dus gewoon lekker rma-en en wachten op nieuwe replacement)

Goh ik heb eigenlijk nog nooit een pc bouwer gezien in een atmosferisch beschermde kamer

[ Voor 15% gewijzigd door CrankyGamerOG op 10-07-2007 15:45 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• WeZet
CrankyGamerOG schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 15:41:
[...]

Sorrie, maar ik heb modules altijd met me blote handen vast en er is nog NOOIT iets kapot gegaan.

Gewoon een kwestie van rma-en dus en niet zo lopen zagen over hoe en wat, je hebt iets gekocht wat niet voldoet, lees kapot.(dus gewoon lekker rma-en en wachten op nieuwe replacement)

Goh ik heb eigenlijk nog nooit een pc bouwer gezien in een atmosferisch beschermde kamer
Ik wel, op discovery. IBM bijvoorbeeld, of hardware fabrieken. :*)

Ik ga hem retourneren en hoop dat ze niet zeggen dat hij het bij hen wel doet want dan kan ik hun dokken voor het onderzoeken, dan moeten ze maar komen en zal ik het bewijzen! :(

• endness
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21-05 20:48
Pff, zeur niet zo :P
Wacht nou maar gewoon af, de service van Alternate is over het algemeen wel goed..

• WeZet
endness schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 16:27:
Pff, zeur niet zo :P
Wacht nou maar gewoon af, de service van Alternate is over het algemeen wel goed..
Klopt, ik heb nog nooit problemen gehad met hun, behalve dat ze nog neit geantwoord hebben op mijn mailtje.

Laten we hopen dat dit een fabrieksdefect is en ik gewoon een nieuwe krijg.

PUNT, SLOTJE!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PUNT, SLOTJE!
Dat bepalen nog altijd wij modjes.

Dit topic gaat inderdaad op slot, niet omdat jij "PUNT, SLOTJE!" schreeuwt, maar omdat je dit topic in het geheel niet volgens de GoT Huisregels en het PMG Beleid geopend hebt:

- onduidelijke specs
- volstrekt onverzorgde posts
- geen aantoonbare inzet van jouw kant

Daar komt bij dat je de betekenis van het woord "service" blijkbaar niet kent - pas als iets fout gaat krijgt een leverancier überhaupt de kans om te tonen of ze goede service verlenen of niets. Je roept, blaat en schreeuwt maar in dit topic en kijkt er raar van op als anderen daar wat van zeggen. Dat soort postgedrag is hier op GoT ongewenst :/

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.