Forefront versus GFI

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008

• TheSiemNL
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-01 17:22
De gebruikers op de locatie waar ik nu zit klagen veel over spam. Het is een Citrix/Windows 2003 omgeving met Exchange 2003. Er is geen antispam tool en aan mij de eer om een goede te zoeken.

Er zijn 50 gebruikers.

Microsoft heeft een pakket dat naadloos integreert in Exhange. Dat is Forefront. GFI heeft natuurlijk ook haar pakketten.

De vraag is dan ook, welke van de twee is het beste?

(Google toont niet veel met deze twee pakketten).

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:10
Forefront is niet een product dat naadloos integreerd met Exchange. Het is momenteel nog steeds een los product van Exchange. Het heeft zijn voor delen, maar mijn ervaring is dat het nu niet echt goed werkt op SPAM nivo. Antivirus werkt er wel goed in.
GFi werkt over het algemeen beter.

Maar waarom niet gewoon IMF gebruiker van Exchange 2003 + DNSBL (let op IMF werkt niet op een cluster)?

• Asteroid9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:37

Asteroid9

General Failure

Hoe dan ook eerst eens IMF proberen!
Dat is in zoverre 'gratis' (via je Exchange licentie betaal je het uiteindelijk zelf) en werkt verbazingwekkend goed.

Wij hebben het hier zonder hoge verwachtingen eens uitgeprobeerd en nu is het dus in productie voor 1000 man.
De resultaten zijn prima te noemen, alleen de recente PDF spam lijkt hij nog wat moeite mee te hebben, maar er komen regelmatig updates voor uit.

- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -

• Powermage
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-02 23:08
Mijn ervaringen met GFI zijn overigens vrij slecht, een klant had het draaien, maar dat beviel niet.
afhankelijk van je budget vind ik de Barracuda apparaten erg aan te raden, (dit kan ook als hosted dienst geleverd worden) voordeel is dat je spam load niet op de exchange terecht komt maar er al voor word afgevangen.

Join the club

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
let erop: de pop3 connector (mocht je hem gebruiken) van exchange 2003 werkt niet met de IMF functies... dit heeft te maken met de manier waarop deze de mail afleverd in exchange

www.marshal.com (nee ik werk er niet) maakt erg fijne software mbt antivirus en antispam, de antivirus is een plugin van de bekende fabrikanten, mcafee, sophos, symantec,etc,etc

A wise man's life is based around fuck you

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Uitproberen, nog altijd de beste manier. En productreviews zoeken.... GFI werkt bij mij best aardig, maar moet verder getraind worden.

(Wat is hier professioneel aan?)

[ Voor 45% gewijzigd door gambieter op 11-07-2007 00:39 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Ik denk dat (helaas) zo'n beetje elke mailserver, klein (zoals in jouw geval) of groot last heeft van spam tegenwoordig, ik kan me dus niet voorstellen dat je met maar 2 pakketten aankomt en aan de hand daarvan vraagt of $insert naam een goede keus is. Zo mis ik onder andere wat je precies wilt bereiken. Wil je alleen spam filteren, wil je dat globaal doen, per user, wil je virussen scannen etc.
Mocht je daar wat meer informatie over hebben dan kun je een nieuw topic openen in Windows Servers en Server-software of Client Software Algemeen waar een topic voor een server op deze schaal beter thuishoort.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.