Windows Vista kan niet verbinden

Pagina: 1
Acties:

• 2playgames
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01-06-2025
Onlangs heeft mijn vader een nieuwe ASUS laptop gekocht (Z53H), met Windows Vista Home Premium. Ik probeer deze nu aan ons draadloze netwerk te hangen, maar dit lukt niet.

Ik krijg direct de melding dat ons draadloos network gevonden wordt. Als ik er dan mee probeer te verbinden wordt er om de (WPA-TKIP) sleutel gevraagd, die ik invoer, en vervolgens mislukt de verbinding meteen (geen milliseconde wachttijd). Als ik "Probleem vaststellen" kies, komt deze tot de conclusie dat ik om een onbekende reden niet kan verbinden.

Andere laptops werken wel (maar deze draaien wel op XP)

Ik heb geprobeerd met WireShark de oorzaak te vinden. Als ik dit probeer kan WireShark echter helemaal geen interfaces vinden. Ze staan echter wel gewoon goed werkend in Windows' apparaatbeheer en ipconfig.

De router is een Conceptronic C54BRS4 Broadband Router

Bij de laptop zat standaard een netwerkprofielmanager (??), Net4Switch. Deze heb ik verwijderd, maar dat loste ook niets op.

Wat kan verder nog proberen?

• DTorro
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-02 04:28
Verbinding opnieuw opbouwen vanaf router zonder draadloos beveiliging, stap voor stap beveiligingen toepassen en kijken waar het misgaat.

(misschien mac filtering?)

• 2playgames
ik heb WPA en MAC access control uit staan, maar vista kan nog steeds niet verbinden

• 2playgames
Ok geweldig, ik heb nieuwe drivers van de ASUS site geinstalleerd, en nu blijft windows bij het opstarten hangen op "Updates configureren..." :(
(ook in de veilige modus)

opgelost

[ Voor 14% gewijzigd door 2playgames op 11-07-2007 16:15 ]

• 2playgames
Ik heb het opgelost door de ASUS drivers te vervangen door deze:
http://www.wireless-drive...ers-for-Windows-Vista.htm