Zoals gezegd zitten er gewoon nogal wat cliche foto's tussen, die ik volgens mij ook zo op het www kan vinden. Natuurlijk zijn je eigen versies wel veel leuker dan die je zo maar ergens vandaan hebt opgediept.
Ik ga me beperken tot die foto's die gemakkelijk te verbeteren waren geweest.
Nummers zouden wel handig zijn zeg maar.
#2 - Doordat de lucht veel invloed heeft gehad op je lichtmeting, is het gebouw zelf eigenlijk een beetje onderbelicht. Ik zou een spotmeting hebben gedaan op het gebouw en dan later de lucht bijtrekken in photosoep. Om deze foto goed tot zijn recht te laten komen, zul je het gebouw nu een stukje lichter moeten gaan maken.
#4 - Een stap of twee drie naar voren of wat lager gaan zitten, zodat de takken niet meer voor de top van het gebouw zitten zou heel handig zijn geweest. Het "inlijsten" door de takken/begroeiing doet het verder wel goed. Zelf zou ik deze foto verder nog iets onderbelicht hebben, zodat de kleuren wat minder flets worden.
#6 - Had nu net een paar seconden gewacht met het nemen van deze foto, zodat de mensen uit beeld waren geweest. Natuurlijk was het druk en is dat moeilijk, maar het had je foto wel 25 keer beter gemaakt. De out of focus mensen (dat dan weer wel goed gedaan) leiden toch nog heel erg af.
#7 - Ik mis de omgeving. Ik zie nu een beeld, dat niet af is. Zelf zou ik de grond willen zien (denk ik??) en in ieder geval meer van de muren aan de linker en rechter kant van de pilaren.
Nummer acht is voor mij de beste van de serie. Die straalt rust uit. Hoewel ook deze foto van een lager standpunt gemaakt veel sterker zou zijn geweest. (Wederom die takken gedeeltelijk voor je onderwerp.
[
Voor 1% gewijzigd door
Verwijderd op 10-07-2007 15:27
. Reden: Opmerking doorgehaald. Te laat zeg maar. ;) ]