Hoi Tweakers,
Ik zit met een klein probleem. Ik ben bezig met een applicatie die gegevens vanuit een MySQL database via een functie naar een handler script toe POST. Het versturen van deze gegevens gaat allemaal goed.
De pagina waar ik naar toe POST geeft bepaalde gegevens weer die ik weer moet opslaan als referentiepunt.
Onderstaand een voorbeeld van de content van de pagina waar ik naar toe POST.
company_login="COMPANYNAME"
company_password="COMPANYPASSWORD"
company_contact="Contact info"
id="12345"
Bovenstaande gegevens worden geretourneerd na een post waarbij <b>id</b> het referentienummer is wat ik op wil slaan. De content van bovenstaande pagina wordt in een variabele opgeslagen.
Wat heb ik zelf ondernomen:
Ik heb de variabele geprobeerd te splitten op basis van een newline.
Waarbij $var de geretourneerde pagina content is.
Voorbeeld:
[code=php]$array = split("[\n]+",$var);
foreach($array as $key => $value) {
print $key . " heeft de waarde " . $value . "<br>";
}[/code=php]
Dit gaat ok en alle regels komen netjes in het array te staan. Mijn probleem is echter het volgende. Ik wil alles behalve id="random nummertje" uit de array of desnoods de variabele slopen zodat ik alleen dat id nummer over houdt. Kan iemand mij de juiste richting in duwen?
dankjewel.
Ik zit met een klein probleem. Ik ben bezig met een applicatie die gegevens vanuit een MySQL database via een functie naar een handler script toe POST. Het versturen van deze gegevens gaat allemaal goed.
De pagina waar ik naar toe POST geeft bepaalde gegevens weer die ik weer moet opslaan als referentiepunt.
Onderstaand een voorbeeld van de content van de pagina waar ik naar toe POST.
company_login="COMPANYNAME"
company_password="COMPANYPASSWORD"
company_contact="Contact info"
id="12345"
Bovenstaande gegevens worden geretourneerd na een post waarbij <b>id</b> het referentienummer is wat ik op wil slaan. De content van bovenstaande pagina wordt in een variabele opgeslagen.
Wat heb ik zelf ondernomen:
Ik heb de variabele geprobeerd te splitten op basis van een newline.
Waarbij $var de geretourneerde pagina content is.
Voorbeeld:
[code=php]$array = split("[\n]+",$var);
foreach($array as $key => $value) {
print $key . " heeft de waarde " . $value . "<br>";
}[/code=php]
Dit gaat ok en alle regels komen netjes in het array te staan. Mijn probleem is echter het volgende. Ik wil alles behalve id="random nummertje" uit de array of desnoods de variabele slopen zodat ik alleen dat id nummer over houdt. Kan iemand mij de juiste richting in duwen?
dankjewel.