[S478] Welk moederbord?

Pagina: 1
Acties:
  • 497 views sinds 30-01-2008

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Met het gevaar met een stomme opening te komen: Welk moederbord moet ik nemen?

En dan nu even het verhaal.
De pc (Fujitsu-Siemens Scaleo 600) van mijn vader heeft een bijverschijnsel van een bliksem-inslag in de buurt helaas niet overleefd.
Na wat testen en speuren blijkt enkel het moederbord overleden te zijn.
Simpel vervangen we toch even, zou je denken, maar helaas een orgineel (ATX) Fujitsu-Siemens Scaleo moederbord (Giga-byte GA-8SGXL) moet de hoofdprijs kosten (+/- 250 euro wat ik zo snel vond)
Dus dan maar een ander moederbord....
Maar welke winkel levert vandaag de dag nog een S478 bord met AGP, sound, lan, minimaal 3 pci, minimaal 4 usb-porten voor front access en liefst met Firewire?

Wat moet er dus weer op:
3.2 GHz S478 Hyperthreading P4
256MB AGP Radeon kaart
3 * pci kaart
2 * 512 DDR
2 * 160GB Pata-disk
2 * optische drives (brander etc.)
front-audio
2 usb-poorten in het front
usb interne card-reader
firewire front access (zit er nu op, maar wordt niet gebruikt)

Wie kan vertellen welk bord wat nog geleverd wordt dit heeft en waar ik dat kan bestellen?

edit:

Uiteraard er bij vergeten te vertellen in de pricewatch staan een aantal borden, of zonder prijs/aanbieder of die zijn niet meer leverbaar bij de winkel. Helaas is er niet zo veel meer te krijgen.
Vandaar dat ik hier post....

[ Voor 10% gewijzigd door teigetjuh op 10-07-2007 13:31 ]

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-05 15:37

Korakal

Up up up!

En wat had je zelf al gevonden in http://tweakers.net/pricewatch/cat/281 ?

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-05 09:40

Willem2

Ω is futile

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

• teigetjuh
  • Niet online
Daar heb ik ook aan zitten denken, maar het nadeel is dan dat ze of gebruikt zijn of dat er redelijk hoge verzendkosten bij zitten, maar het wel een overweging.

• Willem2

Willem2

Ω is futile

teigetjuh schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 13:34:
[...]

Daar heb ik ook aan zitten denken, maar het nadeel is dan dat ze of gebruikt zijn of dat er redelijk hoge verzendkosten bij zitten, maar het wel een overweging.
Stuk minder dan 250€ iig :)

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Zoek naar een tweedehands P4P800(SE). Prima borden met veel opties. Sommige winkels (Alternate?) verkopen nog Asrock s478 borden met jouw wensen. Heb er een half jaar terug nog twee gehaald voor 50 per stuk.

• Willem2

Willem2

Ω is futile

Exorcist schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 13:39:
Zoek naar een tweedehands P4P800(SE). Prima borden met veel opties. Sommige winkels (Alternate?) verkopen nog Asrock s478 borden met jouw wensen. Heb er een half jaar terug nog twee gehaald voor 50 per stuk.
Let op: je moet wel een Deluxe nemen en niet de SE, anders heb je niet je onboard Firewire...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Exorcist schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 13:39:
Zoek naar een tweedehands P4P800(SE). Prima borden met veel opties.
Die zou ik juist mijden, zeker als ze wat ouder zijn. Die krengen hebben namelijk de neiging vrij snel dood te gaan als ze ouder worden (heb hier stapels P4C, P4P en P4S planken liggen die ineens dood waren door een vage reden).
Er worden nog wel wat S478 plankjes gemaakt, maar ik zou toch uitwijken naar ebay of V&A.

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-05 17:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Terw_Dan schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 14:07:
[...]

Die zou ik juist mijden, zeker als ze wat ouder zijn. Die krengen hebben namelijk de neiging vrij snel dood te gaan als ze ouder worden (heb hier stapels P4C, P4P en P4S planken liggen die ineens dood waren door een vage reden).
Er worden nog wel wat S478 plankjes gemaakt, maar ik zou toch uitwijken naar ebay of V&A.
Geen vage reden, hangt er precies vanaf waar ze gemaakt zijn; Taiwan of China.

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Terw_Dan schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 14:07:
[...]

Dat wist ik niet, heb in mn eigen PC namelijk een P4P800SE die t al wat jaartjes uithoudt :)

• dion_b
  • Laatst online: 20:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Beetje eigen inzet mag ook wel. En als het om oud meuk gaat, is 2e hands niet zo erg (waarom zonodig splinternieuwe mobo in systeem met jaren oude onderdelen stoppen?) - maar dat blijft je eigen keuze. Ernaar zoeken, dat blijft dan ook je eigen werk.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.