Met het gevaar met een stomme opening te komen: Welk moederbord moet ik nemen?
En dan nu even het verhaal.
De pc (Fujitsu-Siemens Scaleo 600) van mijn vader heeft een bijverschijnsel van een bliksem-inslag in de buurt helaas niet overleefd.
Na wat testen en speuren blijkt enkel het moederbord overleden te zijn.
Simpel vervangen we toch even, zou je denken, maar helaas een orgineel (ATX) Fujitsu-Siemens Scaleo moederbord (Giga-byte GA-8SGXL) moet de hoofdprijs kosten (+/- 250 euro wat ik zo snel vond)
Dus dan maar een ander moederbord....
Maar welke winkel levert vandaag de dag nog een S478 bord met AGP, sound, lan, minimaal 3 pci, minimaal 4 usb-porten voor front access en liefst met Firewire?
Wat moet er dus weer op:
3.2 GHz S478 Hyperthreading P4
256MB AGP Radeon kaart
3 * pci kaart
2 * 512 DDR
2 * 160GB Pata-disk
2 * optische drives (brander etc.)
front-audio
2 usb-poorten in het front
usb interne card-reader
firewire front access (zit er nu op, maar wordt niet gebruikt)
Wie kan vertellen welk bord wat nog geleverd wordt dit heeft en waar ik dat kan bestellen?
En dan nu even het verhaal.
De pc (Fujitsu-Siemens Scaleo 600) van mijn vader heeft een bijverschijnsel van een bliksem-inslag in de buurt helaas niet overleefd.
Na wat testen en speuren blijkt enkel het moederbord overleden te zijn.
Simpel vervangen we toch even, zou je denken, maar helaas een orgineel (ATX) Fujitsu-Siemens Scaleo moederbord (Giga-byte GA-8SGXL) moet de hoofdprijs kosten (+/- 250 euro wat ik zo snel vond)
Dus dan maar een ander moederbord....
Maar welke winkel levert vandaag de dag nog een S478 bord met AGP, sound, lan, minimaal 3 pci, minimaal 4 usb-porten voor front access en liefst met Firewire?
Wat moet er dus weer op:
3.2 GHz S478 Hyperthreading P4
256MB AGP Radeon kaart
3 * pci kaart
2 * 512 DDR
2 * 160GB Pata-disk
2 * optische drives (brander etc.)
front-audio
2 usb-poorten in het front
usb interne card-reader
firewire front access (zit er nu op, maar wordt niet gebruikt)
Wie kan vertellen welk bord wat nog geleverd wordt dit heeft en waar ik dat kan bestellen?
edit:
Uiteraard er bij vergeten te vertellen in de pricewatch staan een aantal borden, of zonder prijs/aanbieder of die zijn niet meer leverbaar bij de winkel. Helaas is er niet zo veel meer te krijgen.
Vandaar dat ik hier post....
Uiteraard er bij vergeten te vertellen in de pricewatch staan een aantal borden, of zonder prijs/aanbieder of die zijn niet meer leverbaar bij de winkel. Helaas is er niet zo veel meer te krijgen.
Vandaar dat ik hier post....
[ Voor 10% gewijzigd door teigetjuh op 10-07-2007 13:31 ]