File host ca 5GB (Duitsland?)

Pagina: 1
Acties:
  • 301 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik zoek me rot, maar ik kan het echt niet vinden.

Dus maar een topic gemaakt.

Ik zoek een host waar ik mijn fotoalbums op kan hosten. Op dit moment heb ik een site met 100MB storage bij een betrouwbare hosting, maar dat is bij lange na niet genoeg voor de fotoalbums.

De fotoalbums wil ik dus (apart) bij een andere hoster onderbrengen. De hoster hoeft echt niets te ondersteunen, want het zijn gewoon foto's. Alleen FTP access. Het moet ook zo goedkoop mogelijk zijn, en bij voorkeur te betalen met paypal. Betrouwbaarheid qua uptime is ook niet het allerbelangrijkste, het fotoalbum gedeelte mag er best wel eens uitliggen.

Nou heb ik dit gevonden in Duitsland:
http://www.servage.net/
http://www.dreamhost.com/hosting.html

Beide heel goedkoop voor wat ze bieden, alleen bieden ze veel te veel voor wat ik wil. Ik zoek 5GB ruimte met niets erbij aan, dan moet dat toch wel kunnen voor €1 per maand?

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Blij Met Wilco

• Bartjuh
  • Niet online
Dan krijg je allemaal (Amerikaanse) file hosters die "gratis" zijn. Als iets gratis is, is het nagenoeg altijd zo traag als drek (+reclame, +geen directe link). Daarnaast zit het dus allemaal in de USA, en dus ook trager.

Duitsland is om de hoek, en ik wil er wel iets voor betalen. Niet veel alleen.

[ Voor 5% gewijzigd door Bartjuh op 10-07-2007 13:29 ]

• blub84
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-12-2013
one.com 4 GB voor € 5 per maand
onbeperkt dataverkeer
onbeperkt aantal email adressen
ASP - PHP5 - MySQL
en nog een boel extra

ik heb meerdere mensen naar hun toegewezen en die zijn er goed over te spreken

hun servers staan in denemarken

[ Voor 6% gewijzigd door blub84 op 10-07-2007 15:33 ]

euh....

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-12 12:48
www.servage.net?

360 GB diskruimte en 3,6 TB dataverkeer per maand voor €6,35. Ik gebruik het al een tijd, net als vrienden en collegas zonder problemen. Als je trouwens referentiecode "tweakers" gebruikt krijg je nog 25 GB extra :)

Ik vind heel gemakkelijk dat je allerlei applicaties zo kunt installeren met een druk op de knop, zoals Gallery etc.

Edit: oh ja, zitten dus in Duitsland en de snelheid is dik oke.

[ Voor 8% gewijzigd door Jiriki op 10-07-2007 15:41 ]

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

• funrider
  • Laatst online: 21-11 11:40
Lunarpages.com
Bluehost.com
Dreamhost.com
Mediatemple.net
Site5.com

allen USA hosts die voor zo'n 7 dollar p/mnd heeeel veel bieden.
Ik host al enige jaren een Nederlandse site bij Lunarpages. Niets dan lof. Goede uptime, enige punt is de altijd iets langere response tijd. Zie hier ons foto album.

Zoek je wat in Nederland dan zou je kunnen kijken bij dit soort goedkopere hosts;
Sohosted.nl (draai zelf hier ook een site naar tevredenheid (met forum)
Yourname.nl (mijn oude provider, zeer stabiel wel oude admin panel)
Webxtra.nl (zit vriend van me ook met foto album ook ok, iets duurder wel veel dataverkeer/space)
Webreus.nl
Sity.nl
Pcextreme.nl
B-One.net

Vond vandaag ook deze zeer goedkope host;
Antagonist.nl
reviews hier: http://www.webhosters.nl/gegevens.php?id=1760

check anders even onderaan deze pagina op mijn site staan wat linkjes ook naar reviews van webhosters.nl

[ Voor 10% gewijzigd door funrider op 11-07-2007 13:28 ]

Verwijderd

Doet me denken aan een of andere dude die op usenet ook in Rar formaat z'n fotocollectie danwel persoonlijke backup uploadde :') iets met comments van "This aint your personal storage!" :D

Spendeer wat euro's in hosting, want niemand gaat je 5GB aan space geven voor niets.

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Op usenet? dan is zijn persoonlijke backup na een paar maanden weer gewist

Verwijderd

joopv schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 13:33:
Op usenet? dan is zijn persoonlijke backup na een paar maanden weer gewist
Bijv. En dan nog zou je het binnen 120 dagen moeten halen, of anders ligt het eraf. En er zijn juist niet veel providers die ook echt tot op 120 dagen fully ondersteunen.

Waarom resize je je foto's niet tot een wat kleiner formaat, en brand je ze op meerdere dvd's zodat je ze altijd bij je hebt?

Tja. En verder gebruik google. Combinatie van 5GB + Hosting of 'cheap hosting' kom je aardig ver mee. Je zou best een USA server kunnen nemen, maar dan kamp je vaak met crappy verbindingen.

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 13:35:
[...]

Bijv. En dan nog zou je het binnen 120 dagen moeten halen, of anders ligt het eraf. En er zijn juist niet veel providers die ook echt tot op 120 dagen fully ondersteunen.
Als je je backup nodig hebt, is een paar tientjes voor een usenetprovider die wel 120 dagen ondersteunt niet veel :P
Waarom resize je je foto's niet tot een wat kleiner formaat, en brand je ze op meerdere dvd's zodat je ze altijd bij je hebt?

Tja. En verder gebruik google. Combinatie van 5GB + Hosting of 'cheap hosting' kom je aardig ver mee. Je zou best een USA server kunnen nemen, maar dan kamp je vaak met crappy verbindingen.
Het voordeel van hosting is dat je iedereen je foto's kunt laten zien. Wanneer het alleen om opslag gaat, kun je kijken naar KPN's online backupmogelijkheid. Niet zo heel duur, en je kunt gelijk alles backuppen.

Verwijderd

Mwah. Het lijkt me niet interesant voor een consument met een simpel ADSL lijntje bijv. Met 5GB ben je toch gauw bezig de hele zaak te uploaden. Verder is het wel interesant als je je niet al te veel stoort aan je uploadsnelheid, danwel nog onbekende downloadsnelheid wat ze bij KPN aanbieden.
Er is geen limiet in het aantal GB in één keer. Wel is er een technische limiet dat een bestand niet groter kan zijn dan 4GB.
De eerste back-up geschied in één keer: als u veel bestanden heeft aangeklikt in de applicaties worden van deze allemaal een back-up gemaakt. In de praktijk betekent dit dat bij 10GB het wel eens langer dan een etmaal kan duren; de beperking in snelheid zit dan vaak in de verbinding.
En dat is dan 4,95 p maand.

was fat32 niet tot en met 4GB per bestand? :P

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2007 13:43 ]

• Bartjuh
  • Niet online
blub84 schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 15:32:
one.com 4 GB voor € 5 per maand
onbeperkt dataverkeer
onbeperkt aantal email adressen
ASP - PHP5 - MySQL
en nog een boel extra

ik heb meerdere mensen naar hun toegewezen en die zijn er goed over te spreken

hun servers staan in denemarken
Deze ziet er heel mooi uit! 1,25 voor 1GB moet te doen zijn. 15 euro op jaarbasis.

Ik kijk alle andere optie nog ff langs.

Hosting voor 5 euro per maand is al 60 euro op jaarbasis. Dat is een beetje te veel van het goede :P

Ben beetje laat met mijn reactie... ben paar daagjes druk geweest waardoor ik dit een beetje vergeten ben. Maar ik ben er nou weer mee bezig :)
Jiriki schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 15:40:
www.servage.net?

360 GB diskruimte en 3,6 TB dataverkeer per maand voor €6,35. Ik gebruik het al een tijd, net als vrienden en collegas zonder problemen. Als je trouwens referentiecode "tweakers" gebruikt krijg je nog 25 GB extra :)

Ik vind heel gemakkelijk dat je allerlei applicaties zo kunt installeren met een druk op de knop, zoals Gallery etc.

Edit: oh ja, zitten dus in Duitsland en de snelheid is dik oke.
Jammer dat er geen budget account is voor 2 euro met 5GB ofzo ...

Desondanks hele goedkope host, maar heb zoveel ruimte niet nodig ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Bartjuh op 16-07-2007 17:43 ]

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-12 12:48
Ik zag ook pas aan de late kant dat je Servage zelf al noemde.

Kwam omdat ik zelf ook een server met foto-backup optie zocht, en via allerlei opties en daarna ook KPN backup daar terecht kwam, maar ik vind de kosten acceptabel, ook omdat ik nu mijn mail en websites e.d. daar neer kan zetten.

De server thuis is nu uit, de de besparing op de elektriciteitsrekening is al meer :)

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Pagina: 1