Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

HBO deeltijd opleiding naast je baan

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• forzaola01
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 24-06-2016
Ik ben 27 en al 8 jaar werkzaam in de IT. Direct begonnen na mijn MBO.
Nou zit ik er over te denken om een hbo deeltijd opleiding te gaan doen naast mijn werk.
Metname om me zelf door te ontwikkelen en een hbo papiertje op je cv doet het naast ervaring natuurlijk ook goed.

Heeft iemand hier ervaring mee? Is dit makkelijk te doen of ga je er echt aan onderdoor naast je werk.

Ik heb nu een interne(af en toe extern) IT functie met redelijk vaste werk tijden(uitzonderingen af en toe).

• JKVA
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JKVA

Design-by-buzzword fanatic

Je kunt ook kijken om zoiets te gaan doen als het minder goed gaat met de economie. Dat is momenteel mijn gedachtegang. (ik wil nog een verkorte masteropleiding gaan doen)

Nu verdien ik een prima salaris (misschien jijzelf ook wel, gezien je ervaring). Zolang de economie goed blijft, zal dat salaris wel goed blijven en beter worden.

Tegen de tijd dat het minder wordt (en je misschien je baan kwijtraakt, je weet maar nooit) kun je altijd nog gaan studeren.

Ik zou zeggen, profiteer van het goede klimaat.

Fat Pizza's pizza, they are big and they are cheezy

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-11 12:14
Ik vond het behoorlijk zwaar om erbij te doen.

In het kort, kun je 2-3x in de week om 18:00 op de hogeschool zijn?

En heb je nog tijd om in het weekeinde bijvoorbeeld nog een uur of 6-8 aan de studie te besteden (lees: ergens alleen op een kamer te zitten)?

Vooral dat eerste was bij mij vaak een probleem, ik was al blij als ik om 6 uur thuis was maar meestal haalde ik dat al niet eens. Om dan in plaats daarvan meteen zonder te eten e.d. door te gaan naar de hogeschool, dat is vaak zwaar.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:32
Ik heb net een jaartje achter de rug naast een steeds drukker wordende baan, en voor mij was het niet goed te doen. Twee keer per week naar college was niet echt een probleem; alleen om 's avonds doodmoe nog eens achter de boeken te gaan zitten dat breekt je echt op. Ook in de weekenden moet je toch nog even je huis schoonmaken / rapportje voor je werk schrijven / boodschappen doen / sociale verplichtingen onderhouden / beetje uitrusten... lastig.

Als je 4 dagen werkt of niet veel meer moet het te doen zijn, hangt ook van je eigen discipline af. Als je 50 uur werkt en niet zo'n prioriteit aan je studie geeft dan ga je niet voldoende punten halen :)

We spend our years as a tale that is told

Verwijderd

JKVA schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 12:41:

Tegen de tijd dat het minder wordt (en je misschien je baan kwijtraakt, je weet maar nooit) kun je altijd nog gaan studeren.
Mag nu zeker niet klagen, maar voordeel als ik het nu doe dan wil me baas het (misschien) betalen.
Studie kosten worden hier namelijk zeer ruim vergoed.
Dutchman! schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 13:45:
ITwee keer per week naar college was niet echt een probleem; alleen om 's avonds doodmoe nog eens achter de boeken te gaan zitten dat breekt je echt op. Ook in de weekenden moet je toch nog even je huis schoonmaken / rapportje voor je werk schrijven / boodschappen doen / sociale verplichtingen onderhouden / beetje uitrusten... lastig.
Dat is voor mij ook de grote reden om het misschien toch maar niet te gaan doen.

iig bedankt voor jullie reacties. Denk het nog even over na... :P

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:15

Japser

Jeej!

Ik doe het ook, HEAO Logistiek en Eco. 2 avonden en een zaterdagochtend in de week. T'is maar ent hoeveel doorzettingsvermogen je hebt, ik heb net mn P gehaald en mn tweede jaar 3/4 afgerond. Ben er enorm trots op, had nooit verwacht dat ik zover zou komen gezien mijn studiehouding in t verleden.

Als je maar wilt en een beter toekomstperspectief in het vizier houdt kom je er wel is mijn ervaring. En dat naast een baan die redelijk druk is (+/- 50 uur per week) en een sociaal leven. Kwestie van goed plannen en de leuke dingen soms eens aan je voorbij laten gaan hoe zuur ook.

Daarentegen natuurlijk niet helemaal vergeten te genieten van het leven!

[ Voor 24% gewijzigd door Japser op 10-07-2007 17:36 ]

• CowArt
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-06-2023

CowArt

DPC Team Switch Pensionado

Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 17:18:
Mag nu zeker niet klagen, maar voordeel als ik het nu doe dan wil me baas het (misschien) betalen.
Studie kosten worden hier namelijk zeer ruim vergoed.
Als je baas toch in een gulle bui is, kun je misschien nog proberen een aantal dagen per jaar studieverlof los te peuteren. Die kunnen in examenperiodes best nuttig zijn. :)
Persoonlijk vond ik de combinatie wel te doen. Belangrijk is dat je vooral bijblijft met het studeren. Als je in de beginfase namelijk een paar uur per week achter begint te lopen krijg je dat later haast niet meer bijgewerkt. Je moet dan namelijk om al meer gaan doen om terug in het juiste tempo te raken en dan nóg meer om de achterstand bij te sloffen. Dan kun je ineens zomaar richting de 12 tot 14 uur per week schieten, en da's heul veul. :/
Probeer een aantal vaste momenten in de week te plannen voor het thuis-gedeelte van de studie, alvast rekening houden met huishouden/sport/sociale contacten/bankhangen en daaraan vast te houden, bijvoorbeeld één avond en de zondagochtend. Je kunt nu alvast beginnen een spreadsheetje te maken met daarin al je huidige activiteiten. Kun je zo zien of je twee "school"avonden en een uurtje of acht thuisstudie er nog tussen kunt frommelen. Een dergelijke studie naast een (meer dan)full-time baan staat of valt met discipline, maar als je denkt dat je het kunt zou ik het altijd doen. Omstandigheden kunnen nogal eens veranderen in een paar jaar tijd, als je het uitstelt komt het er misschien nooit meer van. Ja, straks na je pensioen weer, maar dan heb je aan je CV niet zo bijster veel meer. :P
Pagina: 1