Rock Band

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
1Up heeft een goed interview online staan met de ontwikkelaars van Rock Band. Voor zij die Rock Band niet kennen: Rock Band wordt een combinatie van Guitar Hero, een drumgam en karaoke. Deze kunnen allen apart gespeeld worden, maar de echte appeal zit hem in het feit dat meerdere spelers kunnen samenspelen om zo een "band te vormen. Enkele features die we uit het interview kunnen afleiden:
  • De Gitaar krijgt 5 extra knoppen, waarmee je speciale technieken kan uitvoeren (bijvoorbeeld variaties op de hammer-ons). Ook wordt een pedaal voorzien om je guitaar extra effect te geven.
  • 4 drums en een kickpedaal worden voorzien. In tegenstelling tot de gitaar zal je geloofwaardig op een echte drum kunnen spelen wanneer je expert mode op de drums onder de knie krijgt.
  • "phoneme detection" in karaoke. Dit betekent dat woordherkenning aanwezig is.
  • Er zullen veel extra nummers kunnen gedownload worden. Ook worden er tools beschikbaar gesteld zodat mensen zelf nummers kunnen maken. Men hoopt "de iPod van de muzikale games" te worden.
Als gepassioneerd muziekgameliefhebber kijk ik hier reikhalzend naar uit. Benieuwd of harmonix ons nog veel nieuws brengt op E3 :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:42
offtopic:
guitar of gitaar.. of heet het ding echt zo?

[ Voor 27% gewijzigd door sjongenelen op 10-07-2007 12:03 ]

you had me at EHLO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weltschmerz
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-10 08:17
Over vijftig jaar heeft men niet eens meer door dat ze geen spel aan het spelen zijn maar muziek aan het maken. Ik snap niet waarom mensen dit wel zouden willen proberen, en zo nummers zouden willen maken in plaats van een echt instrument te gaan bespelen of iets dergelijks.

&

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:05

SuBBaSS

-has Ryzen

Weltschmerz schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 12:36:
Ik snap niet waarom mensen dit wel zouden willen proberen, en zo nummers zouden willen maken in plaats van een echt instrument te gaan bespelen of iets dergelijks.
Omdat dit een stuk laagdrempeliger is?
En zoals ik het interpreteer kun je als je het goed in het spel kan, ook real-life aardig moet kunnen drummen. Of dat voor die gitaar ook geldt vraag ik me af, maar het lijkt me hoe dan ook dat als je dat tof vind, je dan ook eerder naar het "echte werk" gaat grijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Ik wil eigenlijk Guitar Hero 2 ook nog hebben voor mijn PS2. Al was het alleen maar omdat er ook een track van Silent Hill in zit O+
Maar dit lijkt me ook best vet, beetje met z'n allen jammen in de woonkamer :D Nog mooier zou zijn als ik mijn eigen elektrische gitaar er aan kan hangen, maar dat voert wellicht wat ver.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeaveXL
  • Laatst online: 15-10 20:37
Zitten een paar foutjes in de SP:

Guitaar = Gitaar, Pedaal is niet bevestigd noch aangekondigd wel kan je effecten wisselen met een 5 weg schakelaar op de gitaar.

En er zijn ook geen piano's aangekondigd, dus geen pianogame.

Verder zijn er altijd van die 'zeikerds' die beginnen met " Ga toch een echt instrument spelen" . Ik speel zelf gitaar en heb ontzettend veel plezier aan de Guitar Hero games beleefd. Het spelen zelf lijkt helemaal niet op echt gitaar spelen maar het is wel ontzettend goede "vinger gym" wat je goed kan gebruiken als je gitaar speelt.

PSN: KeaveXL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weltschmerz
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-10 08:17
KeaveXL schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 12:53:

Verder zijn er altijd van die 'zeikerds' die beginnen met " Ga toch een echt instrument spelen" . Ik speel zelf gitaar en heb ontzettend veel plezier aan de Guitar Hero games beleefd. Het spelen zelf lijkt helemaal niet op echt gitaar spelen maar het is wel ontzettend goede "vinger gym" wat je goed kan gebruiken als je gitaar speelt.
Ja daar ben ik het wel mee eens. Maar dat was niet echt wat ik bedoelde. Mij gaat het er meer om dat er mensen zijn die zeggen: "misschien ga je door dit spel sneller een echt instrument bespelen" of "nu kun je dadelijk een echte band vormen" en zelfs "om in dit spel te moeten kunnen drummen moet je het in het echt ook kunnen". Dan vraag ik me dus af waar het verschil blijft.
Guitar Hero is leuk omdat het geen simulatie of iets is waarbij je het gitaar spelen simuleert. Het is een spel gemaakt op muziek, waardoor je bepaalde liedjes mee kunt spelen op een controller. (niet echt een instrument bespelen dus).
Wat ik dus wil zeggen is dat zo lang mensen zo'n verschil houden tussen de spellen en het echte ding, ik er geen bezwaar tegen zie, maar zoals ik het hoor bij Rockband, lijkt het me dat ze de grens te veel vervagen, en het dus realistischer probeert te worden.

&

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Weltschmerz schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 12:36:
Over vijftig jaar heeft men niet eens meer door dat ze geen spel aan het spelen zijn maar muziek aan het maken. Ik snap niet waarom mensen dit wel zouden willen proberen, en zo nummers zouden willen maken in plaats van een echt instrument te gaan bespelen of iets dergelijks.
Ik zeg toch ook niet dat je maar echt mensen moet gaan neerschieten als je een shooter aan het spelen bent :z. OK, scheve vergelijking, maar toch in het achterhoofd houden dat je guitar hero gewoon direct complexe nummers kan meejammen zonder eerst jarenlang lessen te volgen, daar gaat het om.

Dat piano er niet inzit kan goed zijn. Dit is gewoon mijn interpretatie, en ik verwar blijkbaar met bemani's game, waar je guitarfreaks, drummania en keyboardmania tesamen kan spelen :)

[ Voor 12% gewijzigd door boe2 op 10-07-2007 13:09 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeaveXL
  • Laatst online: 15-10 20:37
Weltschmerz schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 12:59:
[...]

"misschien ga je door dit spel sneller een echt instrument bespelen" of "nu kun je dadelijk een echte band vormen" en zelfs "om in dit spel te moeten kunnen drummen moet je het in het echt ook kunnen"
Ik ben eigenlijk gitaar gaan spelen na de eerste GH :*)

Hier nog het eerste gameplay filmpje in hoge resolutie:

Gameplay movie
a.u.b. niet op andere forums en/of websites plaatsen

Dit filmpje laat goed de nieuwe gameplay mogelijkheden zien, zoals de drum fills en de gitaar solo's.

[ Voor 28% gewijzigd door KeaveXL op 10-07-2007 18:57 ]

PSN: KeaveXL

Pagina: 1