Toon posts:

[2003] VBScript actieve gebruikers opvragen terminal server*

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een scriptje maken maar daarvoor heb ik de huidige ingelogde Terminal Services gebruikers nodig. Het lukt mij echter alleen maar om het aantal actieve sessies optevragen. Hoe kan ik de gebruikers/inlognaam achterhalen ? De onderstaande code geeft deze niet weer.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
strComputer = "."
Set objWMIService = GetObject("winmgmts:" _
    & "{impersonationLevel=impersonate}!\\" & strComputer & "\root\cimv2")

set objRefresher = CreateObject("WbemScripting.SWbemRefresher")
Set colItems = objRefresher.AddEnum(objWMIService, _
    "Win32_PerfFormattedData_TermService_TerminalServices").objectSet
objRefresher.Refresh

For i = 1 to 5
    For Each objItem in colItems
        Wscript.Echo "Active Sessions: " & objItem.ActiveSessions
        Wscript.Echo "Caption: " & objItem.Caption
        Wscript.Echo "Description: " & objItem.Description
        Wscript.Echo "Inactive Sessions: " & objItem.InactiveSessions
        Wscript.Echo "Name: " & objItem.Name
        Wscript.Echo "Total Sessions: " & objItem.TotalSessions
        Wscript.Sleep 2000
        objRefresher.Refresh
    Next
Next

De config is een standaard win2k3r2 machine zonder rare fratsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 21:47

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Je code lijkt nogal erg op http://www.activexperts.c...minalservices/monitoring/ en support op code van anderen geven we hier niet. Zelfs als het je eigen code is dan vragen we alsnog om aan te geven wat je zelf hebt geprobeerd en wat daar niet mee lukte. Je code dumpen en zeggen dat het niet werkt is niet voldoende. Zie ook Programming Beleid en dan met name Programming Beleid - De Quickstart.
Dus bij deze de vraag om je startpost aan te vullen met relevante info. In deze vorm is het in principe gewoon een scriptrequest.

[ Voor 10% gewijzigd door Creepy op 10-07-2007 12:21 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Creepy schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 12:19:
Je code lijkt nogal erg op http://www.activexperts.c...minalservices/monitoring/ en support op code van anderen geven we hier niet. Zelfs als het je eigen code is dan vragen we alsnog om aan te geven wat je zelf hebt geprobeerd en wat daar niet mee lukte. Je code dumpen en zeggen dat het niet werkt is niet voldoende. Zie ook Programming Beleid en dan met name Programming Beleid - De Quickstart.
Dus bij deze de vraag om je startpost aan te vullen met relevante info. In deze vorm is het in principe gewoon een scriptrequest.
Het klopt dat de code is overgenomen maar goed mijn totale code is nogal complex en niet relevant voor mijn vraag. Waar het om draait is het volgende, het uitlezen van het WMI object name en Description leveren geen gegevens op. Dit zijn standaard Microsoft objecten en die zijn nu eenmaal gedefinieerd dus gelijk voor iedereen. Dus als ik een

objItem.Description of een objItem.Name aanroep krijg ik geen string terug met de gevraagde informatie.

Wat doe ik fout ? En ja ik heb al vele dingen geprobeerd, enorm veel gezocht op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 18:13
Heb je ook [url=Win32_PerfFormattedData_TermService_TerminalServicesSession]deze data[/] geprobeerd? (van de MSDN website, daar kun je hier heel veel informatie over vinden ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 21:47

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 12:31:
[...]
En ja ik heb al vele dingen geprobeerd, enorm veel gezocht op internet.
Welke dingen zijn dat dan geweest, wat ging daar dan mis mee? Als je dat aangeeft voorkom je dat we tips gaan geven waar je niks aan hebt omdat het in jouw situatie niet werkt.

[ Voor 18% gewijzigd door Creepy op 10-07-2007 13:13 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 09:53
http://allapi.mentalis.or...GETINFOTS&category=SOURCE

Zover kwam ik, is geen vbscript maar vb helaas.

Via WMI krijg ik het ook niet voor elkaar, ook niet met de scriptomatic, de gegevens kloppen dan van geen kanten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
tja ik ben er ook nog niet uit maar ik ga voor de smerige manier van de commandline query session uit te voeren en dan deze gegevens processen todat ik de ingelogde gebruikers heb.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2007 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 09:53
idd, quser.exe doet wonderen, je kunt er een mooi overzicht mee produceren of een zoekfunctie maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
WOS > WSS en nog even het OS in de titel gezet :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1