Toon posts:

Logitech USB microphone wil niet werken op Vista

Pagina: 1
Acties:
  • 684 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil men USB mic instaleren op vista , maar die vind geen drivers voor het ding , kan iemand me helpen ,

Verwijderd

Als ik http://members.driverguid...detail.php?driverid=12786 bekijk staat daar bij OS "Win95, Win98"

Dat zou dus betekenen dat de microfoon erg oud is en er geen drivers onder Vista voor zullen uitkomen.

Daarbij, herkent Vista het apparaat zelf niet? En wat geeft die aan? Werkt het niet als je hem gewoon in de PC stopt?

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-02 20:35
Vista zou dit apperaat automatisch moeten herkennen.

Binnen het hele USB idee zijn een aantal standaarden. Hierdoor worden bijvoorbeeld USB sticks automagisch herkend. Dit apperaat voldoet ook aan een van die standaarden.

Een OS dat USB een beetje serieus neemt, Windows versies hoger dan 98 bijvoorbeeld, moeten je mic dus automatisch herkennen.

Echter, hier op het forum zie je vaker problemen met Vista icm de standaard drivers. Ik zou even googelen op dat probleem. Denk dat 't 'm daar in zit.

Edit:

Ben even zelf gaan zoeken. Dit probleem zou verband kunnen hebben met de patch die corruptie op de Ipod tegengaat. (MS patch). Hoe dan ook, de volgende dingen hebben gewerkt voor sommigen:

1. Als het driver scherm komt, verwijs het naar de volgende locaties (stuk voor stuk proberen ;) )
- c:\windows
- c:\windows\system32
- c:\windows\inf

2. (En die is eigenlijk voor mass storage devices zoals usb sticks, maar wie niet waagt wie niet wint)
I've been experiencing the same problem with usb storage devices for the last few weeks and have visited numerous forums discussing it. After having no joy I decided to take a look around my system folders and have now got these devices working again. While looking around I discovered 2 points of interest:

1. In C:\Windows\System32\DriverStore\FileRepository I had two folders named "usbstor.inf" but each one had a different set of numbers attached to the end of the folder name. - could this be where part of the problem lies?

2. When i looked in my C:\Windows\inf folder i discovered the usbstor.inf and usb stor.pnf files were missing - this definitely had to be an issue.

Once I discovered these anomalies, I proceeded to copy the pnf and inf files from the most recently updated usbstor.inf folder to C:\Windows\inf. I then went back to the update driver wizard, pointed to the inf folder and what do you know but they all started working again.
Ik zou het prettig vinden als je kon posten of dit werkt of niet, aangezien meer mensen hier mee zitten.

[ Voor 60% gewijzigd door Nijn op 10-07-2007 11:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hey , bedankt voor de snelle reply.

Denniswerf :
Ik stak eerst de mic in een usb poort rechtstreeks in het moederbord , toen gaf hij 'onbekende hardware' als identificatie.
Ik stak het vervolgens in een front usb , toen gaf hij AK3570 , hetgeen waarvoor hij drivers moet instaleren.

Ik heb Nijn's raad gevolgd een de driver wizard laten speuren in C:\Windows (inclusief subfolders !!)
Hij vond binnen de korste keren een gepaste driver , en noemde het apparaat USB Composite Device (zie foto)
Daarop vond hij nog een apparaat , en jawel , USB Audio device !! , ik liet de driver wizard nog eens speuren in C:\Windows (incl subfolders) en hij instaleerde de drivers zonder boe of ba , een primeur dus !!

Men device manager verfriste zichzelf en het onbekende apparaat was verdwenen , en bij Sound Video en Game controllers was er een nieuw item , USB Audio Device.
Nu , wantrouwig als ik ben besloot ik het te testen met windows zelf en met Teamspeak.
Effe een kleine opmerking , windows nam de USB mic niet als standaard , je moet dit zelf doen , anders werkt hij niet met TS en spraak herkenning
Beide tests leverden een prima resultaat op , dus , dank u Nijn en Denniswerf zou ik zo zeggen _/-\o_ :*)

Afbeeldingslocatie: http://img387.imageshack.us/img387/6480/tweakersjv9.jpg

Dankzij de snelle reply en hulp van deze forumleden ben ik bereid mijn , beperkte maar toch , kennis toe te leggen op helpen van andere leden.

Tweak on zou ik zeggen

• Nijn
Mooi dat het gewerkt heeft ;)

Toch nog even een vraagje. In welke subfolder heb je uiteindelijk de drivers gevonden?

Verwijderd

Topicstarter
Blijkbaar bevinden de benodigde drivers zich in C:\Windows\System32 , het zijn er namelijk 5 , waarvan 3 er zich in een subfolder van System32 bevinden , hier een afbeelding van de driver details van het Usb Audio Device

Afbeeldingslocatie: http://img371.imageshack.us/img371/5014/driverdetailstl2.jpg

• Nijn
Perfect. Bedankt!
Pagina: 1