Toon posts:

[IE7] Probleem met laden plaatjes op website

Pagina: 1
Acties:
  • 743 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een heel vervelend probleem. Ik heb twee websites draaien, en beiden, maar met name 1 die meer plaatjes bevat, geven problemen met IE7. Ca. 50% van de plaatjes wil niet laden en eindigen in de bekende hokjes met het rode kruisje. Als ik die plaatjes vervolgens handmatig laad (rechtermuisknop) werken ze wel. Ik heb mijn vraag dan ook in deze categorie geplaatst; het lijkt me geen webdev probleem maar een specifiek IE7 probleem.

Ik leek dit probleem alleen thuis te hebben, maar inmiddels ook op andere lokatie met IE7. Als ik de pagina's met Firefox (2.x) opstart laden ze perfect. Nu wil ik liever geen "waarom gebruik je dan ook IE7"? reacties uitlokken ;-), beide websites horen gewoon onder beide browsers te werken.

Ik heb het op meerdere lokaties geprobeerd (PC thuis, maar ook andere lokatie), allen geven ze hetzelfde probleem. Ik heb een Linksys WRT54G router, en draai Norton Internet Security 2007. Natuurlijk verdacht ik NIS 2007 er van dit probleem te veroorzaken, maar na alles uit te zetten, ook de services zelf, zelfde probleem! Andere PC waarop ik het heb geprobeerd draait alleen NAV. Verder draait er niks, geen spyware removers, firewalls etc.etc.

HTML heb ik tig keer nagelopen, delen eruit gehaald, getest, maar blijf het probleem houden.

Verder heb ik met een hoedje gegoogled, en op tnet gezocht, kan echter niet dit specifieke probleem vinden (met oplossing).

Is er iemand met hetzelfde probleem of een mogelijke oplossing???

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2007 15:38 . Reden: aanpassing plaatsen van test (2x) ]

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
misschien is een voorbeeld handig.

Kunnen we in ieder geval kijken of het een algemeen client probleem is of een specifiek bij JOUW client(s) probleem.

Verder is het zoeken naar de oorzaak dan wat makkelijker

om even een dom voorbeeld te noemen:
het zou kunnen dat de server browser check uitvoert en bij IE7 verkeerde headers stuurt of zelfs gewoon geen data oid.
offtopic:
Maar dit is natuurlijk dom gokken naar een erg onwaarschijnlijke mogelijkheid

[ Voor 36% gewijzigd door BasieP op 10-07-2007 12:04 ]

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

Topicstarter
De reden dat ik de URL er niet bij heb gezet is dat ik wil voorkomen dat het als spam aangemerkt wordt. Overigens weet ik zeker dat het niet bij alle IE7's is, omdat het bij iemand anders met IE7 wel prima werkt. Het lijkt er bijna op dat iets het aantal connecties beperkt of blocked nadat er een x aantal plaatjes zijn gedownload. Het "zoeft" zeg maar op het scherm, en dan opeens stoppen de plaatjes met laden.

• BasieP
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 12:18:
De reden dat ik de URL er niet bij heb gezet is dat ik wil voorkomen dat het als spam aangemerkt wordt. Overigens weet ik zeker dat het niet bij alle IE7's is, omdat het bij iemand anders met IE7 wel prima werkt. Het lijkt er bijna op dat iets het aantal connecties beperkt of blocked nadat er een x aantal plaatjes zijn gedownload. Het "zoeft" zeg maar op het scherm, en dan opeens stoppen de plaatjes met laden.
als jij een probleem hebt en daarbij een site als voorbeeld post is dit geen spam hoor. Dat mag gewoon.
Mocht je niet willen dat wij met ze alle die site bestormen kan je altijd een kleine testcase maken

(1 pagina met een aantal plaatjes bijv. waarbij het probleem zich bij jouw ook voordoet)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb m'n topic post aangepast, want eerder werkte het vanaf andere lokatie wel goed, maar ik heb daar nu dezelfde problemen. Het is dus niet NIS 2007, want op die PC draait alleen NAV. Maar ook op die PC werkt het onder Firefox wel goed.

Ik heb dit probleem echt al maanden, en begrijp niets van de oorzaak. Wie heeft een hint? _/-\o_

Voor de duidelijkheid: Het heeft altijd -perfect- gewerkt, volgens mij totdat ik IE7 installeerde.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2007 17:54 . Reden: edit ivm oplossing ]

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:32

Tys

Die site werkt hier zonder problemen.

Is je PC volledig up-to-date? En reset de browserinstellingen eens naar de standaard waarden.

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik toevallig net gedaan (resetten naar default). Helpt voor geen meter. Ook winsock gereset, helpt ook niet. Toegevoegd aan trusted sites, werkt ook niet. Echt onbegrijpelijk.

Wat mij wel opvalt: als ik met netstat -s check VOORDAT ik de website oproep zie ik bijv. 108 failed connections. Als ik vervolgens de website bezoek en wacht totdat de rode kruisjes zijn verschenen zie ik 123 failed connection attempts. Dit had ik thuis ook. Het zal daar wel iets mee te maken hebben?

Logischerwijs denk ik dan, als dit met Firefox niet zo is (ook niet met CTRL-F5), dan kan het toch niet aan de host liggen, dus kom ik toch weer terug bij IE7.

|:(

Heb het ook getest met Opera; ook daar geen problemen mee. Ook met netstat -s loopt het tellertje dan niet op.

Verwijderd

Hier met IE7 totaal geen problemen, ook geen rare failed conections?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
General information:

Your IP address: *knip wegens veiligheid :P * 
Your browser info: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 7.0; Windows NT 5.1; .NET CLR 1.1.4322; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.0.04506.30) 
Your platform: Win32 
Previous page (referer): *knip wegens aanvraag*
Display information:

Your screen resolution: 1280 (width) x 1024 (height) 
Your screen's color depth: 32-bit 
Anti-aliasing fonts enabled?: No

[ Voor 7% gewijzigd door een moderator op 27-07-2007 02:23 ]

• BasieP
kun je een patroon herkennen? dat bijv alle gifjes het niet doen? of bestanden met een bepaalde naam of bepaalde tekst in de naam?

In dat geval moet je toch denken aan een soort filter (of van NIS of van IE7 zelf).
Je hebt geen rare uitbreidingen / plugins geinstalleerd in IE7?

zijn het altijd dezelfde plaatjes? ook na een F5? (ook dit duid op filters)

edit:
Wanneer ik hier op me werk kijk met netstat -s dan komen er bij het bezoek aan die site 2/3 failed attempts bij. Dit in zowel FF als IE (6).

[ Voor 17% gewijzigd door BasieP op 10-07-2007 16:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Er is wel een bepaald patroon in te herkennen. Hij is niet helemaal constant, maar meestal laden de knoppen aan de linkerkant vanaf archives niet meer, en heel veel trns.gif images (transparante gifs) in het midden laden niet, vooral bij de kopjes van de rubrieken zoals software en weblog, waardoor deze niet goed laden (zowel de overlaying transp. als de plaatjes van de rubrieken zelf), dat is zo'n beetje wat steeds terugkomt. Daarnaast vaak de kleine rode en groene icons bij new software releases aan de rechterkant.

Ander opvallend iets, zowel op deze website als op andere website laden de .gif icons van phpBB vaak niet allemaal.

Wat ik overigens ivm dit patroon geprobeerd heb is alle images deleten en opnieuw kopieren (om te checken of het geen file lock probleem is). Werkte niet. Ook heb ik nieuwe transp. gif gemaakt op andere lokatie binnen website, werkte ook niet...

Het zou nog vervelender zijn als alleen ik dit probleem heb, want ik zit nu op een andere lokatie met een hele andere infrastructuur (bedrijf), met net vers geinstalleerde PC, geen rommel en niet vervuild dus, en heb dus precies hetzelfde. Ook geen plugins etc.

En nog even antwoord op eerdere vraag: Alle geprobeerde PC's zijn volledig up-to-date.

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor jullie reacties zover. Ik heb gevraagd aan mijn host of ze het willen onderzoeken. Het is nu doorgestuurd naar een admin daar, ik hoop daar deze week wat van te horen. Wat dat betreft zit ik bij een hele fijne host, altijd zeer snel reactie. Ik heb toch het idee dat het aantal connecties dat toegestaan is een probleem is in deze.

Het vreemde blijft (bij mij) dat Firefox geen problemen heeft. Kan dit komen doordat deze anders omgaat met connecties om plaatjes op te halen? Bijv. 1 "draadje"/poort/connectie voor meerdere plaatjes gebruikt, en bijv. IE voor elk plaatje een nieuw "draadje" opent zeg maar? (en zo dus tegen een eventuele limiet aanloopt?). Alhoewel ik in 1 van jullie reacties lees dat het probleem met beide browsers ervaren wordt...?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2007 09:37 . Reden: verbetering text, met dank aan BasieP ;-) ]

• BasieP
Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2007 @ 09:06:
Dank voor jullie reacties zover. Ik heb gevraagd aan mijn host of ze het willen onderzoeken. Het is nu geescaleerd naar een admin daar, ik hoop daar deze week wat van te horen. Wat dat betreft zit ik bij een hele fijne host, altijd zeer snel reactie. Ik heb toch het idee dat het aantal connecties dat toegestaan is een probleem is in deze.

Het vreemde blijft (bij mij) dat Firefox geen problemen heeft. Kan dit komen doordat deze anders omgaat met connecties om plaatjes op te halen? Bijv. 1 "draadje"/poort/connectie voor meerdere plaatjes gebruikt, en bijv. IE voor elk plaatje een nieuw "draadje" opent zeg maar? (en zo dus tegen een eventuele limiet aanloopt?). Alhoewel ik in 1 van jullie reacties lees dat het probleem met beide browsers ervaren wordt...?
ik heb het hier in geen enkele browser, en verwacht ook (met 99.9% waarschijnlijkheid) dat het een client side probleem is.
Een serveradmin zal er dus niets aan kunnen doen.

Wat je eens zou kunnen proberen is om in safe mode op te starten (of zelfs schone install te doen) en vervolgens nog eens te proberen. (Dus zonder firewalls/virusscanners en andere nutteloze troep)

Dit is echter wel veel werk. (misschien tweede windows er naast instaleren, die kan je er altijd weer afgooien als het niet werkt)

offtopic:
btw: escaleren is iets anders dan wat jij er mee bedoelt:
http://www.vandale.nl/opz...boek/?zoekwoord=escalatie

Verwijderd

Topicstarter
Safe mode had ik idd nog niet geprobeerd; nu net gedaan op een schone PC (net installed): Exact hetzelfde probleem, sterker nog, het lijkt net iets erger qua ontbrekende pictures. Ik heb veel problemen meegemaakt op Internet gebied maar deze slaat alles. Overigens, voor de volledigheid: Met andere websites heb ik dit -niet-, alhowel ik hier op tweakers de thumbnails (zoals die van jou) de ene keer wel zie, de andere keer niet... dat lijkt op hetzelfde probleem, maar is wellicht toeval... verder load de pagina wel goed nl.

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-07 07:17

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Misschien dat het niet van toepassing is maar heb je de problemen zowel op de website online en/of op je lokale ontwikkelomgeving? Wat ik namelijk een keer had was als ik een website wilde bekijken die ik hostte op mijn eigen machine (machine in lokaal netwerk) en vervolgens het domein (www.site.nl van buitenaf) op riep dat ook verwees naar mijn machine dat ik dezelfde problemen als bij jouw kreeg. Als ik het interne IP adres opriep was er geen probleem. Bij mij zat het probleem bij de router die niet snapte dat www.site.nl eigenlijk een intern adres was. Heb nu een andere router en die "ziet" het wel.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• BasieP
oke, dan kunnen we het over een andere boeg gooien..
je ISP of je router/modem..

ik weet niet of je een laptop hebt, maar anders kan je testen of je thuis het probleem wel hebt, en bijv. op een school of bibliotheek oid niet.

Het zou kunnen dat je router/modem/isp (isp is erg onwaarschijnlijk) iets goed fout doet.

Wanneer je een linkje naar een plaatje (wat het op je site niet doet) direct in je browser invult, gaat het dan wel goed? Dat zou deze theorie ondersteunen.

Wat voor router/modem heb je?

Verwijderd

Topicstarter
Eerst even antwoorden op jullie vragen:

Ik heb het vanaf meerdere infrastructuren geprobeerd: Thuis Win XP/Wanadoo Cable/Linksys WRT54G, en vanuit een bedrijf met een totaal andere en veel grotere infrastructuur. Problemen zijn hetzelfde.

Lokaal wel e.e.a. getest, werkte prima....

Maarrrr... er is een ontwikkeling: Ik heb net werkelijk alle instellingen van IE7 geprobeerd (addons uitgezet, aan, etc.etc.), niks hielp, maar kwam toen toevallig achter de volgende optie: Reset Internet Explorer Settings onder tab Advanced, onder Restore Settings (wat ik wel al div. malen gedaan heb). Nu heeft die allerlei dingen gedaan, en op de PC waar ik nu op zit heb ik OP DIT MOMENT geen problemen meer!!!!!!!! Dit wordt dus spannend. Ik kan het vanavond pas thuis proberen, zal hier posten of het daar dan ook op werkt. En of het geen toeval is en wel blijft werken! Het blijft dan -erg- vreemd wat de oorzaak is, en dat ik dit op meerdere PC's heb met totaal andere background. De PC waar ik nu op werk was net vers geinstalleerd, dus IE was al default als het goed is. Raar dat ik dat dan moet resetten.

• n41r0j
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-07 12:47
BasieP schreef op maandag 16 juli 2007 @ 10:26:

Wat voor router/modem heb je?
Iets beter zoeken misschien?

Toen ik deze post las, dacht ik al gelijk dat het een router-probleem is. Ik heb dit namelijk ook gehad. Maar omdat ik verhuisd ben, en overging naar breedbandinternet, moest ik een nieuwe router kopen, en daarna waren alle problemen verholpen.

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor jullie hulp. Ik heb het gisterenavond op 2 PC's geprobeerd (IE7 reset, onder Internet Options, Advanced, Reset...), en de problemen lijken opgelost. Ongelofelijk na zoveel dingen te hebben geprobeerd, en dan een reset te vinden, wat nog werkt ook, ondanks dat ik al tig keer restore had gedaan (natuurlijk). De reset knop zit onder de "Restore advanced settings" knop waardoor de reset knop niet opviel. Wat het doet is (volgens mij) o.a. add-ons uitzetten, dat had ik natuurlijk ook allang gedaan, handmatig, echter nu werkt het wel, dus het heeft waarschijnlijk met wat anders te maken dat reset doet.

Nadeel van reset is dat ook bijv. Norton Phishing filter foetsie was (maar was simpel terug te krijgen met enable) en andere settings weg zijn.. dus moet wel weer alles even goed zetten, zekers qua security goed checken. Dit voor anderen die wellicht hetzelfde probleem hebben en dit willen proberen.

Het blijft vaag, oorzaak is dus niet duidelijk (vooral omdat het bij zeer verschillende PC's is), maar hey, het werkt 8)

Probleem opgelost... slotje?

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2007 08:52 . Reden: Nog even wat verduidelijkt wat ik heb gedaan, dan heeft iemand anders er wellicht ook wat aan ]

Pagina: 1