Ik wil voor mijn ouders een nieuwe PC aanschaffen. Wat ze er mee willen doen is office, e-mail, foto's bekijken, cd-tjes branden, etc. Geen zware dingen qua spellen en zware multimedia.
Wat ik wel belangrijk vind is dat het een snel systeem is met Vista erop.
Nu heb ik in gedachten:
Intel Core 2 duo E6420
Gigabyte P965 DS3
Artic cooler Freezer 7 Pro
Kingston PC5300 CL5 DDR2 1GB x 2 (2GB)
Club3D Geforce 8500 GT 256MB DDR2
Seagate Barracuda 7200.10, 320GB
NEC AD-7173S 18x
Apacer Embedded Card Reader 15 in 1
Antec NSK4400
Samsung SM 997 MB
Logitech Cordless Desktop EX 110
ALPS Diskette Drive (Zwart)
Microsoft Windows Vista Home Premium 32bit,BOX,Nederlands
Vragen die ik heb:
- Heb ik uberhaupt een grafische kaart nodig? Is er geen moederbord dat gemakkelijk Vista aankan en een onboard grafische kaart heeft? Andere voorwaarden aan het moederboard is onboard geluid en onboard netwerk/ADSL aansluiting
- Ik wil minimaal een 19" scherm (breedbeeld is niet nodig). Ga nu voor de Samsung 997MB, maar wellicht zijn er andere schermen die goedkoop en goed zijn en waar mensen ervaring mee hebben?
- Is de Antec kast voldoende qua voeding?
En wellicht zijn er nog andere dingen die overkill zijn en waar ik op kan besparen.
Wat ik wel belangrijk vind is dat het een snel systeem is met Vista erop.
Nu heb ik in gedachten:
Intel Core 2 duo E6420
Gigabyte P965 DS3
Artic cooler Freezer 7 Pro
Kingston PC5300 CL5 DDR2 1GB x 2 (2GB)
Club3D Geforce 8500 GT 256MB DDR2
Seagate Barracuda 7200.10, 320GB
NEC AD-7173S 18x
Apacer Embedded Card Reader 15 in 1
Antec NSK4400
Samsung SM 997 MB
Logitech Cordless Desktop EX 110
ALPS Diskette Drive (Zwart)
Microsoft Windows Vista Home Premium 32bit,BOX,Nederlands
Vragen die ik heb:
- Heb ik uberhaupt een grafische kaart nodig? Is er geen moederbord dat gemakkelijk Vista aankan en een onboard grafische kaart heeft? Andere voorwaarden aan het moederboard is onboard geluid en onboard netwerk/ADSL aansluiting
- Ik wil minimaal een 19" scherm (breedbeeld is niet nodig). Ga nu voor de Samsung 997MB, maar wellicht zijn er andere schermen die goedkoop en goed zijn en waar mensen ervaring mee hebben?
- Is de Antec kast voldoende qua voeding?
En wellicht zijn er nog andere dingen die overkill zijn en waar ik op kan besparen.