Spraakherkening [vista]

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-02 12:24

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Topicstarter
Enkele maanden mijn windows systeem (legaal) geupgrade naar de Nederlandse versie van Vista Home Premium. Best een dure onderneming om dan te merken dat de helft van men software trager of niet werkt.

Maar goed je krijgt er dan ook een hoop nieuwe functies bij, zoals Spraakherkenning... of toch niet.
Want de spraakherkenning is niet bruikbaar onder de Nederlandse versie van home premium. Enkel als je ultimate koopt of een versie gebruikt waarvan de taal wordt ondersteund. Wat ik toch wel een beetje zwaar discriminerend vindt voor een land zoals België waar er 3 officiële talen zijn (nederlands, Frans en Duits) en waar vele jongeren geen probleem hebben met het Engels. Een taal die de Nederlandse bevolking volgens mij ook wel machtig is.

Beetje discriminerend als je mij vraagt. Had ik mijn pakket enkele steden verder gekocht, had ik voor de zelfde prijs een versie in het Frans, maar MET spraakherkenning.

Nu mijn vraag, ik heb een Nederlandse versie. Maar zou die key ook werken als er een Engelse (home premium) wordt geïnstalleerd?

Bedankt

ps: Als iemand weet wanneer Bill Gates in het land is, give me a call, dan gooi ik een woordenboek naar zijn gezicht in plaats van een taart.

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

• AndreStarTrek
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-02 11:50
99% zeg ik ja dat werkt.

O en vista utimate nederlands heeft ook geen spraakherkening so you know.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

100% zeker dat je key werkt :)

Zelf een Engelse key op een NL Vista gebruikt, no problem :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Terug komend op dit topic. Ik werkte eerst met spraakherkening in de engels talige versie van Windows Vista Ultimate. Ik heb nu Windows Vista NL Taalpakket gedownload en geinstaleert, maar nou is ook de engelse spraakherkening weg. Ik vond dit best fijn werken aangezien engels geen probleem is, maar kan nou nergens meer vinden waar ik dit programma opnieuw kan instaleren.

Iemand een idee?

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
Het "probleem" is dat spraakherkening niet werkt als je een Nederlandse GUI gebruikt. De oplossing is dus een Engelse GUI (of een ander die wordt ondersteund) te gebruiken. Dit kan je doen d.m.v. een nieuwe installatie met de native taal of met een taalpakket. Helaas zijn taalpakketen niet bruikbaar voor Home versies van Vista.

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.