Gisteren heb ik mijn arbeidsovereenkomst (contract voor onbepaalde tijd) opgezegd, per 9 augustus. Mijn baas vond dit niet goed, omdat het volgens hem per het einde van de maand moet gebeuren. Ik vraag me af wie er nou gelijk heeft, en hoe je het contract moet interpreteren als zoiets er niet zwart op wit in staat.
Er staat:
Mijn baas claimt dat hij hierdoor niet afwijkt van de standaard volgens Artikel 7:610 van BW, waarin volgens hem staat dat het per het einde van de maand dient te gebeuren.
Het contract begint wel met
Wie heeft er nu gelijk? Waar moet ik mij aan houden?
Er staat:
Er staat dus niets over een 'kalendermaand' of 'per het einde van de maand'.Beide partijen kunnen de arbeidsovereenkomst tussentijds door opzegging beeindigen. Bij tussentijdse opzegging door werknemer geldt een opzegtermijn van één maand en bij tussentijdse opzegging van de arbeidsovereenkomst door werkgever geldt een opzegtermijn van twee maanden.
Mijn baas claimt dat hij hierdoor niet afwijkt van de standaard volgens Artikel 7:610 van BW, waarin volgens hem staat dat het per het einde van de maand dient te gebeuren.
Het contract begint wel met
Ik heb geen idee wat er nou precies in het wetboek staat - dat is niet mijn vak - maar ik ben van mening dat hij het dan maar expliciet in het contract had moeten zetten.Werkgever en werknemer hebben met ingang van ... een arbeidsovereenkomst met elkaar gesloten zoals bedoeld in artikel 7:610 BW.
Wie heeft er nu gelijk? Waar moet ik mij aan houden?