Toon posts:

Rubberprobleem vergelijk Nikon D200 / Fujifilm S5 Pro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand hoe het kan dat ik wel problemen heb met het loslaten van het rubber van mijn D200 en dat ik deze problemen niet heb op mijn Fujifilm S5 Pro. Bijde camera's hebben dezelfde rubber plakdelen en volgens Nikon bestaat er nog geen goede lijmsoort om deze problemen te voorkomen, maar met de Fuji heb ik de problemen nog niet gehad en bij de nikon laat het rubber nu al voor de derde keer los.

Als het toeval is dat ik bij de Fuji nog geen problemen heb, heeft het ook geen zin om bij een volgende keer mijn Nikon door Fuji te laten beplakken, maar als Fuji wel de goede lijmsoort heeft is het misschien een idee om voortaan daarheen te gaan voor het inmiddels overbekende rubber probleem.

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-01 11:54

YellowCube

Wait...what?

Niet elke D200 heeft er last van. Die van mij had het toevallig wel, maar ik ken ook mensen die het niet hebben.
Het zou me op zich niet zo veel verbazen als er ook S5's zijn die het probleem hebben.

En dat Nikon er geen oplossing voor heeft is niet helemaal waar. Als je er namelijk last van hebt, kun je bij Nikon langs gaan en zetten ze de zaak ter plekke weer vast Bij mij tot nu toe met succes.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Verwijderd

Topicstarter
YellowCube schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 06:45:
En dat Nikon er geen oplossing voor heeft is niet helemaal waar. Als je er namelijk last van hebt, kun je bij Nikon langs gaan en zetten ze de zaak ter plekke weer vast Bij mij tot nu toe met succes.
Weet ik, maar zoals ik al schreef is het bij mij nu al voor de derde keer opnieuw gerepareerd. Ze zetten het trouwens niet opnieuw vast maar verwijderen het oude rubber en plakken gewoon een nieuw voorgevormd stuk rubber over de behuizing. Ik ben ook zeer tevreden over de service die ik van Nikon krijg, het is tot nu toe namelijk altijd gratis en direct verholpen, maar het euvel blijft terugkomen.

Het zijn ook niet mijn woorden maar die van het Nikon Service Point in Beverwijk waar ze me vertelden dat er geen oplossing is voor dit probleem omdat de aangeleverde rubbers al zijn voorzien van een lijmlaag en die is niet zo goed. Het zou ook te maken hebben met de zuurgraat van Europese handen die anders is dan van Aziatische handen.

Bovendien wist met mij te vertellen dat deze reparatie niet meer gratis is als de camera uit de garantie valt, en dat is bij mij vanaf september. Ik ben dus erg benieuwd of dit euvel ook voorkomt bij Fujifilm camera's want als ik toch moet gaan betalen dan betaal ik liever voor een reparatie die wat langduriger heel blijft.

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:31

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Je hoeft je allereerst niet druk te maken dat het na de garantie periode niet gratis gefixed meer wordt, het is zo duidelijk een productie fout en dat heeft ook garantie buiten de garantie periode. Bij een productie fout wordt gekeken naar verwachtte levensduur en bij een D200 ligt dat makkelijk op 5 jaar. Nikon moet gewoon een goede oplossing bedenken en hoeft niet eens te beginnen over garantieperiodes want dat staat er volledig buiten.

Ikzelf heb zoiets ooit gehad met mijn speakers die knalden (logitech), na 2 jaar hebben we dat via een draadje hier op got alsnog voor elkaar gekregen, na ruim een jaar zeuren en brieven schrijven etc......

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten