Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

25 Euro kosten RMA bij Computerland?

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:48
Beste medetweakers,

Mijn EVGA 680i sli mobo is van het weekend overleden en ik heb hem daarom teruggebracht naar Computerland.
Ik had mijn mobo op hun stand gekocht op de HCC! dagen van afgelopen jaar.

Nu kreeg ik te horen dat ze pas woensdag het bord gaan versturen naar hun hoofdkantoor in Utrecht en dat daar bepaald word of ik een creditering krijg of dat het bord naar EVGA gestuurd gaat worden.
Dat laatste zou me dan 25 euro gaan kosten volgens hun medewerkers.

Is dit niet pure onzin omdat het moederbord binnen één jaar defect is gegaan en Computerland daarom geen kosten in rekening mag brengen voor het omruilen van het moederbord?

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-11 14:12
Daar zou ik zeker binnen een jaar niet mee akkoord gaan. Vaak hanteren webshop wel een carry-in beleid, dit betekend dat jij opdraait voor het versturen van de kaart naar hun. Maar de situatie die jij schetst nee daar zou ik toch even wat van zeggen.

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-11 15:49

Elektronicanet

Leds do it!

Dit heb ik ook meegemaakt, maar toen was het buiten de winkelgarantie (wel binnen de fabrieksgarantie). De reden dat ze toen 25 euro in rekening brachten, was om te bemiddelen, om de garantie voor mij af te handelen. Maar je hebt gewoon een jaar winkelgarantie op dat moederboard. Dus die 25 euro is zeker niet terecht!

Nederlander in België

• HugoBoss1985
Ik moet bij dit verhaal nog wel even vermelden dat ik de bon verloren was. (Maar dat mag toch geen probleem zijn, of wel?)
Maar het moederbord staat niet in het systeem bij hun als ik de mederwerker mag geloven, want dat doen ze niet...
Op de moederbord doos staat verder ook geen serienummer ofzo.

Ik dacht al zoiets, ik heb hem nu helemaal zitten met Computerland... wat een naaiballen.
Het was al heel erg vreemd dat ze het moederbord niet gewoon in de winkel wilden testen, nee hij moest persé naar hun hoofdkantoor in Utrecht. :S
Ik ga er morgen wel weer even naartoe om verhaal te halen.

http://www.computerland.nl/CustomerService.aspx (klik op ruilen/defect.)

Als ik dat mag geloven kan ik er ook uit opmaken dat ze geen kosten in rekening brengen binnen één jaar garantie.

Offtopic:
Rare winkel daar in Nijmegen, pas had ik voor een vriend een 8600gt videokaart gekocht die op hun site en op een folder in de winkel €150 was, en de medewerker in de winkel zei "dat hij wel €10,- euro duurder was".

[ Voor 3% gewijzigd door HugoBoss1985 op 10-07-2007 01:27 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

HugoBoss1985 schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 01:17:
Ik moet bij dit verhaal nog wel even vermelden dat ik de bon verloren was.
Hoe weten ze dan dat het bord daar gekocht is? Je lieve glimlach? ;)

Even serieus, hoe heb je betaald? Ik heb ooit bij Mycom iets kunnen regelen doordat ik met de pin had betaald, dus met bankafschrift naar de winkel en dat vonden ze goed.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• HugoBoss1985
gambieter schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 01:19:
[...]

Hoe weten ze dan dat het bord daar gekocht is? Je lieve glimlach? ;)

Even serieus, hoe heb je betaald? Ik heb ooit bij Mycom iets kunnen regelen doordat ik met de pin had betaald, dus met bankafschrift naar de winkel en dat vonden ze goed.
Dat weet ik dus niet meer, ik dacht dat ik contant had betaald dus dan gaat jou verhaal niet op. :)
Ik heb wel van hun (en zij van mij hetzelfde) een blaadje met mijn handtekening erop waarop staat "ik xxxxxxxx verklaar hierbij dat ik bovenstaand product bij Computerland heb gekocht bla bla bla.

Ze hebben het dus in ieder geval geaccepteerd en het mobo gaat Woensdag naar hun hoofdkantoor in Utrecht (daar zit ook hun RMA afdeling...).
Maarja als ik zo op hun site kijk is die RMA afhandeling in Utrecht alleen voor weborders...
Ik ging er min of meer vanuit dat ze het bord even in de winkel zouden testen maar dat was ook niet het geval.

En ik heb een hele lieve glimlach! :D

[ Voor 19% gewijzigd door HugoBoss1985 op 10-07-2007 01:23 ]

• Operations
moet zeggen dat ik het kwijt raken van de bon binnen een jaar/garantie periode, redelijk onhandig vind ;) Dit is namelijk vaak je garantie bewijs, dus ja als je op geen enkele manier duidelijk kan maken dat je het bord daar gekocht heb, mag je denk ik nog blij zijn dat ze je willen helpen.

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

• HugoBoss1985
TheGeneral schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 01:22:
moet zeggen dat ik het kwijt raken van de bon binnen een jaar/garantie periode, redelijk onhandig vind ;) Dit is namelijk vaak je garantie bewijs, dus ja als je op geen enkele manier duidelijk kan maken dat je het bord daar gekocht heb, mag je denk ik nog blij zijn dat ze je willen helpen.
Ik was daar zelf ook niet blij mee, aangezien dat op dezelfde dag was gebeurd dat ik het mobo had gekocht.
Maar ik had toen gelijk gemaild met Computerland en kreeg een mailtje terug dat dit geen probleem mocht zijn als het serienummer op de doos overeenkwam met het serienummer op het bord...
Op de doos staat dus niets en ze geven in de winkel aan helemaal niets in hun systeem te zetten dus dat serienummer verhaal vind ik ook nogal vaag.

• Operations
HugoBoss1985 schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 01:24:
[...]

Ik was daar zelf ook niet blij mee, aangezien dat op dezelfde dag was gebeurd dat ik het mobo had gekocht.
Maar ik had toen gelijk gemaild met Computerland en kreeg een mailtje terug dat dit geen probleem mocht zijn als het serienummer op de doos overeenkwam met het serienummer op het bord...
Op de doos staat dus niets en ze geven in de winkel aan helemaal niets in hun systeem te zetten dus dat serienummer verhaal vind ik ook nogal vaag.
Ja dat is idd vaag, maar het probleem begint in dit geval toch bij je zelf. zou toch echt beter op de garantie bonnen letten voortaan. Maar goed genoeg hier over, want je vraag was niet "Hoe stom is het dat ik me garantie bewijs kwijt ben?" ;)

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Ik vind het nog wel redelijk, aangezien je geen aankoopbewijs kunt overleggen, en geen enkel ander daadwerkelijk bewijs van aankoop. Die eventuele 25 euro lijkt me dan ook geenszins teveel betaald. Wat hierboven vermeldt wordt over binnen fabrieksgarantie maar buiten winkelgarantie, dat is dan wel weer totale nonsens.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

• Operations
FirePuma142 schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 01:31:
Ik vind het nog wel redelijk, aangezien je geen aankoopbewijs kunt overleggen, en geen enkel ander daadwerkelijk bewijs van aankoop. Die eventuele 25 euro lijkt me dan ook geenszins teveel betaald. Wat hierboven vermeldt wordt over binnen fabrieksgarantie maar buiten winkelgarantie, dat is dan wel weer totale nonsens.
totale nonsens?? Als jij je schijf/vga/mobo naar taiwan moet sturen voor fabrieksgarantie (dus buiten winkel garantie) dan is 25 euro verzendkosten toch geen onredelijk bedrag? Goed hierboven wordt over bemiddeling gesproken dat is dan ook wat vaag, maar de situatie die ik hierboven schets is toch niet heel ondenkbaar.

[ Voor 10% gewijzigd door Operations op 10-07-2007 01:34 ]

• HugoBoss1985
Als het binnen één jaar is dan valt het gewoon onder winkelgarantie... daarna heb ik nog de levenslange garantie bij EVGA...
Het is inmiddels wel duidelijk dat ik geen aankoopsbewijs kan overleggen, maar Computerland neemt wel de RMA aan en laat mij een blaadje ondertekenen.

[ Voor 38% gewijzigd door HugoBoss1985 op 10-07-2007 01:37 ]

• Operations
HugoBoss1985 schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 01:36:
Als het binnen één jaar is dan valt het gewoon onder winkelgarantie... daarna heb ik nog de levenslange garantie bij EVGA...
Ja dat is ongeveer waar, die levenslange garantie is vaak meer in de zin van zolang het product nog gemaakt wordt. Dat is ook bij kingston lifetime warranty zo.

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

TheGeneral schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 01:33:
[...]

totale nonsens?? Als jij je schijf/vga/mobo naar taiwan moet sturen voor fabrieksgarantie (dus buiten winkel garantie) dan is 25 euro verzendkosten toch geen onredelijk bedrag? Goed hierboven wordt over bemiddeling gesproken dat is dan ook wat vaag, maar de situatie die ik hierboven schets is toch niet heel ondenkbaar.
Ja, totale nonsens. Aangezien de winkel binnen de fabrieksgarantie dit kosteloos kan laten afhandelen door de fabrikant, en dus alleen maar als tussenpersoon hoeft te fungeren. Lijkt me niet dat je als consument daar nog eens voor moet gaan betalen. Sterker nog, dit vind ik niet meer dan normaal, en schandalig als je dat wel doet als winkel, dat hoort te zijn verwerkt in je normale marges.

offtopic:
Druk topic @ GoT zo richting de kleine uurtjes... Ook vakantie? :+

[ Voor 5% gewijzigd door FirePuma142 op 10-07-2007 01:41 ]

Good taste is for people who can’t afford sapphires

• HugoBoss1985
Jep, vakantie! :)
De levenslangegarantie is geloof ik iets van 10 jaar ofzo op dit mobo.

Dus de conclusie is dat Computerland mij geen kosten in rekening mag brengen en is dit ook wettelijk bepaald?

Ik kijk hier morgen nog wel even, ik ga nu pitten!

Dan bedenk ik morgen wel of ik even ga bellen of even langs ga bij Computerland, als ik genoeg weet.

[ Voor 28% gewijzigd door HugoBoss1985 op 10-07-2007 01:51 ]

Verwijderd

Ja, je hebt garantie, maar je zal toch echt aan moeten kunnen tonen dat je je aanschaf daar gedaan hebt. Dat jij de bon kwijtraakt is niet iets waar je de winkel verantwoordelijk kan stellen.

Ik denk dat je de volgorde daarmee omdraait. De 25 euro is een gevolg van het niet aan kunnen tonen van garantie. In principe kan een willekeurig persoon met defecte hardware zonder winkelgarantie (binnen fabrieksgarantie) dus binnenlopen en voor 25 euro alsnog een fabrieksgarantie-afhandeling regelen. Erg netjes, want het handlen, versturen en de tijd kosten ook geld - je bent als winkel geen liefdadigheidsinstelling voor eenieder die zijn garantiebewijs kwijt is. De andere keuze is het zelf met de fabrikant regelen, dan stop je er zelf tijd in, verzendkosten en eventueel nog communicatiekosten.

Mensen stappen hier wel erg makkelijk heen over het verlies van de bon. Mét bon had je geen kosten gehad. Dat je een of ander vodje met een verklaring ondertekent is leuk, maar laten we wel wezen dat dat enkel is om een drempel op te werpen tegen eerdergenoemde stormloop van bonverliezers. Per saldo is het op geen enkele wijze een geldige vervanging van je garantiebewijs.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:57
Op zich had dit topic in SG gekund, maar dan zonder de winkelnaam van een shop die voorkomt in de Pricewatch Shopsurvey. De naam Computerland is echter zo verspreid over dit topic dat hij een move krijgt naar PW.

Verwijderd

Ja kan ook een bank afschrift gebruiken als bon.

Let wel op dat de meeste loondienst medewerkers alleen te horen hebben gekregen dat er alleen geruilt mag worden met bon.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 08:28:
Ja kan ook een bank afschrift gebruiken als bon.

Let wel op dat de meeste loondienst medewerkers alleen te horen hebben gekregen dat er alleen geruilt mag worden met bon.
Dat weet ik dus niet meer, ik dacht dat ik contant had betaald dus dan gaat jou verhaal niet op. :)
Wel even de draad lezen graag. Deze suggestie was al geopperd, waarna bovenstaande reactie kwam. Daarnaast gaat je opmerking denk ik over medewerkers in het algemeen, of heb je concrete aanwijzingen dat dit specifiek bij Computerland het geval is? Het topic gaat n.l. over Computerland specifiek.

• HugoBoss1985
Bedankt voor jullie reacties.
Naar aanleiding hiervan heb ik een uitgebreide e-mail verstuurd naar het filiaal in Utrecht over de gang van zaken.

Ik zal jullie op de hoogte houden.

Vanmorgen vroeg heb ik gemaild met het kantoor in Utrecht maar ik heb nog geen antwoord gehad.
Héél fijn aangezien mijn moederbord morgen daarheen gestuurd word en ik nu niet weet hoe het allemaal verder gaat.
Ik hoop dat ik gewoon een creditering krijg, zodat ik niets hoef te betalen (maar hier is het laatste nog niet over gezegd) en ergens anders een moederbord kan kopen.
Zal geen 680i chipset zijn denk ik...

Nog steeds geen ding vernomen van Computerland...

Edit: Mijn moederbord is dus woensdag pas verstuurd en ik heb vandaag gebeld (vrijdag) naar het filiaal in Nijmegen (waar ik hem afgeleverd had) en er was nog niets nieuws te melden.
Dinsdag en Woensdag had ik met het filiaal in Utrecht gemaild, maar nooit antwoord gehad.
Ik heb gebeld met het filiaal in Utrecht en daar gaf men aan dat het door de drukte kwam...
Nou, dan is het behoorlijk slecht georganiseerd daar!
Ze gaven ook aan dat ik niet met RMA kon spreken om de reden dat de medewerker niet zou weten hoe, want daar kan ik geen direct contact mee krijgen ofzoiets? Héél raar want hun RMA adres is exact hetzelfde als het adres van hun winkel in Utrecht!

De medewerker van de winkel in Nijmegen gaf aan dat ik het Maandag nog maar eens moest proberen.
Dan zijn we dus al weer een week verder!

[ Voor 95% gewijzigd door HugoBoss1985 op 13-07-2007 23:27 ]

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

HugoBoss1985 schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 01:00:
Beste medetweakers,

Mijn EVGA 680i sli mobo is van het weekend overleden en ik heb hem daarom teruggebracht naar Computerland.
Ik had mijn mobo op hun stand gekocht op de HCC! dagen van afgelopen jaar.
Mochten mensen nou problemen hebben met garantie in het algemeen en geen factuur meer hebben. Bedrijven zijn verplicht een afdministratie van 7 jaar te voeren, je behoort dus een kopie factuur op te kunnen vragen (wellicht tegen redelijke vergoeding).

LinkedIn WoT Cash Converter

• HugoBoss1985
Bedankt voor die informatie!

Ik ga vandaag even verhaal halen bij het filiaal van Computerland in Nijmegen, want ik vind het nu alle perken te buiten gaan.

Ze hebben mijn mobo al sinds vorige week Maandag in hun bezit en men heeft nog niets ondernomen!
Ook heb ik Dinsdag en Woensdag, vorige week, met hun filiaal in Utrecht gemaild maar men antwoord daar simpelweg niet op.
Daarbij komt het verhaal van de administratie, ik heb van twee medewerkers in Nijmegen begrepen dat mijn moederbord niet in een systeem staat want "dat doen wij niet".
Dat hij niet in een systeem van hun stond had ik zelf allang geconcludeerd, want er stond geen serienummer of barcode op de doos van mijn mobo en hij zat in een seal van EVGA.
Kortom: het hele serienummer is niet bekend bij Computerland.

Als laatste is er ook nog dat verhaal van die vriend van mij, die in hun winkel een videokaart kocht voor 159,95 terwijl hij in hun folder en op hun site 149,95 was.
De medewerker zei letterlijk "ja, die is wel 10 euro duurder". Zonder daarbij een reden te geven.
Ik heb het hier met mijn vader over gehad en die gaf aan dat dit ook in strijd is met een aantal regels.
Pagina: 1