Toon posts:

CDROM of DVDROM kopen.

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Goeiemorgen all...

Ik moet een vervanging kopen voor m'n CDROM en nou vroeg ik me af hoe de leeskwaliteit van een DVDROM is. Ik heb met PC-DVD spelers namelijk geen ervaring maar zou er nog wel 's 1tje willen kopen. Maar op dit moment gaat het me eigenlijk voornamelijk om het lezen van CDROMS en het kopieëren in combinatie met m'n Plex 12/10/32.

Nou begrijp ik dat een DVDROM altijd iets minder zal presteren in de leessnelheid in vergelijking tot bijvoorbeeld een A-open 52x CDROM, maar hoe goed lezen die DVDROM spelers nou...is het verschil dusdanig dat jullie zeggen; koop gewoon lekker een goede CDROM en later 's een DVDROM? Of is het verschil dusdanig klein dat ik nu beter dat geld uit kan sparen en gewoon een DVDROM speler moet gaan kopen?

Verwijzingen naar reviews e.d. zijn onnodig...het gaat me hier om jullie ervaringen ! :)

edit:

Geen SCSI btw...en DVD's kan ik al bekijken op m'n stand-alone.

Verwijderd

Ik heb ook een keer zo'n vraag aan mezelf gevraagt, en ik d8... Een CD-ROM speler is goedkoper dan een DVD-ROM. Dus als het appie stuk gaat, dan is een CD-ROM goedkoper om te vervangen...

Je moet gewoon als je echt wilt lezen, gewoon een goeie CD-ROM kopen en later als je ook DVD's wilt gaan kijken een DVD-ROM erbij kopen...:)

Dan bespaar je de laser van de spelers gewoon...

Suc6,
Digit

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Uit verschillende test is gebleken (sorry zo geen URL's bij de hand) dat vooral het DAE-en via DVD nog niet de zelfde kwaliteit op leverd als met een CD-ROM (niet dat die altijd goed is)

Ik zou dus gewooon een CD-ROM kopen, tenzij je natuurlijk echt DVD's wilt gaan kijken.. Maar dan nog zou ik een "normale" DVD speler aanschaffen...

<hmm.. zag dat stukje van je stand-alone te laat :) >

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Verwijderd

Ik heb een DVD-speler in me laptop en ik moet zeggen dat dat ding ONGELOOFLIJK snel is, sneller dan m'n Ultraplex40MAX op de SCSI bus. Dus, het is maar waar je voor gaat. Overigens dat DAE verhaal kan ik bevestigen. Ik heb overigens een Pioneer DVD-ROM speler van de laatste generatie.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, eigenlijk word er hier alleen maar bevestigd wat ik zelf al dacht.
Tuurlijk, als ik een DVDROM speler óók gebruik als bron voor het kopieëren van CDroms zal de speler sneller af zijn dan een DVDROM die ik uitsluitend gebruik voor het bekijken van DVD's.

Wat dat DAE betreft, ik lees het in bijna alle topics over spelers, maar weet nog niet wat het inhoudt.

Maar goed, blijkbaar is het dus zinvoller om nu gewoon een nieuwe CDROM speler te kopen. Rest me alleen nog de vraag..welke? Ik heb tientallen topics gelezen vandaag, maar zie iedereen verschillende dingen roepen. Mijn conclusie tot zover:

A-open voldoet niet (luidruchtig enzo).
Asus voor de 1 wel de ander vindt het nix.
TEAC schijnt mensen wel goed te bevallen en Afreey ook?

Wie kan er een goed onderbouwde mening geven? Liefst ondersteund met een review van een goede hardwaresite...:)

• CrusaderNoR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-05 12:53
Gewoon wachten totdat er DVDbranders :9~ uitkomen voor de PC en dan een DVDromspeler kopen. :)

Verwijderd

ik hoop niet dat dat lang duurt....

De branders zijn er wel, alleen zo f*cking-duur! En de CD's kosten minimaal 80,- p/s!
:(

• dizzytal
  • Niet online
DAE staat voor Digital Audio Extraction, wordt dus gebruikt voor het inlezen (en dan meestal kopieeren) van Auiod-CD's

Ik zelf ben wel erg te spreken over A-Open spelers. Heb er 2, een oude 32x die 2 jaar oud is, en een nieuwe 52x. Het is wel zo dat ze iets meer lawaai maken dan andere merken.

Heb voor dat ik de 52x A-Open kocht ook een Afreey 50x gehad, maar deze beviel mij niet zo. Een kameraad van me heeft er ook een en die bevalt em prima.

Daarna maar een 48x Philips gekocht, werkt erg goed maar was binnen de kortste keren stuk.

Toen ook nog een 52x Acer gehad, is ook goed (ook voor DAE) en verschikkelijk stil.

voor reviews ga eens naar www.reviewbooth.com

Sucses met je aankoop.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 09 februari 2001 12:36 schreef CrusaderNoRemorse het volgende:
Gewoon wachten totdat er DVDbranders :9~ uitkomen voor de PC en dan een DVDromspeler kopen. :)
Dus als er DVDRAM spelers uitkomen moet ik een DVDROM speler kopen :? :?

foutje zeker... >:)

Verwijderd

Voor een CD-ROM speler?

Ja op gebied van SCSI, weet ik het wel. Die plextor ultraplex'en doen het gewoon fantastisch. Ik heb hier nog een Asus 50x, best tevreden over alleen opspintijd is lang, die A-open daar moet je een extra stereo voor aanschaffen. Die kenwood multibeam (geloof 72x max toch?) daar heb ik vorige keer een tijdje mee gewerkt en beviel FANTASTISCH, degelijke snelle speler met lage toegang en altijd hoge transfers (voor mij een toppertje, is soms alleen wat kieskeurig met CD's). Reviews heb ik niet voor je maar dit zjin mijn eigen ervaringen

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 09 februari 2001 12:44 schreef Dizzytal het volgende:
DAE staat voor Digital Audio Extraction, wordt dus gebruikt voor het inlezen (en dan meestal kopieeren) van Auiod-CD's

Ik zelf ben wel erg te spreken over A-Open spelers. Heb er 2, een oude 32x die 2 jaar oud is, en een nieuwe 52x. Het is wel zo dat ze iets meer lawaai maken dan andere merken.

Heb voor dat ik de 52x A-Open kocht ook een Afreey 50x gehad, maar deze beviel mij niet zo. Een kameraad van me heeft er ook een en die bevalt em prima.

Daarna maar een 48x Philips gekocht, werkt erg goed maar was binnen de kortste keren stuk.

Toen ook nog een 52x Acer gehad, is ook goed (ook voor DAE) en verschikkelijk stil.

voor reviews ga eens naar www.reviewbooth.com

Sucses met je aankoop.
Tnx for your info Dizzytal ! Bevalt de A-open beter dan de Acer trouwens?

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 09 februari 2001 12:48 schreef xmike het volgende:
Voor een CD-ROM speler?

Ja op gebied van SCSI, weet ik het wel. Die plextor ultraplex'en doen het gewoon fantastisch. Ik heb hier nog een Asus 50x, best tevreden over alleen opspintijd is lang, die A-open daar moet je een extra stereo voor aanschaffen. Die kenwood multibeam (geloof 72x max toch?) daar heb ik vorige keer een tijdje mee gewerkt en beviel FANTASTISCH, degelijke snelle speler met lage toegang en altijd hoge transfers (voor mij een toppertje, is soms alleen wat kieskeurig met CD's). Reviews heb ik niet voor je maar dit zjin mijn eigen ervaringen
Hmm...ik wil in ieder geval geen speler die moeite heeft met bepaalde CD's. Dan liever een tandje lager in de snelheid.

• Baldie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-01-2024
Als je een SCSI CD-ROM koopt, kun je inderdaad het beste de Plextor UltraPlex40Max halen. Die voldoet uitstekend. Is razendsnel en nog geen problemen mee gehad.

Een echte aanrader :9

Werk om te leven, leef niet om te werken. | Hoe ouder je wordt, hoe beter je vroeger was!

Verwijderd

Op vrijdag 09 februari 2001 12:59 schreef WildThang het volgende:

[..]

Hmm...ik wil in ieder geval geen speler die moeite heeft met bepaalde CD's. Dan liever een tandje lager in de snelheid.
I get your point...

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 09 februari 2001 13:02 schreef Baldie het volgende:
Als je een SCSI CD-ROM koopt, kun je inderdaad het beste de Plextor UltraPlex40Max halen. Die voldoet uitstekend. Is razendsnel en nog geen problemen mee gehad.

Een echte aanrader :9
't is niet waarschijnlijk dat je al bezig bent met je reply sinds 10.45 (toen ik in mijn [edit] duidelijk maakte dat ik geen SCSI spelers bedoelde) maar goed, het staat dus onderaan mijn post. :Z

• Klovan
  • Laatst online: 22:37
http://www.hardwareinfo.net/reviews.php?id=89&page=1

hier zijn diverse DVD-spelers en CD-spelers getest!>:)

• Baldie
  • Laatst online: 05-01-2024
Op vrijdag 09 februari 2001 13:10 schreef WildThang het volgende:

[..]

't is niet waarschijnlijk dat je al bezig bent met je reply sinds 10.45 (toen ik in mijn [edit] duidelijk maakte dat ik geen SCSI spelers bedoelde) maar goed, het staat dus onderaan mijn post. :Z
Ik geloof dat ik voortaan toch eens beter moet lezen. |:(|:(

Werk om te leven, leef niet om te werken. | Hoe ouder je wordt, hoe beter je vroeger was!

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-06 09:24
heb zelf een AOpen 52x en een merkloze 32x max en nu moet ik zeggen dat die merkloze toch wel VEEL beter en VEEL sneller is.

ie is nie echt sneller in doorvoer hoor (max doorvoer is idd lager) maar de spin-up time is beter, de access time is beter, ALLES is beter behalve dan de mx doorvoer, maar vind da eigenlijk niet zo belangrijk want da haal je toch nie veel.

Conclusie: vind AOpen helemaal zo goed niet:(
Schuifje van de AOpen gaat wel sneller open/dicht:)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 09 februari 2001 13:15 schreef Klovan het volgende:
http://www.hardwareinfo.net/reviews.php?id=89&page=1

hier zijn diverse DVD-spelers en CD-spelers getest!>:)
Tnx..ik ga er ff kijken :)

• Opa
  • Laatst online: 22-08 14:11

Opa

Nu Multifocaal!

Op vrijdag 09 februari 2001 12:23 schreef WildThang het volgende:
(..)A-open voldoet niet (luidruchtig enzo).
Asus voor de 1 wel de ander vindt het nix.
TEAC schijnt mensen wel goed te bevallen en Afreey ook?

Wie kan er een goed onderbouwde mening geven? Liefst ondersteund met een review van een goede hardwaresite...:)
Kee, daar gaan we met een onderbouwde mening over de Afreey 50x:
De enige review die ik met google vond is die van CDRspeed: http://users.glo.be/~erikd/daespeed.htm . De huidige versie doet 16-32x dae. Dit hangt nauw samen met de firmware, die niet upgradeable is.

Dan mijn ervaringen:
- Stil (zeker in vergelijk met de Asus "bommenwerper" 50x.
- Rappe en precieze DAE (Met EAC uiteraard).
- Billig. (was 89ex bij alternate).
- Stevig. Ik had met mijn knie het laatje losgestoten en dat kon ik er zo weer in schuiven. :)

Kortom, ik ben :) 8-)

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Verwijderd

Topicstarter
Goed, dan kom ik tot het volgende resultaat:

De beste CDROM speler is de Kenwood UCR-421RP (72x). Scoort overal het hoogst, maar is natuurlijk ERG duur..namelijk F.322,--.

Voor een goedkopere oplossing zijn er dan:

1. Cyberdrive CD522D (52X)voor F.99,--

2. Afreey CD-2056E (56X) voor F.105,--

Ik kom na het lezen van diverse reviews tot de volgende conclusie;

De Kenwood presteerd erg goed, echter kom ik veel meldingen tegen dat de drive bij (relatief) veel mensen problemen geeft met het lezen van CD-R, CD-RW en licht beschadigde CD's (zie HIER). Ik wil dat risico niet lopen voor F300,-- !! Deze valt dus af.

Dan blijven dus de Cyberdrive (zie HIER)en de Afreey (zie HIER)over. Tja, als ik beide tests vergelijk zou de Afreey sneller zijn, maar ook hier af en toe problemen afhankelijk van de firmware die niet upgradeable is.

Dus wat is nou wijsheid......de Cyberdrive of de Afreey. My final decission within the hour !

Verwijderd

Topicstarter
Ik slaap er nog een nachtje over. Op dit moment lijkt me de Afreey een betere optie, maar dat baseer ik dan alleen maar op het feit dat ik niemand over de Cyberdrive hoor.

Dus als er nog iemand ervaring heeft met de Cyberdrive hoor ik dat graag !

• dizzytal
  • Niet online
Op vrijdag 09 februari 2001 12:54 schreef WildThang het volgende:

[..]

Tnx for your info Dizzytal ! Bevalt de A-open beter dan de Acer trouwens?
Mij bevalt de A-Open beter, iets minder problemen. Wat je ook even kunt doen (ivm snelheden) is de site bezoeken van de maker van CDSpeed ( ik heb de URL niet :) ) Als ik nu jou was dan zou ik gaan voor de Afreey (omdat die beter te krijgen is)...

Zelf houd ik het, na genoeg probeersels, gewoon bij A-Open die bevallen over de grote lijn het best.

Houd er wel rekening mee dat de kwaliteit per CD-ROM van het zelfde merk ook erg kan verschillen, koop het ding dus zo dicht mogelijk in de buurt (prijzen zijn bijna overal gelijk) en maak een leuke afspraak over omruilen (binnen x-dagen) bij niet tevreden...

Verwijderd

Ik denk dat het ZEKER als je een stand alone hebt beter is een dvd-rom te kopen!!rippen (decoderen) naar mpeg en je hebt je goedkope dvd'tjes!!(volgens mij heeft dit niets met warez te maken, behalve als je door de ogen van de!@#%$# buma kijkt!!)
Pagina: 1